Patrioten

EU bør tage ved lære af USA

Recommended Posts

Patrioten
1 time siden, homofaber skrev:

Det er dig, der blander tingene sammen.

Det er kan dig der taler om flygtninge så kom lige tilbage på sporet og forhold dig til emnet !

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
homofaber
For 45 minutter siden, Patrioten skrev:

Det er kan dig der taler om flygtninge så kom lige tilbage på sporet og forhold dig til emnet !

Du nævner selv situationen i Europa - det er både migranter OG flygtninge, der kommer fra MENA-området. Du kan derfor ikke sammenligne situationen i USA og sige, at de skal gøre det samme i Europa.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Patrioten
Skrevet (redigeret)
For 6 timer siden, homofaber skrev:

Du nævner selv situationen i Europa - det er både migranter OG flygtninge, der kommer fra MENA-området. Du kan derfor ikke sammenligne situationen i USA og sige, at de skal gøre det samme i Europa.

Helt uenig da en grænselukning er en grænselukning uanset hvor i verden den udføres, men ved alle grænser kan flygtninge bede om asyl og har derfor intet med migrations problemet at gøre !

Tråden handler om migranter og IKKE flygtninge så hold dem udenfor !

Redigeret af Patrioten

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
homofaber
For 1 time siden, Patrioten skrev:

Helt uenig da en grænselukning er en grænselukning uanset hvor i verden den udføres, men ved alle grænser kan flygtninge bede om asyl og har derfor intet med migrations problemet at gøre !

Tråden handler om migranter og IKKE flygtninge så hold dem udenfor !

Flygtninge ER også migranter, men det er ikke alle migranter, der er flygtninge. Det er vigtigt, men du forstår det ikke. Dem, der kommer til USA fra Sydamerika, får ikke flygtningestatus eller søger konkret om det. Asylansøgere fra Sydamerika udgør kun 4% af USA's samlede asylmodtagelse.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Patrioten
Skrevet (redigeret)
For 2 timer siden, homofaber skrev:

Flygtninge ER også migranter, men det er ikke alle migranter, der er flygtninge. Det er vigtigt, men du forstår det ikke. Dem, der kommer til USA fra Sydamerika, får ikke flygtningestatus eller søger konkret om det. Asylansøgere fra Sydamerika udgør kun 4% af USA's samlede asylmodtagelse.

Det er kun i den venstreorienterede godhedsindustri man gør flygtninge til migranter så de kan få foden indenfor og netop derfor at grænselukninger er så vigtige !

EU har masser af muligheder for at stoppe migranterne, USA bruger toldafgifter og EU kunne ex. retsforfølge alle de skide NGO organisationer der hjælper menneskesmuglerne og opbringe deres skibe der samler migranterne op på havet !

Derudover kunne de bruge udviklingsstøtten som trussel overfor de lande der lader dem sejle mod EU !

Redigeret af Patrioten

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
homofaber
For 11 timer siden, Patrioten skrev:

Det er kun i den venstreorienterede godhedsindustri man gør flygtninge til migranter så de kan få foden indenfor og netop derfor at grænselukninger er så vigtige !

EU har masser af muligheder for at stoppe migranterne, USA bruger toldafgifter og EU kunne ex. retsforfølge alle de skide NGO organisationer der hjælper menneskesmuglerne og opbringe deres skibe der samler migranterne op på havet !

Derudover kunne de bruge udviklingsstøtten som trussel overfor de lande der lader dem sejle mod EU !

Det er nu engang sådan det er og sådan, at staterne og FN juridisk arbejder med de forskellige grupper. Det er ikke min skyld, at du klokker rundt i begreberne. 

Et godt råd er at du er lidt mere ydmyg, når du diskuterer med folk, der har arbejdet og kender til systemet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk
For 27 minutter siden, homofaber skrev:

Det er ikke min skyld, at du klokker rundt i begreberne. 

