Letty

Føler at mine grænser bliver overskredet :/

Recommended Posts

Letty

Som min overskrift fortæller så er jeg i tvivl om hvorvidt mine grænser er blevet overskredet ifm er møde med en ny fyr. Det skal lige nævnes at jeg er kommet ud af det forhold med en gut der havde mange narcisisstiske træk og jeg oplevede meget psykisk vold i de 2,5 år i det forhold hvilket har resulteret i symptomer på ptsd. Jeg har så været single i 2 mdr og møder en ny fyr som umiddelbart virker sød og rar. Men da vi skulle mødes her i fredags så var der noget i hans adfærd jeg ikke brød mig om. Jeg ved ikke om det er min dømmekraft der er skæv pga “gaslighting” fra mit sidste forhold men jeg følte at han var MEGET lige på, allerede få timer efter vores første møde. Vi mødtes hos mig og nogle af vores fælles venner kom på besøg og det udviklede sig til en mindre fest. Han var meget hurtig til at gøre tilnærmelser og kyssede mig da vi stod og snakkede i mit køkken og han kom tilmed med en masse seksuelle kommentarer blandt andet noget med at han virkelig godt gad at slikke mig. Sagde til ham at jeg synes at det var lige i overkanten at stå og sige til en kvinde man først lige har mødt men det stoppede ham ikke. Udover det havde vi en sjov aften men han forstsatte med frække kommentarer og han prøvede flere gange at komme i bukserne på mig.. sagde dog klart nej tak da jeg slet ikke var klar til det. 

Jeg har talt med mine veninder om dette og de mener at jeg er nem at misforstå fordi jeg har et lidt hårdt ydre og udstråler stor styrke. Men inderst inde er jeg meget følsom og meget dyb, og derfor føler jeg mig tit misforstået, netop fordi jeg er en sammensat person. Nå, men nu sidder jeg så og ved ikke hvad jeg skal tænke om det hele.. han vil gerne ses igen, og tage ud at spise og træne sammen men jeg ved ikke om jeg skal give ham en chance, da jeg som sagt føler at han overskred mine grænser nogle gange. Hvad tænker i og hvad ville i have gjort? Håber i vil byde ind, da jeg er snot forvirret 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum

Så han er altså den direkte type. Det er der jo strengt taget ikke noget i vejen med, men det lyder som om at I skal tage en længere snak om jeres grænser, hvad I ønsker i et evt. forhold osv. - For det lyder som om at I læser hinanden lidt forkert. Husk ingen er tankelæser, så det er bedst at turde sige fra/til. 

Jeg ved det kan være svært, og det kræver en del selvtillid, men også selvforståelse - at kommunikerer klart og tydeligt om sine følelser og grænser. Man er jo også ret sårbar, og det virker naturligt bare at "føle" sig frem. Men kommunikation er klart vejen frem. Tal sammen. 

Håber I finder ud af det. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Letty
For 3 timer siden, ThomasSneum skrev:

Så han er altså den direkte type. Det er der jo strengt taget ikke noget i vejen med, men det lyder som om at I skal tage en længere snak om jeres grænser, hvad I ønsker i et evt. forhold osv. - For det lyder som om at I læser hinanden lidt forkert. Husk ingen er tankelæser, så det er bedst at turde sige fra/til. 

Jeg ved det kan være svært, og det kræver en del selvtillid, men også selvforståelse - at kommunikerer klart og tydeligt om sine følelser og grænser. Man er jo også ret sårbar, og det virker naturligt bare at "føle" sig frem. Men kommunikation er klart vejen frem. Tal sammen. 

Håber I finder ud af det. :)

Jeg må tage snakken med ham. Han virker bare lidt lukket, men det kan også være pga mig fordi jeg lagde ud med at sige at jeg godt vidste hvad hans intention var, da gan skrev lidt lumre beskeder.. jeg sagde at det var ok med at vi bare hyggede os, da jeg som sagt også lige er blevet single. Men han giver udtryk for at han gerne vil ses noget mere og ude i offentligheden så det har godt nok forvirret mig. Men jeg må som sagt bare få talt med ham ☺️

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone

Måske har I forskellige forventninger til forholdet. Du søger måske den eneste ene eller en kæreste. Mens han måske mest søger sex og så dernæst, hvis kemien er til stede, kan det være han også er interesseret i et forhold. Men hvad ved jeg?

Jeg selv er også den direkte type. Gider ikke dates, hvor der går dage eller uger, før der sker noget. Så enten har vi sex på første date eller maks anden date - eller også er det lige meget for mig. Men sådan er folk så forskellige. Og det vigtigste er vel at afstemme forventningerne. Fordi jeg har det sådan, at sex er en meget væsentlig ingrediens i et forhold. Og derfor kan man lige så godt dyrke sex første gang - for at se, om man seksuelt swinger og tænder på hinanden. Det er da en flad fornemmelse at date hinanden ti gange. Og så har man sex på ellevte date - og tænder ikke på hinanden. Næh, så hellere få det undersøgt først som sidst.

Det længstvarende forhold, jeg har haft, var med én, hvor vi dyrke fantastisk sex første aften. Så vidste vi, at det skulle være os, når vores sex var så super. Så først bagefter fandt vi ud af, at derudover var kemien også udmærket. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
C-girl

Hvis du tænker "han overskred min grænse... Eller er det bare mig der er sart?!" Så vær på vagt! Han kan sagtens være sød og dejlig. Men din underbevidsthed er ved at fortælle dig noget, men du har lært at lægge de små signaler fra dig pga. din tidligere kæreste. Jeg vil foreslå at du efter sådan et forhold. Så trækker du lige vejret og lære dig selv at kende igen. Du har fået smadret meget af dig selv og din personlighed ved at være sammen med en med narcisisstiske træk. Og det kan andre, med samme dårlige hensigter, opfange. Og så sidder du nemt i saksen igen.

Pas på dig selv! Og være ærlig over for dig selv! 

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind