Recommended Posts

homofaber
On 8.7.2019 at 17:54, snoozz skrev:

Hvis du absolut skal køre bil, så køb en gammel spand - bare en med et halvt år til syn til 5000 kr. Den kan man bedre "tåle" at de tager, end en til 100.000+ kr.

For som de andre siger får du hverken bilen eller pengene fra salget af den.

Jeg plejer ikke at kalde folk for grimme navne, men du er satme en idiot, når du skriver det! Du skal lige undersøge med forsikringsselskabet, hvad der sker, hvis man kører bil uden kørekort og laver en skade. Forsikringen vil til at starte med gå ind og dække din skade, men du risikerer, at de opkræver det personligt fra dig bagefter. Det kaldes regres.
Det er da fint, at du kalkulerer med, at der sket ikke noget ved at miste en bil til 5000, men hvis du får en regning på 500.000 - 1.000.000  ville det nok have været billigere at have taget bussen. Får man taget sit kørekort og derefter sin bil, er man tydeligvis hverken ansvarlig eller klog nok til at være i besiddelse af et kørekort.

Mon ikke bare du skal lade være med at opfordre til kriminalitet.

• Synes godt om 3

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk
For 3 timer siden, snoozz skrev:

Faktisk kan man argumentere for at man er en bedre billist, da man så nok er ekstra påpasselig med fartgrænser og overholde alle regler, for ikke at tiltrække sig politiets opmærksomhed.

Det viser virkeligheden jo , at det ikke er sandt, så ikke lige den formulering jeg ville bruge om en person som har fået taget sin bil, og måske været ude i en ulykke, eller tæt på.

Synes eksemplet som TS nævner, allerede modbeviser dit argument der.

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ethanol-Erik
For 4 timer siden, snoozz skrev:

Faktisk kan man argumentere for at man er en bedre billist, da man så nok er ekstra påpasselig med fartgrænser og overholde alle regler, for ikke at tiltrække sig politiets opmærksomhed.

Tænk, at ingen før har fået den gode ide!

Hvis nu alle vi med kørekort klippede det over og afleverede det henne på politistationen. Så var vi jo alle hensatte til at være 'ekstra påpasselige'.

Vi ville alle blive 'bedre bilister' - antallet af ulykker ville rasle ned!

Genialt, snoozz! 👏

• Synes godt om 3

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 5 timer siden, snoozz skrev:

Ethanol erik. Folk bliver altså kørt ned hver dag. Også af folk med kørekort. Man er ikke automatisk en dårlig billist fordi man ikke har et kørekort.

Når man kan finde på, at køre spirituskørsel med kørekort, så kan man s'gi nok også finde på at gøre det uden kørekort.:wacko::blink:

Hvis ikke det var fordi min datter er så sat... opmærksom som hun er, så havde min søn været slået ihjel af en spiritusbilist da han var 4 år. Så nej, jeg har overhovedet ingen medlidenhed med ts, der må finde en anden måde at komme rundt på.

I stedet for at pive over, at han nu ikke må køre bil, så burde han opføre sig som et voksent menneske og tage sin straf med oprejst pande.

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
homofaber

Det næste bliver nok, at snoozz anbefaler trådstarteren kun at køre om natten og med slukket lygter på bilen, så han ikke tiltrække sig politiets opmærksomhed. 

• Haha 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
On ‎05‎-‎07‎-‎2019 at 20:06, ClausChristensenBredvig skrev:

Lang historie kort

Jeg fik snuppet styrpappet for sprit. Jeg kan ikke undværer bilen til job, fire børn osv. så derfor kørte jeg alligevel. Nu har politiet konfiskeret bilen. Hvor længe skal jeg vente på at få den tilbage? Betjenten sagde jeg ikke får den tilbage, men det kan da ikke rigtig passe???

- Claus Bredvig

Dårligt sag, og godt nok synd for dig, jeg tvivler faktisk på om dit indlæg er ægte. 

Problemet i dag er  ikke spiritus kørsel, men derimod folk med mobiltelefoner, Ikke en eneste i selskabet her, vil køre uden mobil telefon, og kan fristes ikke at svare på en opkald.

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Nå ingen fatter åbenbart min sarkasme ;/

Sefølig skal man ikke kørebil hvis man har drukket - eller røget hash eller er på Ecstasy eller coke for den sags skyld. En sjov detalje jeg hørte i "politijagt" i aftes; Siden politiet i 2012 fik narkometre, er antallet af personer som bliver taget med stoffer i blodet steget så meget, at der nu er flere narkobillister, end sprutbillister !

Om det er en positiv udvikling kan så diskuteres jo. Folk har ikke fået 3 bajere når de kører bil, de har røget en joint, eller sniffet en bane ?

Med hensyn til kørsel i frakendelsestiden: Man blir stadig ikke en farligere billist (hvis man ellers er ædru) fordi man ikke har kørekort. Man "glemmer" jo ikke at køre bil af den grund.

Jeg fik selv konfiskeret en bil, heldigvis var den ikke mange potter pis værd ;) Ville nok pive lidt mere, hvis det var en til over 100.000 kr.

Man plejer ellers at sige at alle er lige for loven. Det gælder bare ikke i tilfælde som dette åbenbart.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ethanol-Erik
1 time siden, snoozz skrev:

Man blir stadig ikke en farligere billist (hvis man ellers er ædru) fordi man ikke har kørekort.

Så bliver man sikkert heller ikke en farligere hjertekirurg - 'bare' fordi man har begået en eller flere alvorlige fejl - og af samme grund fået frataget sin autorisation.

Derfor går jeg ud fra at det alligevel ville være helt ok for dig at lade samme 'Doktor von Fusk' udføre den livsvigtige operation på din 2-årige, hjertesyge datter? (Tænkt situation😉)

Eller - så du ham helst fjernet helt og aldeles fra operationsgangen?

Jeg ved godt hvad jeg synes.. 🤨

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind