snoozz

Udenlandske popmusikere ?

Recommended Posts

snoozz

Ja vi kender alle Abba, og Ace of base og Roxette fra "hinsidan".

Og vi har Medina og Dodo osv.

Men hvordan finder man ud af hvem der er populære i fx Slovakiet, Albanien, eller andre "sjove lande"?

Det gør ikke noget at man ikke fatter hvad de synger om ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone
Skrevet (redigeret)

Jeg lytter næsten aldrig til dansk radio mere. Det er så ekstremt mainstream og ensformigt det musik, de spiller i danske radioprogrammer. Hvorfor er 95% af al musik på dansk radio enten engelsk- eller dansksproget? Hvorfor ikke noget tysk, noget fransk, noget spansk, noget italiensk - eller ja, noget slovakisk, tyrkisk, polsk o.s.v.

Det kunne være interessant engang imellem at høre lidt andet end bare dansk og engelsksproget musik.

Selv kan jeg godt lide latinomusik, så jeg hører en del musik på både spansk og italiensk. Men jeg må selv finde det, fordi danske medier spiller det næsten aldrig.

Men jeg er sikker på, at der også er megen god musik i mange andre lande rundt omkring i verden. Som bare aldrig bliver spillet i danske radio- og tv-programmer. 

Hvem er populære i f.eks. Italien? Ja, det er navne som Vasco Rossi, Gianna Nannini, Eros Ramazzotti, Nek, Biagio Antonacci, Laura Pausini, I Pooh, Gli Stadio, Elio e Le Storie Tese, Massimo Di Cataldo, Emma Morrone, Marco Masini, Lorenzo Jovanotti plus mange andre, jeg ikke lige orker remse op.

Det er derfor, Melodi Grand Prix´et har sin charme. Det er den ene gang om året, man hører nogle sangere og bands fra andre dele af verden end lige Danmark og de engelsksprogede og skandinaviske lande. 

Redigeret af Lucianone

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Catwoman67

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind