Forsvarsadvokat

Jubii fryser computeren?

Recommended Posts

Forsvarsadvokat

Jubii fryser computeren?

Nu har jeg oplevet adskillige gange, at min pc fryser når jeg er inde her på jubii!

Det er når jeg er ved at skrive et indlæg, at computeren fryser midt i det hele!

Min pc fryser ikke fast nogen som helst andre steder på nettet!

Jeg er så nød til at holde tænd knappen nede i nogen tid, for at tvinge computeren lukket og derefter genstarter jeg den!

Er der nogen her der oplever det samme pc-problem?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum
For 16 timer siden, Forsvarsadvokat skrev:

Jubii fryser computeren?

Nu har jeg oplevet adskillige gange, at min pc fryser når jeg er inde her på jubii!

Det er når jeg er ved at skrive et indlæg, at computeren fryser midt i det hele!

Min pc fryser ikke fast nogen som helst andre steder på nettet!

Jeg er så nød til at holde tænd knappen nede i nogen tid, for at tvinge computeren lukket og derefter genstarter jeg den!

Er der nogen her der oplever det samme pc-problem?

Det har jeg ikke været ude for. Men der er mange reklamer og andet som kan drille. 
Prøv en anden browser end den nu benytter nu. Eller prøv at nulstille din browser. 

Det lyder som om en process napper alt din hukommelse. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Forsvarsadvokat
For 30 minutter siden, ThomasSneum skrev:

Det har jeg ikke været ude for. Men der er mange reklamer og andet som kan drille. 
Prøv en anden browser end den nu benytter nu. Eller prøv at nulstille din browser. 

Det lyder som om en process napper alt din hukommelse. 

Tja.. jeg ved ikke hvad der kan være galt, for det er kun her på siden problemet opstår!

Reklamer tror jeg ikke det skyldes, da jeg har reklameblokering på min pc.

Jeg bruger Google Chrome som browser.

Jeg ved ikke om det kan skyldes denne hjemmesides system - er det ikke et gammelt system?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk
For 17 minutter siden, Forsvarsadvokat skrev:

Tja.. jeg ved ikke hvad der kan være galt, for det er kun her på siden problemet opstår!

Reklamer tror jeg ikke det skyldes, da jeg har reklameblokering på min pc.

Jeg bruger Google Chrome som browser.

Jeg ved ikke om det kan skyldes denne hjemmesides system - er det ikke et gammelt system?

Det har intet i sig.

Din pc kan påvirkes af link til reklamer, også dem du ikke selv ser. 
Din Chrome browser, kører utallige processer i baggrunden og kører mange funktioner parallelt med din browser, også når du lukker den.

Det som der er problemet, kan være varme, og så det at din cpu peaker på et punkt den ikke vil med, og så går den ned, måske er der ikke mange andre apps på din pc du ser det med. Normalt under opstart vil du også peake , kører højbelastning på cpu.

Det er i hvert fald 100%, at en website ikke ødelægger din pc :) Der ligger så kun den mulighed for, hvis du stadig tror det, at du har den djævelske jubiii virus, som vil gøre din pc ondt når du går på jubii.dk, kidding  :)

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Forsvarsadvokat
For 6 timer siden, DenBruneMunk skrev:

Det har intet i sig.

Din pc kan påvirkes af link til reklamer, også dem du ikke selv ser. 
Din Chrome browser, kører utallige processer i baggrunden og kører mange funktioner parallelt med din browser, også når du lukker den.

Det som der er problemet, kan være varme, og så det at din cpu peaker på et punkt den ikke vil med, og så går den ned, måske er der ikke mange andre apps på din pc du ser det med. Normalt under opstart vil du også peake , kører højbelastning på cpu.

Det er i hvert fald 100%, at en website ikke ødelægger din pc :) Der ligger så kun den mulighed for, hvis du stadig tror det, at du har den djævelske jubiii virus, som vil gøre din pc ondt når du går på jubii.dk, kidding  :)

Ha-ha, ja jeg ved ikke hvad der er galt, når jeg vil skrive et indlæg lige netop her! :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Martin Kruss
On 18/6/2019 at 16:11, Forsvarsadvokat skrev:

Dét behøver du ikke gøre!