Synes nu , du selv har gjort et godt indtryk i at klokke rundt i det her i tråden. Du er stadig opmærksom på at det handler om migranter og ikke flygtninge? Siden du bliver ved, så må man hellere forklare dig hvad du taler om, det ser ud til at blive et problem hele vejen.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
homofaber
For 6 minutter siden, DenBruneMunk skrev:

Synes nu , du selv har gjort et godt indtryk i at klokke rundt i det her i tråden. Du er stadig opmærksom på at det handler om migranter og ikke flygtninge? Siden du bliver ved, så må man hellere forklare dig hvad du taler om, det ser ud til at blive et problem hele vejen.

Flygtninge er også migranter, men det er ikke alle migranter, der er flygtninge. Jeg forholder mig til de definitioner som man bruger, når man arbejder med de forskellige grupper. Det er ikke mig, der sidder og opfinder dem.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk
For 39 minutter siden, homofaber skrev:

Flygtninge er også migranter, men det er ikke alle migranter, der er flygtninge. Jeg forholder mig til de definitioner som man bruger, når man arbejder med de forskellige grupper. Det er ikke mig, der sidder og opfinder dem.

Og selvom @Patrioten forklarer sig med flygtninge og migrater i første indlæg, så er det vel migranter generelt vi vil stoppe, deriblandt flygtninge under den beskrivelse vi så er enige om her.
Og så slutter debatten om flygtninge, da der er masser af dem, og ja, vi kan ikke regne med at stoppe dem, så migranter vil stadig komme igennem nåleøjet , fordi grænser ikke er grænser på hele vejen op igennem EU.
Da migranter kan være flygtet fra krige, udvandre eller bare være forfulgt er mange grunde de bruger, når de søger asyl, og når disse immigranter så først er indenfor, så begynder spekulationerne.

Så vidt jeg ved og har læst, er migranter/emigranter tæt slægtede på udvandrede/forfulgte/krig. Flygtninge er bare en del af gruppen migranter.  Når de først ind i Danmark, så bliver de immigranter for så er de indvandret,  og så har vi vist været lidt igennem definitionerne.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
homofaber
For 24 minutter siden, DenBruneMunk skrev:

Og selvom @Patrioten forklarer sig med flygtninge og migrater i første indlæg, så er det vel migranter generelt vi vil stoppe, deriblandt flygtninge under den beskrivelse vi så er enige om her.
Og så slutter debatten om flygtninge, da der er masser af dem, og ja, vi kan ikke regne med at stoppe dem, så migranter vil stadig komme igennem nåleøjet , fordi grænser ikke er grænser på hele vejen op igennem EU.
Da migranter kan være flygtet fra krige, udvandre eller bare være forfulgt er mange grunde de bruger, når de søger asyl, og når disse immigranter så først er indenfor, så begynder spekulationerne.

Så vidt jeg ved og har læst, er migranter/emigranter tæt slægtede på udvandrede/forfulgte/krig. Flygtninge er bare en del af gruppen migranter.  Når de først ind i Danmark, så bliver de immigranter for så er de indvandret,  og så har vi vist været lidt igennem definitionerne.

USA ønsker ikke at stoppe immigrantionen fra Latinamerika. De ønsker, at de skal komme ind gennem de officielle kanaler - det har Trump også selv sagt, fordi de har brug for dem. Det står i modsætning til internetdebattører, der blander alt sammen og ikke vil have nogen form for migranter. Hint: Marrakech-aftalen. Antallet af asylansøgere fra Latinamerika udgør kun 4% i USA. Det er lige omvendt i Europa, hvor vi fik flere asylansygere fra MENA-området. Jeg siger fik, fordi der ikke er nogen "flygtningestrøm" i dag som for et par år siden. Du kan selv tjekke de officielle tal fra Udlændinge- og integrationsministeriet. Det er i øvrigt kun en meget lille del af immigranter i Europa, der er asylansøgere.

Og igen, jeg forholder mig bare til officielle tal og definitioner. Det er ikke min skyld, at Patriotens fantasiverden ikke passer til virkeligheden. :) 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind