....

DR debat har svaret på debat forslag!!!! (Fri cannabis)

Recommended Posts

....

Kære **

Du har for nylig skrevet til os om Fri Cannabis.

Herunder kan du se dit spørgsmål og vores svar. Hvis du har yderligere spørgsmål, eller vil tilføje noget, kan du blot svare på denne mail.

Tak, fordi du kontaktede os.

Venlig hilsen
DR
Emil Holms kanal 20
0999 København C.
Tlf. +45 35 20 30 40

Emne: Fri Cannabis

Oprettelsesdato: 02 . Jul 2019 01:55
Dato for seneste opdatering: 03 . Jul 2019 10:32

Fri Cannabis

02 . Jul 2019 01:55

Forslag til debat:

Manglende finansiering/ 10 milliarder yderlige råderum, riget fattes penge til den grønne omstilling.

Man høre ikke meget om den økonomiske argumentation, når det handler om fri cannabis.

Colorado har tjent 1 milliard dollars på skat af cannabis. Colorado har ca samme indbyggertal.

For nylig var der en måling der viste et flertal i DK for fri cannabis.

100 af millioner af mennesker har ret til cannabis, f.eks Canada, hvorfor må vi danskere ikke have samme ret?

Alle Socialdemokratiets støttepartier går ind for fri cannabis, hvorfor tales der ikke om det? 

Er tiden til fri cannabis ikke nu?

Hvad er forskellen imellem, at indtage ulovlig cannabis eller lovlig cannabis udover, at milliarderne havner i statens lomme, at politiet får frigivet ressourcer, at forbrugerne får mulighed for, at få mindre potente THC produkter og tryghed i, at vide, hvad produktet indeholder og, at 300000 + danskere kan undgå regelmæssig kontakt til kriminelle m.m.?

03 . Jul 2019 10:32

Hej **

Tak for din idé til debat. Den tager vi med os i det fremtidige arbejde.

Mvh

Jakob Sloma Damsholt

Redaktionsleder, Debatten

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk

Og hvad skal vi så debattere omkring DR's auto svar?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
basle72

ville jo være bindegalt, der gøres en kæmpe indsats for at mindske rygning, og så skulle man tillade yderligere rygning?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
....
On 3/7/2019 at 19:29, DenBruneMunk skrev:

Og hvad skal vi så debattere omkring DR's auto svar?

Det er ikke et auto svar. Debat redaktøren “himself” svarede.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk
For 2 timer siden, Ytringsfrihed for alle skrev:

Det er ikke et auto svar. Debat redaktøren “himself” svarede.

Så det er et blog indlæg, og ikke til debat. Der har jubii en personlig blog for alle brugere som ønsker den slags ytringer.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
....
On 4/7/2019 at 08:25, basle72 skrev:

ville jo være bindegalt, der gøres en kæmpe indsats for at mindske rygning, og så skulle man tillade yderligere rygning?

Det er en meget fin argumentation, og en ideel verden, hvis alle kun gjorde, hvad der var tilladt. Desværre fungere det ikke sådan. P.t. er der 300000 +, der ryger cannabis, selv om det ikke er tilladt. Men, moralsk set er det en flot anskuelse.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
....
Skrevet (redigeret)

Lis Mellemgaard, der er kendt for sin tid i modstandsbevægelsen Holger Danske under den tyske besættelse, er død.

Hun indtog cannabis, hver dag. Synd, at hun ikke oplevede bare 1 dag, hvor hun ikke var stemplet som gråzone kriminel af rødvins Danmark.

Hun er blevet tildelt flere hædersbeviser. Herunder Dronning Ingrids Mindemedalje, en livsvarig tildeling af Frihedsfondens Hædersgave og Gudmond Schacks Mindelegat.

Hvil i fred Lis Mellemgaard, jeg er sikker på, at du gerne må være høj i Himmelen.

Redigeret af Ytringsfrihed for alle
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum
For 1 time siden, Ytringsfrihed for alle skrev:

Lis Mellemgaard, der er kendt for sin tid i modstandsbevægelsen Holger Danske under den tyske besættelse, er død.

Hun indtog cannabis, hver dag. Synd, at hun ikke oplevede bare 1 dag, hvor hun ikke var stemplet som gråzone kriminel af rødvins Danmark.

Hun er blevet tildelt flere hædersbeviser. Herunder Dronning Ingrids Mindemedalje, en livsvarig tildeling af Frihedsfondens Hædersgave og Gudmond Schacks Mindelegat.

Hvil i fred Lis Mellemgaard, jeg er sikker på, at du gerne må være høj i Himmelen.

Var ikke klar over at hun var død. Hun var sgu en frisk dame. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
basle72
For 13 timer siden, Ytringsfrihed for alle skrev:

Det er en meget fin argumentation, og en ideel verden, hvis alle kun gjorde, hvad der var tilladt. Desværre fungere det ikke sådan. P.t. er der 300000 +, der ryger cannabis, selv om det ikke er tilladt. Men, moralsk set er det en flot anskuelse.

Rygning er vel rygning uanset hvad man ryger, og ser man bort fra den "berusende" effekt i cannabis, så er det vel lige så usundt at ryge cannabis, som der at ryge alm. tobak, rent helbredsmessigt ( ret mig gerne hvis jeg tager fejl) og når der så gøres alt fra stort set alle sider for at begrænse rygning, vil jeg godt se den regering der tør tillade yderligere rygning.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
....
Skrevet (redigeret)
1 time siden, basle72 skrev:

Rygning er vel rygning uanset hvad man ryger, og ser man bort fra den "berusende" effekt i cannabis, så er det vel lige så usundt at ryge cannabis, som der at ryge alm. tobak, rent helbredsmessigt ( ret mig gerne hvis jeg tager fejl) og når der så gøres alt fra stort set alle sider for at begrænse rygning, vil jeg godt se den regering der tør tillade yderligere rygning.

Har du hørt om pot kager og cannabis øl? Hvis man ryger mel, er jeg også sikker på, at det er usundt for lungerne, ligeledes, hvis man indånder udstødning fra bilerne (som er lovlige på trods af, at de slår så mange ihjel.), vil det også være usundt for lungerne. Det er derfor, at jeg boycutter biler.

Hvis man ryger vingummi bamser/ sukker, vil det formentlig også være usundt for lungerne. 

Regeringen begrænser danskernes sukkerindtag via moms.

Hvad med moms på det cannabis 300000 + danskere regelmæssigt indtager?

ca 1 milliard kr om året?

Hvad med moms, på den cannabis danskerne indtager, nu, i dag? Som de allerede indtager, selv om det er ulovligt?

1 milliard om året.

Redigeret af Ytringsfrihed for alle

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind