Læs vores privatlivspolitikPrivatlivspolitik Administrér samtykke
Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
....

DR debat har svaret på debat forslag!!!! (Fri cannabis)

Recommended Posts

basle72
For 1 time siden, Ytringsfrihed for alle skrev:

Har du hørt om pot kager og cannabis øl? Hvis man ryger mel, er jeg også sikker på, at det er usundt for lungerne, ligeledes, hvis man indånder udstødning fra bilerne (som er lovlige på trods af, at de slår så mange ihjel.), vil det også være usundt for lungerne. Det er derfor, at jeg boycutter biler.

Hvis man ryger vingummi bamser/ sukker, vil det formentlig også være usundt for lungerne. 

Regeringen begrænser danskernes sukkerindtag via moms.

Hvad med moms på det cannabis 300000 + danskere regelmæssigt indtager?

ca 1 milliard kr om året?

Hvad med moms, på den cannabis danskerne indtager, nu, i dag? Som de allerede indtager, selv om det er ulovligt?

1 milliard om året.

Tænker heller ikke regeringen laver en lov der tillader rygning af mel eller vingummibamser, ligesom jeg heller ikke tror der er ret mange mennesker der ryger de to ting, så din sammenligning er jo helt væk.

Bilerne er jo faktisk i gang med at blive forbudt, var de ikke i 2030 der ikke måtte sælges diesel eller benzin biler længere, så pt. er de faktisk mere forbudt end rygning.

Du skriver at cannabis kan indbringe en milliard om året i afgifter, tobak indbringer meget mere end det og det gør man alt for at vænne folk af med, så det argument holder heller ikke.

Og nej har aldrig hørt om pot kager eller cannabis øl

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
....
For 12 timer siden, basle72 skrev:

Tænker heller ikke regeringen laver en lov der tillader rygning af mel eller vingummibamser, ligesom jeg heller ikke tror der er ret mange mennesker der ryger de to ting, så din sammenligning er jo helt væk.

Bilerne er jo faktisk i gang med at blive forbudt, var de ikke i 2030 der ikke måtte sælges diesel eller benzin biler længere, så pt. er de faktisk mere forbudt end rygning.

Du skriver at cannabis kan indbringe en milliard om året i afgifter, tobak indbringer meget mere end det og det gør man alt for at vænne folk af med, så det argument holder heller ikke.

Og nej har aldrig hørt om pot kager eller cannabis øl

Men, hvis du ikke har hørt om cannabis øl og potkager, mangler du så ikke en basal viden om det emne, du argumentere? 

Er du tilhænger af EU? Italien og Luxembourg har vedtaget, at de vil legalisere cannabis på linje med Canada.

Italien er et EU land, Luxembourg er et EU land. 

Mener du, at de folkevalgte i Canada, Luxembourg og Italien er dumme?

Hvorfor må vi danskere ikke nyde samme rettigheder, som disse landes befolkning nyder?

Og, 1 milliard dollars er sikkert ikke meget for dig, men 1 milliard dollars er mange penge for mig og andre.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
basle72
For 6 timer siden, Ytringsfrihed for alle skrev:

Men, hvis du ikke har hørt om cannabis øl og potkager, mangler du så ikke en basal viden om det emne, du argumentere? 

Er du tilhænger af EU? Italien og Luxembourg har vedtaget, at de vil legalisere cannabis på linje med Canada.

Italien er et EU land, Luxembourg er et EU land. 

Mener du, at de folkevalgte i Canada, Luxembourg og Italien er dumme?

Hvorfor må vi danskere ikke nyde samme rettigheder, som disse landes befolkning nyder?

Og, 1 milliard dollars er sikkert ikke meget for dig, men 1 milliard dollars er mange penge for mig og andre.

Hvis nu du læser det jeg skriver, i stedet for at være forblændet af din egen holdning om at cannabis skal gøres lovligt, så skrev jeg at jeg ikke troede på at det ville ske, pga man allerede forsøger at få folk til at stoppe med at ryge, og på den baggrund ville det være totalt forkert at give tilladelse til flere produkter der kunne ryges. intet andet. Kan slet ikke se hvor cannabisøl og potkager kommer ind i billedet der, godt nok har jeg ingen erfaring med de produkter meen mener dog at kunne vurdere at ingen af dem ryges. Men skal jeg kommentere på de produkter også, så kan det da godt være at man kunne give tilladelse til at der blev solgt produkter indeholdende cannabis, som feks. øl og kager, men i ren form til at ryge, det nægter jeg at tro på en siddende regering ville turde.

Min egen holdning til cannabis og hvad de gør i andre lande er egentlig sagen komplet uvedkommende, har intet med det her at gøre 🙂

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
....
For 10 timer siden, basle72 skrev:

Hvis nu du læser det jeg skriver, i stedet for at være forblændet af din egen holdning om at cannabis skal gøres lovligt, så skrev jeg at jeg ikke troede på at det ville ske, pga man allerede forsøger at få folk til at stoppe med at ryge, og på den baggrund ville det være totalt forkert at give tilladelse til flere produkter der kunne ryges. intet andet. Kan slet ikke se hvor cannabisøl og potkager kommer ind i billedet der, godt nok har jeg ingen erfaring med de produkter meen mener dog at kunne vurdere at ingen af dem ryges. Men skal jeg kommentere på de produkter også, så kan det da godt være at man kunne give tilladelse til at der blev solgt produkter indeholdende cannabis, som feks. øl og kager, men i ren form til at ryge, det nægter jeg at tro på en siddende regering ville turde.

Min egen holdning til cannabis og hvad de gør i andre lande er egentlig sagen komplet uvedkommende, har intet med det her at gøre 🙂

Hvis din egen holdning er komplet ligegyldig, hvad laver du så på debatten?

Uanset, min og din holdning, så kommer det og jeg håber, jo hurtigere jo bedre.

P.T. har vi en mindretalsregering, hvis alle tre støttepartier går ind for, at legalisere cannabis.

Jeg har ikke tidligere set så favorable politisk vilkår for en legalisering.

For ikke, at nævne de over 60% danskere, der også går ind for en legalisering i dette demokratiske land der styres af flertallets meninger.

Citat:

”””Hele 65 procent af befolkningen ønsker en legalisering af hash. Kun 25 procent svarer 'nej'.”””

https://www.altinget.dk/artikel/flertal-i-befolkningen-oensker-fri-hash

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
....

“””TWO of Hong Kong's top judges say use of the soft drug cannabis should be decriminalised.”””

“””''I am in favour of its decriminalisation. Otherwise, good citizens find themselves on the wrong side of the law and are alienated.'' He claimed the image of cannabis as a dangerous drug was no longer valid.”””

https://www.google.dk/amp/s/amp.scmp.com/article/83092/legalise-cannabis-say-top-hk-judges

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
....

“””- The full text of the coalition agreement could be signed Monday, according to the Luxembourg Times.”””

“”” Luxembourg is a member of the European Union, neighboring citizens in France, Belgium and Germany are free to enter the country without a travel permit.

“If the reform allows for sales to nonresidents, the impact would be massive,” Bill Wirtz, a Luxembourgian and policy analyst for the Consumer Choice Center, told Marijuana Business Daily.

“It would be great news for consumers and the beginning of a new era of drug policy in the EU.”””

https://mjbizdaily.com/incoming-luxembourg-government-plans-to-legalize-recreational-marijuana/

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
....

“””Londoners overwhelmingly support the legalisation of cannabis for adult recreational use, according to a poll -“””

“””Sixty-three per cent of residents in the capital back legalisation and regulation of the class B drug, with just 19 per cent opposing”””

https://www.standard.co.uk/news/uk/the-cannabis-debate-63-per-cent-of-londoners-think-uk-should-follow-canada-and-make-cannabis-legal-a4179291.html

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
....

“””French MPs, including members of Emmanuel Macron’s party, are seeking to introduce a bill to legalise the distribution and use of cannabis, a move government experts say could raise as much as €2.8bn in additional annual tax -“””

”””€2.8bn in additional annual tax receipts”””

€2.8bn €2.8bn €2.8bn €2.8bn €2.8bn €2.8bn €2.8bn €2.8bn

€2.8bn €2.8bn €2.8bn €2.8bn €2.8bn €2.8bn €2.8bn €2.

https://www.ft.com/content/df0c4b88-936c-11e9-aea1-2b1d33ac3271

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
....

“””- The full text of the coalition agreement could be signed Monday, according to the Luxembourg Times.”””

“”” Luxembourg is a member of the European Union, neighboring citizens in France, Belgium and Germany are free to enter the country without a travel permit.

“If the reform allows for sales to nonresidents, the impact would be massive,” Bill Wirtz, a Luxembourgian and policy analyst for the Consumer Choice Center, told Marijuana Business Daily.

“It would be great news for consumers and the beginning of a new era of drug policy in the EU.”””

https://mjbizdaily.com/incoming-luxembourg-government-plans-to-legalize-recreational-marijuana/

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...