Lucianone

Juridisk kønsskifte o.s.v.: Hvor går grænsen for galskaben?

Recommended Posts

Lucianone
Skrevet (redigeret)

Nu er jeg som sådan ret tolerant, synes jeg selv. Jeg har ikke problemer med hverken homoseksuelle, transseksuelle o.s.v. Jeg tror på, at folk er som de er og ikke kan gøre for, at der er, som de er. Og der skal også være plads til at være anderledes.

Alligevel synes jeg, at det er ved at tage overhånd med den misforståede hensyntagen til alt og andet. Der må også være en grænse.

F.eks. synes jeg, at sådan noget som juridisk kønsskifte er for meget. Det er når en person, der er født som dreng, finder ud af at han føler sig som pige eller kvinde og så kan han få et juridisk kønsskifte og få samfundets anderkendelse af, at han ER en kvinde. Og det uden kønsskifteoperation!

Der må jeg indrømme, at jeg selv står af. Jeg synes, det er tåbeligt, at man kan insistere på at blive kaldt kvinde, hvis man har en penis og ellers ligner en mand. Jeg kan godt acceptere, at nogle trives bedst ved, at folk tiltaler dem f.eks. kvinde, hvis de er en mand, der føler sig som kvinde. Men ligefrem at en dommer skal tvinge samfundet til at betragte vedkommende som en kvinde, synes jeg er for langt ude. 

Jeg havde på et andet forum en diskussion med en transseksuel. En mand, der selvom han har en penis og aldrig har fået foretaget kønsskifteoperation, føler sig som kvinde og insisterer på at blive tiltalt som en dame. Jeg tillod mig så at sige, at fair nok, men uanset, hvad jeg kalder ham eller hende, så vil han i mine øjne stadig være en mand. Det blev han så ret sur over og truede med at lægge sag an imod mig, fordi jeg ikke anerkendte ham som kvinde. Det er jo bare totalt latterligt og langt ude!!

Jeg synes det er gået for vidt, hvis man skal trues med sagsanlæg, fordi man stille og roligt siger, at man ikke kan se en mand i dametøj og MED penis som en kvinde. 

Hvad synes I andre? Er det ikke gået for vidt efterhånden med al den accept af alt og alle? Må man overhovedet have lov at mene noget som helst, uden at de politisk korrekte skal dunke én oven i hovedet?

Hvor går jeres grænse? Hvis vi nu skal acceptere, at mænd i dametøj og MED penis, er damer rent juridisk, skal vi så også acceptere, at de kan klæde om og bade sammen med damerne i f.eks. svømmehallen? Skal Peter Henriksen på 46, som føler sig som dame men har en 20 cm svaber forneden, så have lov at lufte snablen inde i damernes omklædningsrum? Er det så diskrimination, hvis kvinderne gerne vil have sig frabedt at se på hans manddom derinde?

Og skal vi acceptere dette, hvad bliver da det næste? Hvad med juridisk alder? Hvad hvis en 60 årig er infantilist og føler sig som et 4 årigt barn? Skal han så også have samfundets accept af at være et barn? Og skal han så som 60 årig have lov at gå i vuggestue? Det må jo rent logisk blive det næste påfund, ikke sandt?!

I sidste ende kunne man også forestille sig, at pædofile kunne få ret til at blive betragtet som børn. Så kan en pædofil få en dommers ord for at hans juridiske alder er 12 år. Og så kan han ikke straffes for at have sex med Lise på 12. Fordi så er han under den kriminelle lavalder. Ja, galskaben får ingen ende, hvis vi først begynder på denne her glidebane.

Hvis vi accepterer denne galskab, så bliver det skruen uden ende. Og det bliver totalt samfundsomstyrtende i sidste ende. For accepterer vi juridisk kønsskifte, kan man også argumentere for at acceptere juridisk aldersskifte. Og så bliver næste skridt, at Bent på 47 skal have ret til at gå i vuggestue eller i børnehave. Man kan bare slet ikke forestille sig, hvor dumt det hele ender med at blive, hvis vi først begynder på det pjat.

Redigeret af Lucianone

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DDR

Word!

ligesom ham kage gutten i DR aftenshow igår....for saddan de dramaqueens af mærklige mennesker føler sig fornærmet uanset hvordan man tiltaler eller behandler dem...

tag nu hovedet ud af røven og opfør jer nogenlunde normalt, så skal i se, så er der ikke noget at være fornærmet over...

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum

For mig kan de blive registreret som de vil. Men fysikken bør adskille dem i samfundet ved fx. fællesbade/omklædning, konkurrence idræt osv. 

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
78stonewobble
For 24 minutter siden, ThomasSneum skrev:

For mig kan de blive registreret som de vil. Men fysikken bør adskille dem i samfundet ved fx. fællesbade/omklædning, konkurrence idræt osv. 

Her er jeg enig. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
78stonewobble

Men ja, hvis man kan være biologisk kvinde/mand og føle sig som mand/kvinde, så må man også kunne føle sig som en anden alder eller "race" end sin biologiske.. Og jeg ser ingen grund til at diskriminere… 

Men jeg vil jo så sige, at man kan ikke ændre sit biologiske udgangspunkt, men man kan dog måske, hvis man spørger pænt, få vi andre til at lege med på rollespillet, men så skal man altså spørge virkeligt pænt. 

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
stig6499

Hvis en mand der går i dametøj og føler sig som dame kalder jeg ham da gerne for en dame eller en dame der går i mande tøj og føler sig som en mand kalder jeg da gerne hende for en mand , men juridisk kønsskifte det kan man i dag , men der går min grænse altså , det er sgu tåbeligt 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
For 33 minutter siden, stig6499 skrev:

Hvis en mand der går i dametøj og føler sig som dame kalder jeg ham da gerne for en dame eller en dame der går i mande tøj og føler sig som en mand kalder jeg da gerne hende for en mand , men juridisk kønsskifte det kan man i dag , men der går min grænse altså , det er sgu tåbeligt 

Dejligt at der er en kvinde som giver sin mening, Men jeg forstå ikke at man kan acceptere forskelige køn uden kirurgisk indgreb, og være imod juridisk skifte.

Her kan f.eks. løn være en faktor, eller som in sport om at tjene in de store sports eventer. man kan ikke deltage in OL discipliner hvor man er mand fysisk mand in en kvinde discipline, og det er logik mener jeg, manden deltager jo kun for at vinde.

Den holdning kan dog komme under pres hvis en kvinde, altså fysisk synligt ville deltage in en mande konkurrence, vel vidende at komme ind som nr. sjok.

Jeg synes derfor at den nye norm in sport hvor man måler hormoner er acceptable, Jeg/vi må lære at være tolerant for den nye verden hvor pesticider/naturen har ændret på forholdene, men sætte grænse for udnyttelse i konkurrencer eller arbejde.

Sidste ord er vel ikke sagt i sagen 😀

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
stig6499
For 41 minutter siden, Jojojo skrev:

Dejligt at der er en kvinde som giver sin mening, Men jeg forstå ikke at man kan acceptere forskelige køn uden kirurgisk indgreb, og være imod juridisk skifte.

Her kan f.eks. løn være en faktor, eller som in sport om at tjene in de store sports eventer. man kan ikke deltage in OL discipliner hvor man er mand fysisk mand in en kvinde discipline, og det er logik mener jeg, manden deltager jo kun for at vinde.

Den holdning kan dog komme under pres hvis en kvinde, altså fysisk synligt ville deltage in en mande konkurrence, vel vidende at komme ind som nr. sjok.

Jeg synes derfor at den nye norm in sport hvor man måler hormoner er acceptable, Jeg/vi må lære at være tolerant for den nye verden hvor pesticider/naturen har ændret på forholdene, men sætte grænse for udnyttelse i konkurrencer eller arbejde.

Sidste ord er vel ikke sagt i sagen 😀

Dejligt at der er en kvinde som giver sin mening 

meget morsomt 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
For 6 minutter siden, stig6499 skrev:

Dejligt at der er en kvinde som giver sin mening 

meget morsomt 

Mange tak 😋

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dna
Skrevet (redigeret)

Hvis jeg havde en krone for hvert køn, der er så ville jeg have to kroner og en hel bunke falske mønter 😉

Med andre ord, der er to køn hos mennesker. Resten er diverse fysiske og psykiske sygdomme/fejl/skavanker/afvigelser.

Der er mænd som er begyndt at konkurrere i kvindesport fordi de påstår de føler sig som kvinde (og i de fleste tilfælde er det sikkert rigtigt) og får lov til at stille op på kvindeholdet. Fælles for disse er at de altid vinder over kvinderne pga deres fysiske overlegenhed. Får dette lov til at sprede sig vil kvindesport blive ødelagt for kvinder.

Redigeret af dna
  • Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind