snoozz

Hvilken dagligvarebutik?

Recommended Posts

Entrelac
For 13 timer siden, basle72 skrev:

Forstår ikke al den fokus på pris, når det handler om fødevarer, jeg vil hellere betale lidt mere og så få en ordentlig kvalitet fødevare, i stedet for noget noget kedeligt discount.

Et rigtigt godt eksempel er alm cherry tomater til 10-12 kr pakken, og så feks. kvicklys smag forskellen tomater til dobbelt pris, vi hellere købe smag forskellen og så kun spise halvt så mange. Har aldrig rigtigt forstået hvorfor det er så vigtigt at at have et stort dyrt hus, og en stor Audi i garagen. og så skulle leve af billig pasta og den billigste leverpostej 🙂

For 13 timer siden, DenBruneMunk skrev:

Hvorfor tror du dette?
Vi har da stort hus på lolland og en smart Audi i garagen, og spiser kød fra slagteren, og så går til landmanden og får de rigtige grøntsager.

Det er da en fed livsstil, intet billigt der :)

Og jeg bor i en lille 3-værelses lejlighed, til en billig husleje, ingen bil - kun en cykel, og jeg handler fortrinsvis i Netto og Lidl.😆😆

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Erpe
On 23/6/2019 at 23:01, snoozz skrev:

Den må du sgu længere ud på landet med ;) Er man til billige fødevarer er hverken Føtex eller Spar det rigtige valg. Så skal man i Rema1000, Lidl, eller Aldi, eller Netto gg.

Det er rigtigt at Føtex så har ting som de andre ikke har. Men man kan nu godt få kuglepenne og tegnestifter og andre basis "kontorting".

Tøj og IT-udstyr køber man i tøj-butikker, og i en computerbutik, sgu da ikke i Føtex ;)

2 andre grunde til at jeg er stor fan af Spar er dels at der aldrig er kø, står der mere end 2 foran en, eller den ene foran har en hel vognfuld af varer, så åbner de en ny kasse.

Og så er kassepigerne bare generelt søde, ikke sådan nogen sure gamle damer der nærmest virker sure over at man er kommet for at købe noget ;)

Jeg handler aldrig i de øvrige butikker, du nævner. Men dette handler om beliggenhed og ikke om priser. For de ligger ganske enkelt for langt væk og er derfor for besværlige for mig at bruge.

Din erfaring med køer i Spar deler jeg ikke. For der står næsten altid 3-4 i kø foran mig, og kasse nr. 2 lukker de, hvis der kun er 3-4 i kø ved den første kasse. Men det er jo nok, fordi det ikke er den samme Spar butik, vi handler i.

Strømper og undertøj køber jeg i Føtex. Og også IT-udstyr, hvis de har det, som jeg skal bruge. Ellers må jeg over i Elgiganten.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
basle72
On 24.6.2019 at 08:50, DenBruneMunk skrev:

Hvorfor tror du dette?
Vi har da stort hus på lolland og en smart Audi i garagen, og spiser kød fra slagteren, og så går til landmanden og får de rigtige grøntsager.

Det er da en fed livsstil, intet billigt der :)

He he nej der er selvfølgelig nogen der har råd til begge dele, men med den succes diskount butikkerne har så er det ikke ret mange der lever efter den formel 😉

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone
Skrevet (redigeret)

Fordele og ulemper ved de enkelte butikker:

ALDI

+ billigt og de har de fleste ting, man skal bruge. Generelt venlig betjening. Og medarbejderne er mere voksne end i f.eks. Fakta. Typisk 25-50 år, hvor Fakta´s kassemedarbejdere aldrig er en dag over 20.

- sørger man specielle varer, har de det sjældent. Begrænset udvalg.

LIDL

+ billigt, men alligevel lidt bedre udvalg end Aldi. Godt udvalg i brød og desserter f.eks. 

- har dog alligevel ikke samme specialting som de større kæder. Også dårligt udvalg af sodavand.

FAKTA

+ nogenlunde billigt (dog ikke med alt) og som regel ikke alt for store butikker, som er til at overskue

- som regel børn der sidder ved kassen (15-16 år, ja, nogle gange ligner de nogle på 12-13 år. For nylig blev jeg ekspederet af fen MEGET ungt udseende dreng på ca. halvanden meter i højden!). Ikke så god kundeservice. Deres friske brød er kedeligt.

KVICKLY

+ har f.eks. slagter, bager og godt bredt udvalg. Generelt god kvalitet i varerne

- mange hverdagsting koster lige lidt mere end i f.eks. Lidl eller Aldi. F.eks. kan jeg i Lidl købe en salat for 17 kroner. I Kvickly koster billigste salat 25 kroner.

NETTO

+ de har mange unge kunder/studerende og det gør, at de har mange billige tilbud på f.eks. kød, pålæg o.s.v. Godt udvalg i sodavand, også uden sukker.

- jeg synes tit der er lang kø derinde. Og i hvert fald i den Netto, jeg handler i, er næsten alle kunder 18-25 år gamle. Så jeg føler mig som en bedstefar derinde he he

REMA 1000

+ generelt en god blanding af lave priser og god kvalitet. F.eks. har de tit billige, gode grøntsager. Sidst jeg var derinde havde de også lækre billige is (dejligt i sommervarmen!).

- jeg synes tit der er lang kø i Rema 1000. Og det gælder begge de butikker, jeg kender af slagsen.

FØTEX

+ god kvalitet og bredt udvalg af varer, også specielle varer.

- ret dyrt. Relativt dårlig service (mange unge uvidende medarbejdere på 20 år)

Redigeret af Lucianone

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Clisolka
On 14.6.2019 at 02:53, snoozz skrev:

Hej.

Hvilken dagligvare-butik køber i mest ind i - og hvorfor?

Er det bare den der er nærmest. Eller kører i gerne ekstra langt for at spare et par kroner fordi der er tilbud på noget? Eller fordi der sjældent er kø ved kassen der? Eller fordi kassepigerne er ekstra søde netop der ?

Eller er i måske endda så dovne at i bare bestiller på internettet og får tingene leveret ?

Primært Netto/Rema1000. Af den simple grund at de har det jeg skal bruge, og udvalget er større end i de andre butikker i byen. Jeg har Netto, Aldi, Super Brugsen og så Rema1000, så valget er meget nemt ;)

Jeg har 2 km til den nærmeste dagligvarebutik (littebitte og dyr dagligbrugs), men kører gerne de 7 km til byen, hvor mine børn går i skole og børnehave ;) 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Ja hvis du alligevel skal de 7 km, så kan man jo lige så godt også handle inde der, De små Brugser og Føtex er klart de dyreste steder, medmindre man tæller Irma med, men det vil jeg snarere kalde en feinscmecker-butik frem for et supermarked.

I føtex koster eksempelvis 6 øl mere end de gør på min døgnåbne tankstation. Ikke at de ikke også har tilbud. Problemet er bare at deres tilbudspriser oftest er dyrere end fra Remas normalpriser.

En anden fordel ved Rema synes jeg er at de er nok dem der tager mest hensyn til singler, om end der er lang vej endnu. Fx med mindre brødpakninger, og to-delte pålægspakninger.

Og ingen mængde-rabatter så uanset hvad man køber, om man køber ind til 1 person eller 5, så er stkprisen den samme.

Til tider kan køen godt være lidt lang ja. Dog er der ikke meget at gøre ved det i min Rema, for der er ganske enkelt ikke fysisk plads til mere end 2 kasser. Dette problem kan man dog undgå ved at købe ind der enten ved åbningstid, eller tæt på lukke tid, ikke lige i de timer om eftermiddagen hvor "alle" får fri fra job osv.

Dog handler jeg mest i min Spar. Ikke fordi de er billigst, men fordi de har alt det som fx Netto og Rema ikke har. Og stort udvalg. Og ikke mindst fordi den er nærmest (har ikke bil).

Sommetider er jeg dog ekstra doven, og handler på Osuma.dk, som i virkeligheden er Kvickly. Der er udvalget MEGET stort. Men priserne også i den dyre ende. Dog hvis man køber for 1200 kr eller mere er leveringen gratis. Hvis man er ryger kan man jo eksempelvis bare købe smøger eller andet op til de 1200, selvom man kun lige mangler dagligvarer for fx 300 kr.

Det sker dog jævnligt at jeg går de 100 meter ekstra - som er forskellen mellem Spar og Rema, men så skal der også være et helt særligt tilbud - jeg gider ikke for at spare fx 2 kr på en liter youhurt ;)

Jeg har også en Netto og Fakta i byen, men de ligger nede i den anden ende, så det er kun hvis jeg er dernede af en anden grund - fx skal, eller kom hjem med toget, at jeg går ind i dem ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Du skriver som "Gæst" på Jubii Debat. Opret en profil her... og få fuld adgang til Danmarks største debat forum.
Skriv nyt svar...

×   Du har indsat indhold med egen formatering.   Restore formatting

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Dit tidligere indhold er gendannet.   Ryd editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.