Recommended Posts

CCB

Lang historie kort

Jeg fik snuppet styrpappet for sprit. Jeg kan ikke undværer bilen til job, fire børn osv. så derfor kørte jeg alligevel. Nu har politiet konfiskeret bilen. Hvor længe skal jeg vente på at få den tilbage? Betjenten sagde jeg ikke får den tilbage, men det kan da ikke rigtig passe???

- Claus Bredvig

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk

Jo,
Du kan se dig om efter politiets auktioner, så er den snart til salg der.

Konfiskeret, betyder den er det. Så får man den ikke tilbage, efter gentagne overseelser, som at køre sprit kørsel flere gange, det er der de gør det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Zorglup

''Ved kørsel uden kørekort konfiskeres bilen som udgangspunkt 3. gang. Hvis spiritus er involveret 2. gang. Det er kun det køretøj, som anvendes i forbindelse med kørsel uden kørekort, der kan konfiskeres. Hvis føreren ejer andre køretøjer, kan disse endvidere konfiskeres i tilfælde af spirituskørsel, hvis det vurderes, at gentagen spirituskørsel er sandsynligt.''

Og ja, køretøjet bliver solgt på politiaktion. Og du får IKKE pengene der er i overskud ;)
http://koerekort-guiden.dk/koersel-uden-koerekort#Konfiskering_af_koretoj

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ethanol-Erik

Lad det være sagt med det samme, jeg har ikke noget at sige som kan trøste dig!

Ud over at være et fjols der kører med for meget alkohol i blodet, så mener jeg ærligt talt også at du er et ynkeligt tudefjæs!

Det er nok noget af det mest u-mandige at køre når man har drukket for meget - du KAN dog pynte lidt på det, ved i det mindste at tage konsekvenserne som et mandfolk.

Køb dig en god cykel eller et buskort - og glæd dig så de næste 3 år over at du trods alt ikke nåede at lave en fatal ulykke.

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
basle72
On 5.7.2019 at 20:06, ClausChristensenBredvig skrev:

Lang historie kort

Jeg fik snuppet styrpappet for sprit. Jeg kan ikke undværer bilen til job, fire børn osv. så derfor kørte jeg alligevel. Nu har politiet konfiskeret bilen. Hvor længe skal jeg vente på at få den tilbage? Betjenten sagde jeg ikke får den tilbage, men det kan da ikke rigtig passe???

- Claus Bredvig

Jo, den får du ikke igen, den bliver solgt på auktion

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Hvis du absolut skal køre bil, så køb en gammel spand - bare en med et halvt år til syn til 5000 kr. Den kan man bedre "tåle" at de tager, end en til 100.000+ kr.

For som de andre siger får du hverken bilen eller pengene fra salget af den.

• Vred 4

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone

Jeg vil ikke holde nogen moralprædiken, for det har andre allerede gjort. Og der er ingen grund til at træde i det. Ingen er heldigvis kommet til skade og jeg håber da at trådstarter har lært af fadæsen. Ingen af os er vel i øvrigt ufejlbarlige.

Men trådstarter, prøv at se det positive: Du kan cykle i stedet for og få noget frisk luft. Og jeg tror ikke, at din bil er mere uundværlig end du gør den til. Der er altså mennesker, der aldrig har ejet en bil og som klarer sig alligevel. Jeg har f.eks. aldrig ejet en bil. For da jeg var ung, nedprioriterede jeg kørekort. Og så gik årene og jeg har aldrig fået taget mig sammen til at tage et. Men så cykler jeg. Eller jeg tager bus eller tog. Eller jeg kender nogen, der har bil, der kan give mig kørelejlighed. Man klarer sig vel alligevel. Dog kan jeg da nogle gane savne den frihed, det giver at have bil. F.eks. hvis jeg kl. 2 om natten får lyst til et eller andet. Jamen, der er jeg jo afhængig af busser og tog, der sjældent kører på så skæve tidspunkter. Og så må jeg blive hjemme. Men i det store hele går det dog ok uden bil.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 9 timer siden, Lucianone skrev:

Jeg vil ikke holde nogen moralprædiken, for det har andre allerede gjort. Og der er ingen grund til at træde i det. Ingen er heldigvis kommet til skade og jeg håber da at trådstarter har lært af fadæsen. Ingen af os er vel i øvrigt ufejlbarlige.

Kan vi være helt sikre på, at ingen kom til skade?

Eller måske var tæt på?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Ethanol erik. Folk bliver altså kørt ned hver dag. Også af folk med kørekort. Man er ikke automatisk en dårlig billist fordi man ikke har et kørekort.

Faktisk kan man argumentere for at man er en bedre billist, da man så nok er ekstra påpasselig med fartgrænser og overholde alle regler, for ikke at tiltrække sig politiets opmærksomhed.

• Wow 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind