Forsvarsadvokat

Står Mette Frederiksen (S) fast?

Recommended Posts

Tormentor
Lige nu, Erpe skrev:

De borgerlige havde forberedt en SV regering. Men den hoppede hun jo ikke på! 😉

De radikale stiller krav, som hun næppe vil tilfredsstille. For de radikale ønsker en SV regering, der stort set ville føre de radikales økonomiske politik, selvom den jo ville føre den stik modsatte udlændingepolitik. Men de radikale ved jo godt, at deres chance for at få en mindre stram udlændingepolitik er nærmest ikke-eksisterende i det nuværende folketing. De forhandler dog stadig i håb om at få indrømmelser, men formentlig helt uden succes.

Så DF er jokeren. Vil DF samarbejde med S om udlændingepolitikken og den økonomiske politik? Eller vil de hellere bare slikke deres sår og holde sig uden for indflydelse?

Du forstår det ganske enkelt ikke lader det til.

Hun har 3 muligheder 

1. Give sig overfor R , for de giver sig ikke. 

2. Danne regering med V

3. Udskrive nyvalg

Det er ganske uinteressant hvad DF  vil, for hun kommer ikke til før en af de 3 scenarier har fundet sted.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Patrioten
For 29 minutter siden, Tormentor skrev:

Du forstår det ganske enkelt ikke lader det til.

Hun har 3 muligheder 

1. Give sig overfor R , for de giver sig ikke. 

2. Danne regering med V

3. Udskrive nyvalg

Det er ganske uinteressant hvad DF  vil, for hun kommer ikke til før en af de 3 scenarier har fundet sted.

Undtagelsesvis vil jeg give Erpe ret i at Radikale er bedst tjent med en SV regering hvorefter de kan generobre deres yndlingsposition fra DF og tordne mod stramninger på indvandringspolitikken !

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tormentor
For 55 minutter siden, Patrioten skrev:

Undtagelsesvis vil jeg give Erpe ret i at Radikale er bedst tjent med en SV regering hvorefter de kan generobre deres yndlingsposition fra DF og tordne mod stramninger på indvandringspolitikken !

Jeg tror ikke et sekund på R giver sig på udlændingepolitik,  ivrigt er der ikke brug for R med en VS regering.Men det får vi afgjort inden 14 dage, så er hun nødt til at få noget på plads.Kommunerne kan ikke lægge budget som de plejer her i juni, når der ingen regering er ti at forhandle budgetter.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Patrioten
For 36 minutter siden, Tormentor skrev:

Jeg tror ikke et sekund på R giver sig på udlændingepolitik,  ivrigt er der ikke brug for R med en VS regering.Men det får vi afgjort inden 14 dage, så er hun nødt til at få noget på plads.Kommunerne kan ikke lægge budget som de plejer her i juni, når der ingen regering er ti at forhandle budgetter.

Du misforstår tror jeg, radikale kommer i opposition hvor de kan sidde og brokke sig uden indflydelse !

DF har trods alt sat et solidt fingeraftryk på udlændinge og ældre området, men radikale får nok ikke sat nogen nævneværdige aftryk de næste 4 år !

SV kan uden modstand (udover den interne) køre sololøb de næste 4 år !

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tormentor
For 38 minutter siden, Patrioten skrev:

Du misforstår tror jeg, radikale kommer i opposition hvor de kan sidde og brokke sig uden indflydelse !

DF har trods alt sat et solidt fingeraftryk på udlændinge og ældre området, men radikale får nok ikke sat nogen nævneværdige aftryk de næste 4 år !

SV kan uden modstand (udover den interne) køre sololøb de næste 4 år !

Jeg tror at både Løkke og Mette Forræderiksen er for magtliderlig til at kunne blive enige om hvem der skal have titlen.

Hun underkaster sig R. Det har aldrig generet S, at pisse deres vælgere op og ned af ryggen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk
For 28 minutter siden, Tormentor skrev:

Jeg tror at både Løkke og Mette Forræderiksen er for magtliderlig til at kunne blive enige om hvem der skal have titlen.

Altså , i Danmark har kommunerne fundet det gyldne æg. De tager 2 år hver.

Så her er løsningen:  Lars gives 2 år mere, og Mette får de sidste 2 år, og kan lave det hele om igen. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tormentor
For 2 minutter siden, DenBruneMunk skrev:

Altså , i Danmark har kommunerne fundet det gyldne æg. De tager 2 år hver.

Så her er løsningen:  Lars gives 2 år mere, og Mette får de sidste 2 år, og kan lave det hele om igen. :)

Jeg synes lige Slagelse er bevis på de netop ikke kan dele, S sidder fortsat.😉

S vil lave støj hvis Villum Christensen, træder til og John Dyrby Paulsen  træder af, så det vil sgu være en skidt ide.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk
For 18 minutter siden, Tormentor skrev:

Jeg synes lige Slagelse er bevis på de netop ikke kan dele, S sidder fortsat.😉

S vil lave støj hvis Villum Christensen, træder til og John Dyrby Paulsen  træder af, så det vil sgu være en skidt ide.

ahh, altså, da beslutningen blev taget lød det godt :)  Så Lars får 2 år, og måske så alligevel 2 år mere, eller slet ikke nogen.

VS er da spændende, uden at bryde med alt for mange kompromis, eller give efter for R.

Personligt synes jeg godt Danmark kunne prøve ræve rød og de svine blå sammen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tormentor
For 6 minutter siden, DenBruneMunk skrev:

ahh, altså, da beslutningen blev taget lød det godt :)  Så Lars får 2 år, og måske så alligevel 2 år mere, eller slet ikke nogen.

VS er da spændende, uden at bryde med alt for mange kompromis, eller give efter for R.

Personligt synes jeg godt Danmark kunne prøve ræve rød og de svine blå sammen.

Går det sådan, så er det helt i orden.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Forsvarsadvokat
For 22 timer siden, Tormentor skrev:

Det bryder sammen i næste uge, når Mette Frederiksen er kommet med sine krav til R, SF og Ø!

Så begynder de egentlige forhandlinger om en fælles politik, og mit bud er, at det bliver de aldrig enige om.

Så det ender med at S går til Løkke og danner en SV regering, hvor Løkke bliver udenrigsminister og Frederiksen statsminister.

Alternativet er et nyvalg, hvor de blå partier igen får absolut flertal og de røde kommer i skammekrogen-he-he! :D

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind