Recommended Posts

....

Jeg hørte P1 og man kunne stille/ ringe og skrive spørgsmål til Pia Kjærsgaard.

Jeg skrev og ringede igennem en time, men mit spørgsmål blev ikke stillet.

Så, nu stiller jeg det her istedet:

Der er tegn i sol og måne på, at USA vil legalisere pot ved USA’s næste valg til November.

Vil DF’s holdning til fri pot ændres, hvis USA’s borgere får ret til, at nyde pot på linje med alkohol, efter USA’s valg til november?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk
For 15 timer siden, Ytringsfrihed for alle skrev:

Vil DF’s holdning til fri pot ændres, hvis USA’s borgere får ret til, at nyde pot på linje med alkohol, efter USA’s valg til november?

Hvorfor?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
....
For 32 minutter siden, DenBruneMunk skrev:

Hvorfor?

For 32 minutter siden, DenBruneMunk skrev:

Hvorfor?

Fordi, lige nu er DF et af de partier der er imod en legalisering af cannabis.

Vil man ændre anskuelse, hvis flere millioner, oven i Canadas millioner, samt EU landet Luxemburgs 600000 indbyggere får legal ret til cannabis som den de nyder i forhold til alkohol.

Vil DF byde en yderlige skatteindtægt velkommen?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk
Lige nu, Ytringsfrihed for alle skrev:

Vil DF byde en yderlige skatteindtægt velkommen?

Nej

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
For 23 timer siden, Ytringsfrihed for alle skrev:

Jeg hørte P1 og man kunne stille/ ringe og skrive spørgsmål til Pia Kjærsgaard.

Jeg skrev og ringede igennem en time, men mit spørgsmål blev ikke stillet.

Så, nu stiller jeg det her istedet:

Der er tegn i sol og måne på, at USA vil legalisere pot ved USA’s næste valg til November.

Måske har Pia set lidt skævt på dit spørgsmål 😋 og fruen er alt for finekantet til et spørgsmål som dine.

Om halvandet år kommer der valg, og hvor sol og måne kommer til at være præcist der hvor de skal være er det politiske in USA dog af lidt andet natur.

Et mindre stabilt, psykopatisk og indeholder af mange andre beskrivelser er præsident, og hvor the sky is the limit in pot, så skal der dog ske rigtigt meget før USA enes om euforiserende stoffer, Flint er beviset.    

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
....
For 17 timer siden, Jojojo skrev:

Måske har Pia set lidt skævt på dit spørgsmål 😋 og fruen er alt for finekantet til et spørgsmål som dine.

Om halvandet år kommer der valg, og hvor sol og måne kommer til at være præcist der hvor de skal være er det politiske in USA dog af lidt andet natur.

Et mindre stabilt, psykopatisk og indeholder af mange andre beskrivelser er præsident, og hvor the sky is the limit in pot, så skal der dog ske rigtigt meget før USA enes om euforiserende stoffer, Flint er beviset.    

Donald Trump har ikke en eneste gang ligget over 50% i popularitets meningsmålinger, som eneste præsident, nogensinde. Hans repetoire, som var nyt og overraskende er nu velkendt og sandsynligheden for, at han bliver genvalgt er meget lille. De socialdemokratiske kandidater på nær 1, Joe Biden, går ind for en total legalisering, tillige ned flere republikaner. I flere stater er det allerede legalt, kun i to stater er det totalt forbudt.

USA vil legalisere cannabis. USA var det land, det første land der erklærede, at cannabis er et stof på linje med andre hårde stoffer.

Der er milliarder af penge i cannabis og massiv lobbyisme pågår for, at legalisere cannabis i Europa. Et landfast EU land, med Frankrig og Tyskland, som naboer har legaliseret cannabis, Luxembourg, på linje med Canada. 

Legalisering af Cannabis kommer, snart høre vi andre toner fra Socialdemokratiet, hvis støttepartier alle går ind for total legalisering.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
For 4 timer siden, Ytringsfrihed for alle skrev:

Donald Trump har ikke en eneste gang ligget over 50% i popularitets meningsmålinger, som eneste præsident, nogensinde. Hans repetoire, som var nyt og overraskende er nu velkendt og sandsynligheden for, at han bliver genvalgt er meget lille. De socialdemokratiske kandidater på nær 1, Joe Biden, går ind for en total legalisering, tillige ned flere republikaner. I flere stater er det allerede legalt, kun i to stater er det totalt forbudt.

USA vil legalisere cannabis. USA var det land, det første land der erklærede, at cannabis er et stof på linje med andre hårde stoffer.

Der er milliarder af penge i cannabis og massiv lobbyisme pågår for, at legalisere cannabis i Europa. Et landfast EU land, med Frankrig og Tyskland, som naboer har legaliseret cannabis, Luxembourg, på linje med Canada. 

Legalisering af Cannabis kommer, snart høre vi andre toner fra Socialdemokratiet, hvis støttepartier alle går ind for total legalisering.

Jeg håber at du få ret, personligt synes jeg marihuana er bedre og mere naturligt end alcohol og burde legaliseres som det skete in Canada.

Men er der jog kirken og sydstater som skal med på vognen, og bare sagen om abort viser hvor vanskeligt det kan være for en præsident, eller kandidat at stille sig bag en sag hvor kirken er imod.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Martin Kruss

Det er slet ikke noget ligetil spørgsmål!

Rent faktisk er der NU langt større advarselstegn ved cannabis, end der nogensinde har været.

Årsagen er forståelsen af det der nu kaldes det Endocanaboide-neurotransmitter-system. Det og de konsekvenser som denne forståelse har, kan læses i Kritisk Forum: (Advarsel! Videnskabeligt indhold (Kedeligt))

Det er nødvendigt med noget inside info
Det er først meget for nyligt, at det er klarlagt hvorfor THC virker. Årsagen er at THC substituerer sterisk med en særlig form for receptorer i vores central-nerve-system (CNS).
sterisk substitution svarer helt til, at du istedet for at bruge din nøgle, bruger en dirk! Der gives altså adgang til 'noget' (her adgang til CNS) vha et uautoriseret 'værktøj'
Det er bekymrende af flg årsager:
*) Det sker uden den normale fungerende kontrol
*) Det kan blokere for at korrekte nøgle kan virke, både kortsigtet -Her og nu, men langt værre- På langt sigt!
Den langsigtede påvirkning af normal receptor funktion og udtryk, er ikke kendt!
Der er derimod andre systemer hvor effekten ER kendt : Sovemidler Bartitoler!
Hvis THC har samme effekt på endocannabinoid-systemet, som kendes fra barbitol-systemet, så vil der gradvis ske en hæmning af både respons, og udtryk, af receptorer. For Barbitoler betyder det, af misbrugeren skal have stadigt _mere_ sovemiddel, for at opnå ønsket effekt, og dét er i sig selv skidt, men i et sterisk substitutions system kan det være katastrofalt!
Faktisk kan man sige at hverken dirken eller nøglen vil fungere korrekt. Det vil enten betyde at normal-effekten slet ikke kan opnås, Eller.. Og dét er måske det mest skræmmende; -Effekten kan ikke -afbrydes-!!!
Her ligger imo muligvis forklaringen på THC-psykoser
Den her problematik er meget kompleks, og fra ta være 'legalize-et-maaan' -mand, så er jeg blevet !Bange! 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Du skriver som "Gæst" på Jubii Debat. Opret en profil her... og få fuld adgang til Danmarks største debat forum.
Skriv nyt svar...

×   Du har indsat indhold med egen formatering.   Restore formatting

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Dit tidligere indhold er gendannet.   Ryd editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.