• Hold Ctrl + Alt nede, og tryk så Del.
  • Så kommer Task-manager op.
  • Gå så til tab: Processer
  • Sortér kørende processor efter navn.
  • Højre-klik på alle med navn Chrome og vælg "Afslut-proces-træ"

Herved nedlukkes alt der er startet af Chrome, incl reklamer, popups og andet skidt.

Alle programmers processer kan nedlukkes på denne måde, men man skal vide hvilke der ikke er vitale for pc'en :p, Men det er en super god måde at få lukket et spil der hænger!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Forsvarsadvokat
For 32 minutter siden, Martin Kruss skrev:

Dét behøver du ikke gøre!

• Hold Ctrl + Alt nede, og tryk så Del.
  • Så kommer Task-manager op.
  • Gå så til tab: Processer
  • Sortér kørende processor efter navn.
  • Højre-klik på alle med navn Chrome og vælg "Afslut-proces-træ"

Herved nedlukkes alt der er startet af Chrome, incl reklamer, popups og andet skidt.

Alle programmers processer kan nedlukkes på denne måde, men man skal vide hvilke der ikke er vitale for pc'en :p, Men det er en super god måde at få lukket et spil der hænger!

Tak for råd, men det tør jeg nok ikke prøve at gøre på min pc!

Jeg har dog reklame blokering på min pc, så jeg ser ingen reklamer overhovedet!

Og det der undrer mig er, at det lige netop kun er her på siden, som fryser en gang i mellem, når jeg er ved at skrive et indlæg!

Ikke på nogen som helst andre sider jeg er på!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone

Jeg synes ikke, at jeg oplever det herinde. Men f.eks. på B.T´s side, synes jeg tit, at det tager relativt langt tid for siden at loade. Nogle gange 20-25 sekunder og det er som om, at siden går i stå. Der gør jeg også det, at hvis der intet sker, så trykker jeg på ctrl, alt og delete (samtidig) - og så kommer task manager op og jeg kan gå ind i processer og lukke min browser ned. Og så starte forfra.

Det synes altså at ske på sider, hvor der er mange reklamer og som har et kompliceret og fancy layout. Nogle gange skyldes det, at der kører et script. Så får jeg besked på, at der kører et script, der sænker hastigheden - og jeg kan så lukke ned for scriptet.

Hvis man kører med en utidssvarende browser, kan man også få problemer. F.eks. hvis man stadig kører med Internet Explorer. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk

EB og BT har mange reklamer, og disse tjenester er ikke lokale, så svartider er afgørende for hvor hurtigt deres side læses ind.  Adblocker er ikke bare en funktion for at fjerne ads, den hjælper også på de loadtider som man så sidder og tripper over.

Hvis man ikke allerede har prøvet ind eller mener man vil supporte siderne, så kan man da prøve det, og se resultatet, i bund og grund er det jo siden man besøger som har valgt disse , langsomme , reklame sponsorer som folk ikke gider vente på, og så er der altså en anden rimelig grund til at bruge adblocker, som altså er ens egen kvalitets tid som ikke skal bruges på at vente på reklamer :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Forsvarsadvokat
For 16 timer siden, DenBruneMunk skrev:

EB og BT har mange reklamer, og disse tjenester er ikke lokale, så svartider er afgørende for hvor hurtigt deres side læses ind.  Adblocker er ikke bare en funktion for at fjerne ads, den hjælper også på de loadtider som man så sidder og tripper over.

Hvis man ikke allerede har prøvet ind eller mener man vil supporte siderne, så kan man da prøve det, og se resultatet, i bund og grund er det jo siden man besøger som har valgt disse , langsomme , reklame sponsorer som folk ikke gider vente på, og så er der altså en anden rimelig grund til at bruge adblocker, som altså er ens egen kvalitets tid som ikke skal bruges på at vente på reklamer :)

Ja, jeg bruger også adblocker og har Chrome browseren, men alligevel oplever jeg tit at denne side fryser mine forsøg på at lave et indlæg!

Dette kan jeg så ikke forklare om årsagen til hvad det skyldes.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind