Gæst Jyden94

Arbejde og kollegaer

Recommended Posts

Gæst Jyden94

Hej !! Nogle vil måske syntes det kan være dette spørgsmål kan være sådan lidt flueknepperi, men vil gerne høre fra en person der ikke har relation til mig om jeg er hysterisk.

Sagen er den, at jeg har en kollega som jeg er træt af ( meget træt ) 

Vedkommende kommer tit for sent, har utroligt meget fravær, har en utrolig lad holdning når han er på arbejde og jeg tar personen i løgn af og til. Vores samarbejde er på et minimalt niveau for jeg har mistet respekten for personen, jeg er ikke den eneste på arbejdet der ser vedkommende ligesom mig.

Jeg har været til samtale med ledere om vedkommende, men syntes de glider meget af på de ting jeg nævner og andre kollegaer nævner( faktisk har vedkommende fået så lang en snor at jeg tror arbejdspladsen har fået ham pålagt ) jeg har fået afvide at hvis jeg har noget jeg er utilfreds med, så skal jeg ikke gå til personen selv, men lederne . 

Forleden finder jeg en bruger manual til et udstyr der bruges på arbejdet som vedkommende har tegnet og skrevet sit navn på ( vi snakker tegninger der fortæller personen har kedet sig og dermed har siddet og lavet krudseduller ) som vedkommende også har smidt i skraldespanden ? Dybt uprofessionelt i mine øjne. Normalt ville jeg gå til personen selv og sige noget i retning af at vi skal bruge de bruger manualer så det er mærkeligt at tegne på dem og smide dem ud. Men har fået afvide at jeg ikke må gå til vedkommende, men kan sku heller ikke finde ud af om det er for tyndt at gå til sin leder med sådan noget ???? Og er jeg for farvet af at jeg ikke kan lide personen ? 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Tjaeee, selvom det kan være træls at arbejde med sådan en person er der ikke noget du kan gøre, udover at gøre lederne opmærksom på problemerne.

Er de ligeglade, med at det går ud over ja - arbejdsmiljøet og i sidste ende produktiviteten og dermed deres penge, må jo være deres eget problem.

Du kunne jo også bare sætte dig ned og tegne kruseduller. Og måske endda snuppe en lur ? Hvis i alle gør det, mon så ikke ledelsen reagerer?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum

Det er jo svært at vurderer. 

Det er til syvende sidst, lederes ansvar. Hvis lederen ønsker at holde på medarbejderen, så er der vist ikke så meget at stille op. Prøv at hold fokus på din egen indsats, og slå din kollega ud af hoved. Og vigtigst af alt - forhold dig saglig. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst Jyden94

Mange tak for svar begge to, jeg har faktisk ikke nogen anelse om, hvordan lederne rigtigt ser ham. Det er helt korrekt som en af jer skriver, at holde fokus på sig selv er nok det vigtigste her, har prøvet og prøver stadig, men der popper af og til ting op hvor man tænker, at det simpelthen ikke kan være rigtigt. 

Har nogle af jer prøvet det samme ? Haft en kollega der har fået utrolig lang snor, følelsen af at nogle holder hånden over ham. Vi har gøre med en som har været på arbejdspladsen i 10 mdr. Har haft ligeså mange syge perioder, oveni det går personen i tide og utide og møder af og til ikke til tiden, har oplevet 2 gange personen er kommet 2 timer for sent og flere gange for sent af 5-20 minutter. Jeg havde været mere overbærig med det hvis personen så havde ydet en indsats når han var her . Men han laver ikke noget, kun ting han er tvunget til. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum

"Jeg havde været mere overbærig med det hvis personen så havde ydet en indsats når han var her . Men han laver ikke noget, kun ting han er tvunget til."

Det er så et ledelsesproblem. 
Så længe du gør hvad der forventes af dig, så blæse være med ham. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac

Der kan være ting der spiller ind, som du og andre kolleger ikke kender til.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz
Skrevet (redigeret)

Der var engang en kollega der mobbede mig og genrelt forhindrede mig i at gøre mit job ved ikke  at samarbejde ordenligt. Men ledelsen var ret lige glade - vi var jo bare vikarer...!

Omvendt sagde en om jeg kunne sælge hans bil? Alt over 10.000 kr jeg kunne få for den måtte jeg beholde ! Så fik jeg 18.000 kr for den ! Top nice ;)

Redigeret af snoozz

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 22 timer siden, Gæst Jyden94 skrev:

Entrelac - hvad tænker du her? 

Ikke noget specifikt.

Men der kan være personlige forhold der spiller ind. Måske er personen ansat med tilskud fra kommunen. Måske noget helt tredje, som hverken ledelsen eller kollegaen synes i andre skal vide.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst Jyden94

Entrelac - men er det ikke noget en ledelse bør gøre opmærksom på så der ikke opstår situationer hvor andre medarbejdere, vil føle en særbehandling til pågældende? 

Tror der et hvert sted vil være en større forståelse og rummelighed hvis kollegaer for afvide at personen har nogle ting i bagagen der skal arbejdes på . 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Du skriver som "Gæst" på Jubii Debat. Opret en profil her... og få fuld adgang til Danmarks største debat forum.
Skriv nyt svar...

×   Du har indsat indhold med egen formatering.   Restore formatting

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Dit tidligere indhold er gendannet.   Ryd editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.