snoozz

Hvilken dagligvarebutik?

Recommended Posts

snoozz

Hej.

Hvilken dagligvare-butik køber i mest ind i - og hvorfor?

Er det bare den der er nærmest. Eller kører i gerne ekstra langt for at spare et par kroner fordi der er tilbud på noget? Eller fordi der sjældent er kø ved kassen der? Eller fordi kassepigerne er ekstra søde netop der ?

Eller er i måske endda så dovne at i bare bestiller på internettet og får tingene leveret ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum

Det bliver oftest Netto. 

De er billige og har altid det jeg skal bruge. Men det er vist meget en vanesag.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Men er det fordi din Netto er nærmest? Og ville du gå lidt længere hvis en Aldi eller Fakta havde samme pakke brød til 2 kr mindre ?

Nogle køber alt i Føtex, og bevares de har også alt, men til priser som er højere end på en tankstation gg ;)`?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
basle72

Mest Kvickly, godt udvalg og god kvalitet, og langt den bedste slagterafdeling

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum

Netto er oftest nærmest, og jeg tror det har noget at sige. Men jeg har fravalgt indkøbsbutikker hvis de var for elendige. Uopfyldte hylder, rod, dårligt personale osv.

Jeg tror nærhedskriteriet er meget vigtigt, herefter pris og udvalg.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Namasté

Vi bor på landet, så uanset hvad - så er der minimum 5,5 kilometer til noget som helst indkøb.

Den nærmeste butik er en Lokal-brugs, egentlig en fin butik med rigtig gode tilbud hver ugedag: Mandag, æg - Tirsdag, mælkeprodukter - Onsdag kød osv. osv. 😀

Det er vigtigt at støtte sine lokale butikker hvis man vil bevare dem, og det gør også vi til daglig - også selv om de måske er lidt dyrere med det meste. 

Dog tager vi ca hver 3. uge en større indkøbstur til den nærmeste storby, i vores tilfælde til Bilka.

Så bliver der fyldt op med langtidsholdbare eller fryseegnede dagligvarer, men som regel ryger der jo nok lidt mere 'unødigt' med i kurven ved de besøg - såee, hvis man regner 2 gange 25 kilometer i bil med i regnestykket, så jeg ved sgu ikke om det i sidste ende ER den store besparelse i at køre langt efter indkøbene - når vi i det daglige kun er to personer i vores husholdning.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
LigaSport

Jeg handler i den købmand tættest på mig. den er ganske fin og jeg er meget tilfreds :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Namaste ja det tror jeg mange glemmer i farten.

Det kan godt være at den lokale lille købmandsbutik er 2 kr dyrere med brød, og så kører folk gladeligt 5 km for at komme i en større en.

Det er både dyrere i benzin, og så hele tanken om at have en lokal butik. det kan dræbe et helt lokalsamfund hvis der ikke er indkøbsmuligheder.

Det er det samme hvis de lukker en folkeskole. Så går alt i stå, og huspriserne falder markant.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk
For 3 timer siden, Namasté skrev:

Vi bor på landet, så uanset hvad - så er der minimum 5,5 kilometer til noget som helst indkøb.

Og jeg har nok næsten 8km til den nærmeste her :) Så det bliver ofte en længere tur til Nakskov når jeg vil handle.

Og ja, der er en lokal brugs men vil ikke betale 12kr for letmælk

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Så er det for alvor at man tager sin fryser i brug,  Og bestiller varer online - over et bestemt beløb er fragten gratis. Og ja man kan bare fylde op med smøger hvis man er ryger, de skal jo nok blive brugt - eller mange poser kaffe eller hvad man ellers nu bruger meget af alligevel ;)

Især hvis man ikke har bil med de afstande....!

Jeg har kun 5 min gåtur til en Spar og en Rema1000, og endda en døgntank, men det hænder alligevel at jeg bare i dovenskab køber online og får leveret alligevel. Især hvis det er tunge ting som colaer fx... ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Du skriver som "Gæst" på Jubii Debat. Opret en profil her... og få fuld adgang til Danmarks største debat forum.
Skriv nyt svar...

×   Du har indsat indhold med egen formatering.   Restore formatting

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Dit tidligere indhold er gendannet.   Ryd editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.