Jubii Debat

Dataindsamling fra smartphones til sundhedsvæsenet

Recommended Posts

Jubii Debat

https://www.jubii.dk/nyheder/ritzau/smartphones-skal-levere-sundhedsdata-til-regionerne/61190b3e6d824683ba9ac06ccf335013

"Det er ikke kun store virksomheder, der kan bruge de data, som vores elektroniske udstyr indsamler på en almindelig dag."

Vi ved jo godt, at virksomheder i forvejen indsamler data fra vores smartphones i massevis, og jeg tror de færreste aner, hvad dataen bliver brugt. Men,. når nu dataen i forvejen bliver indsamlet, ville det så ikke være en mulighed at den rent faktisk blev brugt til noget, vi rent faktisk har brug for såsom forbedring af vores sundhedsvæsen?

00b42762-bb41-0047-0000-000000000000.jpg

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
stig6499

Det er da helt ok med mig , men nu har jeg jo været til sundheds tjek , det eneste der var galt med mig var at jeg manglede jern så jeg får jern piller , nu bruger jeg samsung health men det er mest for sjov , den måler hvor mange skrit jeg tager , hvor langt jeg har gået , hvor mange minutter jeg har gået  den kan måle puls , iltmætning , stress , 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Martin Kruss

Ja det er da i den grad meningen at data der indsamles til sundhedssystemet skal 'bruges'. Dét burde 'man' ikke se som et 'problem'! Problemet er langt mere, at de data der er indsamlet, ikke kan tilgås af behandlere i systemet. Det skyldes ekstremt ringe udviklingsarbejde, og nogle imo totalt forfejlede 'restriktioner' og bindinger, som fuldkommen har invalideret databehandlingen i sundhedsvæsenet. -Hvilket egentligt er et paradoks..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol

Så længe data bruges og ikke misbruges, så er det en fordel.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind