....

DR debat har svaret på debat forslag!!!! (Fri cannabis)

Recommended Posts

....

“””Illinois just legalized marijuana

Illinois is the 11th state to legalize marijuana for recreational pyrposes”””

“”Illinois’s marijuana legalization law will allow recreational possession and sales starting on January 1, 2020, creating a new system of taxes and ””

https://www.vox.com/2019/6/25/18650478/illinois-marijuana-legalization-governor-jb-pritzker

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
....

“””Teens less likely to use cannabis when it's legal, US study finds”””

”””Teenagers are less likely to use cannabis in places where the drug has been legalised, a new study suggests.”””

https://www.bbc.com/news/world-us-canada-48921265

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
....

“””Mexico's new government plans to legalise recreational cannabis use, as does the incoming government of Luxembourg.”””

Why are so many countries now saying cannabis is OK? http://www.bbc.co.uk/news/world-46374191

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
basle72
For 21 timer siden, Ytringsfrihed for alle skrev:

Hvis din egen holdning er komplet ligegyldig, hvad laver du så på debatten?

Uanset, min og din holdning, så kommer det og jeg håber, jo hurtigere jo bedre.

P.T. har vi en mindretalsregering, hvis alle tre støttepartier går ind for, at legalisere cannabis.

Jeg har ikke tidligere set så favorable politisk vilkår for en legalisering.

For ikke, at nævne de over 60% danskere, der også går ind for en legalisering i dette demokratiske land der styres af flertallets meninger.

Citat:

”””Hele 65 procent af befolkningen ønsker en legalisering af hash. Kun 25 procent svarer 'nej'.”””

https://www.altinget.dk/artikel/flertal-i-befolkningen-oensker-fri-hash

Jeg har en holdning til at jeg ikke tror på en regering vil turde legalisere det.

Min holdning til om det skal legaliseres eller ej, hvis det i virkeligheden er den du spørger til, så er jeg egentlig bedøvende ligeglad, har aldrig indtaget/røget det, og kommer heller aldrig til det, akkurat som alm. tobak, og om andre indtager det, må de selv om, så længe de ikke kører bil når de er skæve, akkurat som man heller ikke kører bil når man har drukket. Så er hverken for eller imod, helt på lige fod med tobakslovgivningen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
78stonewobble
On 9.7.2019 at 09:59, basle72 skrev:

Rygning er vel rygning uanset hvad man ryger, og ser man bort fra den "berusende" effekt i cannabis, så er det vel lige så usundt at ryge cannabis, som der at ryge alm. tobak, rent helbredsmessigt ( ret mig gerne hvis jeg tager fejl) og når der så gøres alt fra stort set alle sider for at begrænse rygning, vil jeg godt se den regering der tør tillade yderligere rygning.

Mig: "Hvad er mest sundt af sodavand eller sukkerfri sodavand? 

Læge:" Det sundeste er vand."

Mig: "Ikke hvad jeg spurgte om."

For nogen er dilemmaet ikke imellem sodavand / vand, men sodavand og sukkerfri sodavand. 

I dette tilfælde kan dilemmaet imellem ryge / ikke ryge istedet være ryge en joint om dagen VS at drikke en flaske vodka om dagen. 

• Elsker 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
....
For 2 timer siden, basle72 skrev:

Jeg har en holdning til at jeg ikke tror på en regering vil turde legalisere det.

Min holdning til om det skal legaliseres eller ej, hvis det i virkeligheden er den du spørger til, så er jeg egentlig bedøvende ligeglad, har aldrig indtaget/røget det, og kommer heller aldrig til det, akkurat som alm. tobak, og om andre indtager det, må de selv om, så længe de ikke kører bil når de er skæve, akkurat som man heller ikke kører bil når man har drukket. Så er hverken for eller imod, helt på lige fod med tobakslovgivningen.

Hvorfor skulle regeringen ikke turde dette?

Og, jeg er enig i, at man ikke skal køre under indflydelse, hverken af cannabis eller alkohol. Men, hvis cannabis blev legaliserer ville politiet kunne tage ressourcer fra cannabis relaterede forbrydelse til mere forebyggelse af billister der køre under indflydelse, ligesom de ekstra skatte kr ville kunne bruges til f.eks mere politi på vejene.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
....
For 2 timer siden, 78stonewobble skrev:

For nogen er dilemmaet ikke imellem sodavand / vand, men sodavand og sukkerfri sodavand. 

I dette tilfælde kan dilemmaet imellem ryge / ikke ryge istedet være ryge en joint om dagen VS at drikke en flaske vodka om dagen. 

En meget relevant pointe. Hvor mange fuldemandsslagsmål, aggressive bilkørsler kunne have været undgået, hvis festens stof havde været cannabis istedet for øl.

Hvordan ser hele paletten af alkoholrelaterede versus cannabisrelaterede ud, efter 10år, hvor begge stoffer har været lovlige.

Cannabis er bedre end alkohol.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
....
Skrevet (redigeret)

“”” -  the Australian Greens have been advocating for full decriminalisation and legalisation of the drug. The party say a legal and regulated cannabis industry would “smash the business model of criminal gangs overnight — putting $2 billion into the economy every year to go towards our schools, hospitals and essential services.”””

”””A regulated market would disempower organised crime, remove criminals’ revenue streams and lessen people coming into contact with illegal drug dealers.”””

https://finfeed.com/opinion/the-420-report/personal-cannabis-use-australia-legalisation-close/

Redigeret af Ytringsfrihed for alle

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
basle72
For 17 timer siden, 78stonewobble skrev:

Det klarer de sikkert fint selv om det ikke er lovligt 😉

Forstår sagtens det du skriver, men er det så rigtigt at lovliggøre noget og dermed måske lokke nogen til at prøve det fordi det er spændende nu det er blevet lovligt, fordi der er nogen der skal vælge mellem Cannabis og Vodka?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind