snoozz

Vitaminer til kræftramte ?

Recommended Posts

DenBruneMunk

Drik cacao mælk, spis noget nutella eller find andre flydende søde sager, som feder.
Desværre er McD jo ikke flydende, det skulle ellers også være godt over flere uger, hvis man vil fedes op.
Men kombiner det lidt, brug en fed sovs til maden hvor muligt.

Vitaminer alene er ikke nok til at styrke din krop og genvinde energi. Og glem ikke for meget usundt, så ender du bare med diabetes type 2, så det er da heller ikke et mål.Føler jeg selv er godt vidende omkring kræft og forhold, især da flere i familien har været ramt. Dette har givet lidt viden og kendskab til området, da det var tæt på.

Jeg føler, jeg lige må tilføje den negative side af alt dette, at med kræft bliver man svækket, og det æder langsomt en op, og vægttab er desværre en af de grundlæggende krops udtryk for at kroppen kæmper.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 5 timer siden, Ieet skrev:

Hej,

Havde vi ikke en snak på andre forum tidligere hvor du flere gange blev rådet til at stoppe med at drikke og ryge? Begge dele vil kraftigt reducere dit optag af vitaminer og mineraler og øge risikoen for at kræften kommer igen.

Multivitaminer som de har i supermarkedet er glimrende. Når du har problemer med kosten og ikke er "helt ung" kan det anbefales at du tager 2 styk (dobbel dosis), det er kun A&K og et par andre det skader hvis du får for mange af.

Supler med nogle D-vitaminer med 50 mg extra (50-70 mg) extra. Det er godt for knoglerne og vil også styrke gummerne.

Slutteligt - MÆLK er din ven. Har du problemer med kost-appetitten så drik en liter sødmælk. Derved suplerer du både kalk, protein og fedt - og det kræver ikke tænder.

Ønsker dig den bedste tilbagekomst med helbredet.

Med venlig hilsen
Ieet

Ja, tobak og alkohol gør ikke noget godt for nogen.

Rygning øger bl.a. behovet for c-vitamin, som er vigtig for at undgå cancer.

M.h.t. mælk, så har man ingen gavn af kalken hvis man mangler magnesium.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Zorglup

Jeg tager engang imellem en kur af dette. Regnet til mennesker er der til 100 dage, deraf navnet 100dages kuren. Det booster mit system, men smager som skrabet op inde i stalden. Så tager jeg thc og cbd olie på skift. 1 måned på det ene og 1 måned på det andet. Ellers bruger jeg ginseng. ( Den man køber på apoteket, der smager af solbærsaft )
https://www.mypets.dk/shop/hestekuren-ampmrootznutz-42276p.html

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Et tillægs-sprøgsmål:

Sår/rifter som er månedsvis om at heles ?

Synes jeg oplever at selv en lille rift, fx en kat har kradset en eller andet meget over fladisk som normalt ville hele på en uge, er månedsvis om det ?.  PT har jeg en lille rift på armen pga en kat jeg tog tog op i maj, og det er ikke helet endnu ?

Er det tegn på nogen bestemt sygdom ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk
For 4 timer siden, snoozz skrev:

Et tillægs-sprøgsmål:

Sår/rifter som er månedsvis om at heles ?

Er det tegn på nogen bestemt sygdom ?

En årsag kan være diabetes type 2, har selv prøvet det.

Der kan nok være andre årsager.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac

Der er flere mineraler, som har betydning for huden og sårheling, bl.a. zink og kalcium.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind