Martin Kruss

Ny ledelse?

Recommended Posts

Martin Kruss

Jeg føler mig på en gang både magtesløs og chokeret, når et Dansk bladhus, på så åbenlys måde, adviserer deres islamophile dagsorden. https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/64271958_10156646122273520_6191648622262616064_n.jpg?_nc_cat=103&_nc_ht=scontent-arn2-1.xx&oh=0cd283184c1462ea7148ead717c0c508&oe=5D7D0F00

Er dét her virkeligt vores land?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk

Det overrasker godt nok, at der bruges udtrykket: NYDANMARK .

Det skal måske lige nævnes at link er til et billede på EB, hvis man er i tvivl om det er noget andet :)

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
For 40 minutter siden, Martin Kruss skrev:

Jeg føler mig på en gang både magtesløs og chokeret, når et Dansk bladhus, på så åbenlys måde, adviserer deres islamophile dagsorden. https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/64271958_10156646122273520_6191648622262616064_n.jpg?_nc_cat=103&_nc_ht=scontent-arn2-1.xx&oh=0cd283184c1462ea7148ead717c0c508&oe=5D7D0F00

Det er klart at billedet med NyDanmark er der for at provokere.

Noget som vi alle elsker at gøre med andre, Personligt synes jeg at det er en fint måde at få gang i debatten som på et eller andet tidspunkt skal tages.

Vi kommer ikke udenom virkeligheden, selvom vi måske ønsker det anderledes

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk
Skrevet (redigeret)
For 15 minutter siden, Jojojo skrev:

Vi kommer ikke udenom virkeligheden, selvom vi måske ønsker det anderledes

Jeg tror at der er præcis der, vi er uenige i disse forhold. For hvad er virkeligheden?

Skal vi leve som i visse østlande, som lukker helt, og ikke bare hader denne gruppe men også andre grupper i samfundet, og det er næsten OK at overfalde dem.

Skal Danmark være multikulturelt, og som tidligere vi har talt om, skal danske værdier ikke bevares, og skal vi åbne for alle (eller bare som Radikale mener nogle flere???).

Det er meget svævende hvor præcis vi er i den debat, og hvad vi vil tillade, og hvem som åbner døren. Nogle er jo allerede inde på at Radikale er dem som giver udsatte grupper mere magt men spørgsmålet er , gør de? og hvor går deres grænse så?

Vi vil i hvert fald noget forskelligt, og integration skal vel være på plads og over en årrække, og bevises at vi har fundet den rigtige måde at få det til at fungere? Det kan vel kun blive mere uoverskueligt hvis der åbnes for flere og kvoter tages ind, og regler ændres, så kan vi dårligt bekræfte om tidligere regeringsform var god nok på så kort tid.

Redigeret af DenBruneMunk

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
For 8 minutter siden, DenBruneMunk skrev:

Jeg tror at der er præcis der, vi er uenige i disse forhold. For hvad er virkeligheden?

Skal vi leve som i visse østlande, som lukker helt, og ikke bare hader denne gruppe men også andre grupper i samfundet, og det er næsten OK at overfalde dem.

Skal Danmark være multikulturelt, og som tidligere vi har talt om, skal danske værdier ikke bevares, og skal vi åbne for alle (eller bare som Radikale mener nogle flere???).

Det er meget svævende hvor præcis vi er i den debat, og hvad vi vil tillade, og hvem som åbner døren. Nogle er jo allerede inde på at Radikale er dem som giver udsatte grupper mere magt men spørgsmålet er , gør de? og hvor går deres grænse så?

Vi vil i hvert fald noget forskelligt, og integration skal vel være på plads og over en årrække, og bevises at vi har fundet den rigtige måde at få det til at fungere? Det kan vel kun blive mere uoverskueligt hvis der åbnes for flere og kvoter tages ind, og regler ændres, så kan vi dårligt bekræfte om tidligere regeringsform var god nok på så kort tid.

Virkeligheden er faktisk blevet et svævende begreb, for hvordan er vores virkelighed blevet til det vi har i dag. 

Mit umiddelbare svar på dette umulige spørgsmål skal måske søges i historien, lidt i stil med, Er det vores søgen til nye verdener og udfordring som har resulterede i den verden som vi lever ind i dag.

Er det deres samme, som er resultatet.

Kunne der være noget om en kombination af,  vores vandrings lyst og træng til mere som har resulterede ind """ og nu kommer det""" klima  og vandrings ændringer.

Har vi selv in vores træng til den åbne verden og vores rejse muligheder glemt at løse bagdøren?

Jeg kan også komme i tanken på andet, Har vi givet for meget udtryk for at vi elsker DERES gæstfrihed, og dermed givet indtryk af at vi er ens. 

og som et resultat, Skal vi kigge indad ?

IMHO. integration er et spejl in vores history. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Erpe
For 16 timer siden, Martin Kruss skrev:

Det er jo over et år gammelt og fra april 2018. Se https://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/nydanmark/stil-dine-nydanmark-spoergsmaal-til-poul-madsen-og-ozlem-cekic/7098279

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Martin Kruss
For 3 timer siden, Erpe skrev:

Det er jo over et år gammelt og fra april 2018. 

Så tror jeg EB har gentaget 'spøgen', for billedet er i EB på DD. Det er forsiden på EBs FB profil på DD hvor jeg skrev indlægget. 

Læner sig i retning af et 'dacapo' -Som ikke bare kunne undværes men burde været undgået.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind