Erpe

Hvor mange udlændinge har Danmark for mange?

Recommended Posts

Erpe

Spørgsmålet er stillet på https://da.quora.com/Hvor-mange-udlændinge-har-Danmark-for-mange hvor der jo står følgende som svar:

”NuJeg ved det ikke. Jeg er selv udlænding, fra Bosnien, gift med en importeret nepalesisk mand og vi har en dejlig datter. Min dansk er mere eller mindre perfekt i udtale, sågar med lidt vestjysk dialekt, og jeg har (heldigvis) blå øjne og lysebrunt kommunefarvet hår, så jeg ser dejlig dansk ud. Så slipper jeg for den mere direkte racisme, som folk kan opleve ved at have lidt mørk pigment.

Min datter er født i Danmark men ligner lidt en kineser. Jeg kunne godt være bekymret for mit barn og mand, og deres fremtid i et mere og mere fjendeligt miljø overfor alle de "andre" ikke-dansker. Det er surt, at ingen diskuterer ideen om nationalstaten og den negative relation det skaber til vores tilknytning til jorden og til hinanden. Fuck der er i det hele taget mange koncepter, vi som menneskerace burde arbejde med.

Anyway..

Det er virkelig irriterende altid at blive set som et problem.

Prøv at få lidt nuancer ind i den her debat. Og lad vær med at sætte hele din identitet i nationalstaten. Bag dit køn, kultur og geografisk tilknytning, så er vi alle mennesker. Vi skulle vidst også alle have samme forfædre- og mødre.”

Så hvad mener I? Hvor mange udlændinge har Danmark for mange? Skal de smides ud allesammen?

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk

Tror aldrig, nogen vil smide alle udlændinge ud, selvom nogen mener valgkampen bar præg af sådanne en person.

Vi har bekvemmeligheds indvandrere som hører om de bedste lande at bo i, hvor velstand er høj, hvor der er økonomisk stabilitet også når man er uden arbejde osv,osv,osv...  Det får nogle familier til at flygte, præcis som danskere flygtede til den anden side af vandet en periode, fordi skat og biler og huse var billigere, og så var svenskere jo rigtig meget mennesker og en kultur som os selv.

Når vi møder multikulturelle samfund, som ikke vil integreres, som vil have eget lokal styre i boligblokken, som bruger økonomisk bistand til at motivere til at begå lovbrud, eller de misbruger friheden i Danmark til at lære, leve og så rejse igen når de har fået hvad de ville, så er det ikke ønsket.
Der er lidt af dette over uddannelserne hvor internationale studerende kommer hertil får økonomisk bistand men betaler aldrig tilbage, tager en uddannelse oveni.

De kriminelle kender vi alle, de skal ikke blive i Danmark, desværre for os, så kan vi ikke altid udvise dem, og vi har en overbevisning om tilknytning til familie i landet vægter højere end den kriminelle adfærd man fører.

Der er konspirationer, som mener nogle religiøse grupper kun har til formål at overbefolke lande og overtage dem efter generationer, der er de grupper som ikke kan sammen og skyder på hinanden mere end politiet løfter deres våben. 

Jeg vil ikke ud med dem som vil være som os, arbejde og leve og være en del af det demokrati som Danmark nu er, elske hinanden og bruge sin viden og erfaring i landet, og dø her fordi de er forelsket i Danmark :)

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
For 19 timer siden, Erpe skrev:

Spørgsmålet er stillet på https://da.quora.com/Hvor-mange-udlændinge-har-Danmark-for-mange hvor der jo står følgende som svar:

”NuJeg ved det ikke. Jeg er selv udlænding, fra Bosnien, gift med en importeret nepalesisk mand og vi har en dejlig datter. Min dansk er mere eller mindre perfekt i udtale, sågar med lidt vestjysk dialekt, og jeg har (heldigvis) blå øjne og lysebrunt kommunefarvet hår, så jeg ser dejlig dansk ud. Så slipper jeg for den mere direkte racisme, som folk kan opleve ved at have lidt mørk pigment.

Min datter er født i Danmark men ligner lidt en kineser. Jeg kunne godt være bekymret for mit barn og mand, og deres fremtid i et mere og mere fjendeligt miljø overfor alle de "andre" ikke-dansker. Det er surt, at ingen diskuterer ideen om nationalstaten og den negative relation det skaber til vores tilknytning til jorden og til hinanden. Fuck der er i det hele taget mange koncepter, vi som menneskerace burde arbejde med.

Anyway..

Det er virkelig irriterende altid at blive set som et problem.

Prøv at få lidt nuancer ind i den her debat. Og lad vær med at sætte hele din identitet i nationalstaten. Bag dit køn, kultur og geografisk tilknytning, så er vi alle mennesker. Vi skulle vidst også alle have samme forfædre- og mødre.”

Så hvad mener I? Hvor mange udlændinge har Danmark for mange? Skal de smides ud allesammen?

Jeg mener at der er nok en del af dem vi kunne undvære, men det samme gælder for Danskere, men fakta er at mange kommuner er blevet dygtigt at integrere og finde arbejdsmarkedet for indvandre.

De har dog stadigvæk et problem med en del overvægtige dovne unge Danskere som ikke gider 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum

Vi har ikke for mange udlændinge. Vi har derimod brug for flere arbejds kvalificerede udlændinge. 

Jeg antager at folk hovedsageligt er imod flygtninge/emigranter/nydanskere -som ikke kan opfører sig ordentligt, eller er kulturelt meget forskellige fra den gens. dansker. 

Her er det vel ikke et spørgsmål om antallet, men nærmere at man ønsker det muligt at kunne udvise de mennesker som man opfatter som et problem. 

Jeg er dog også overbevist om at mange tager fejl af hvem det reelt er som står bag hovedparten af "problemerne". Det er så lang fra "muslimer", som er et hovedproblem, men nærmere polakker og andre EU borgere, som kommer hertil og bryder loven. Vil man absolut anvende en grænse efter "ikke-vestlige". Så er antallet meget lavt, når vi ser på hvor mange som har en dom. (ja ja.. de er overrepræsenterede, men det gør ikke det samlede antal større af den grund.) 

I det hele vil jeg tro at folk ønsker at kunne udvise ikke-vestlige udlændinge. Her er jeg enig i at vi måske skal stramme op på hvem vi beholder i landet. Men generelt mener jeg ikke vi skal bryde med vores internationale aftaler. Vi arbejder på aftaler med mange lande, om hjemsendelsesmuligheder - og dette kan i bund og grund hjælpes på vej igennem EU forordninger, hvor man evt. vil "straffe" de lande som ikke ønsker at samarbejde. 

Men, men, men... vi taler om "hvor mange vil vi smide ud"..  jeg kan ikke sætte et antal på det. Og nej... generelt er vi ikke for mange udlændinge.  

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dna

Som udgangspunkt så er alle de kriminelle udlændinge i overskud. Derudover er der sikkert nogen som er her for diverse ydelsers skyld. Dem har vi heller ikke brug for. 

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone
Skrevet (redigeret)

Jeg synes ikke man kan sætte noget præcist tal. Hellere 500.000 velintegrerede udlændinge end 100.000 dårligt integrerede af slagsen. Dog vil jeg sige, at hvis nu mere end 1 million her i landet er af ikke vestlig oprindelse, så synes jeg på sin vis at vi mister vort rodfæste. Så et eller andet sted er der nu nok en øvre grænse alligevel, men den er svær at sætte præcist. 500.000 ville stadig være færre end 10 procent og hvis de så alle klarede sig godt og ville Danmark, ville jeg sagtens kunne leve med 500.000 udlændinge i Danmark. 

Forskellige racer kan også have sin charme. Det ville også være kedeligt kun at være omgivet af blåøjede nordboer. Men alt med måde. Jeg synes af princip ikke, at vi bør stræbe efter et samfund, hvor f.eks. folk af arabisk herkomst kommer i flertal. For så er det jo ligesom ikke Danmark mere. Så et eller andet sted ER der en øvre grænse. Men om den går ved 700.000 eller ved 1,5 millioner, synes jeg er svært at sige.

Redigeret af Lucianone
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo

F

For 7 timer siden, Lucianone skrev:

Jeg synes ikke man kan sætte noget præcist tal. Hellere 500.000 velintegrerede udlændinge end 100.000 dårligt integrerede af slagsen. Dog vil jeg sige, at hvis nu mere end 1 million her i landet er af ikke vestlig oprindelse, så synes jeg på sin vis at vi mister vort rodfæste. Så et eller andet sted er der nu nok en øvre grænse alligevel, men den er svær at sætte præcist. 500.000 ville stadig være færre end 10 procent og hvis de så alle klarede sig godt og ville Danmark, ville jeg sagtens kunne leve med 500.000 udlændinge i Danmark. 

Forskellige racer kan også have sin charme. Det ville også være kedeligt kun at være omgivet af blåøjede nordboer. Men alt med måde. Jeg synes af princip ikke, at vi bør stræbe efter et samfund, hvor f.eks. folk af arabisk herkomst kommer i flertal. For så er det jo ligesom ikke Danmark mere. Så et eller andet sted ER der en øvre grænse. Men om den går ved 700.000 eller ved 1,5 millioner, synes jeg er svært at sige.

Flot skrevet

Jeg omgås til dagligt næsten udelukkede med udlændinge og udover sproglige udfordringer så synes jeg det fungerer godt, og der hvor er er problemer må vi gøre en indsats udover det finansielle.

Og så er de mange fremmede i høj grad holde gang i genbrugs industrien og i mange tilfælde kommer overskuds penge retur til de svage og fattige Danskere.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind