Patrioten

EU bør tage ved lære af USA

Recommended Posts

Patrioten

Trump har truet Mexico med forhøjede toldsatser hvis ikke de bremsede flygtningestrømmen sydfra og det har givet pote !

6000 betjente skal sætte en stopper for migrantstrømmene fra Guatemala, El Salvador og Honduras der indtil igår frit kunne spadsere gennem Mexico mod USA der alene i maj måned modtog 174.000 migranter (oplyst i DR nyhederne) og ikke 132.000 som der står i linket herunder.

Dette er det højeste antal siden 2007 og truslen om toldsatserne fik langt om længe Mexico på andre tanker:

https://www.berlingske.dk/internationalt/efter-trusler-fra-trump-retter-mexico-ind-arresterer-migranter-ved

Spørgsmålet er hvorfor i himlens navn EU ikke benytter samme taktik overfor de mellemøstlige og nordafrikanske lande hvor man udover toldsatserne også kunne bruge udviklingsbistanden.

Kan det tænkes at EU slet ikke er interesseret i at standse migranterne ?

Hvad mener / tror du er årsagen ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dna
For 10 timer siden, Patrioten skrev:

Trump har truet Mexico med forhøjede toldsatser hvis ikke de bremsede flygtningestrømmen sydfra og det har givet pote !

6000 betjente skal sætte en stopper for migrantstrømmene fra Guatemala, El Salvador og Honduras der indtil igår frit kunne spadsere gennem Mexico mod USA der alene i maj måned modtog 174.000 migranter (oplyst i DR nyhederne) og ikke 132.000 som der står i linket herunder.

Dette er det højeste antal siden 2007 og truslen om toldsatserne fik langt om længe Mexico på andre tanker:

https://www.berlingske.dk/internationalt/efter-trusler-fra-trump-retter-mexico-ind-arresterer-migranter-ved

Spørgsmålet er hvorfor i himlens navn EU ikke benytter samme taktik overfor de mellemøstlige og nordafrikanske lande hvor man udover toldsatserne også kunne bruge udviklingsbistanden.

Hvad mener / tror du er årsagen ?

Jeg skal ikke kunne sige om EU er interesseret i at stoppe masseindvandringen, men der er i hvert fald ikke meget som TYDER på at de er interesserede i det.

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Erpe

Trump er en bølle, der gerne vil true resten af verden med krig. Dette er en risikabel politik, der truer hele verdensfreden.

EU har intet militær, men ønsker en høj levestandard via samhandel med resten af verden. Derfor kan EU ikke tillade sig at behandle resten af verden som fjender, når EU samtidig forsøger at komme ind på landenes markeder, og EU-firmaerne forsøger at opbygge nye afdelinger i deres lande.

Desuden aftager befolkningen i EU, og EU mangler i stigende grad arbejdskraft.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Patrioten
For 46 minutter siden, Erpe skrev:

Trump er en bølle, der gerne vil true resten af verden med krig. Dette er en risikabel politik, der truer hele verdensfreden.

EU har intet militær, men ønsker en høj levestandard via samhandel med resten af verden. Derfor kan EU ikke tillade sig at behandle resten af verden som fjender, når EU samtidig forsøger at komme ind på landenes markeder, og EU-firmaerne forsøger at opbygge nye afdelinger i deres lande.

Desuden aftager befolkningen i EU, og EU mangler i stigende grad arbejdskraft.

Det er din verdensopfattelse der er forkert Erpe !

At lukke sine grænser for ukontrolleret indvandring og forlange at indrejsetilladelser skal ansøges på konsulater og ambassader har sku intet med at behandle omverdenen som fjender at gøre !

Hvordan kan du overhovedet få en så forskruet opfattelse af begrebet suverænitet ?

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Patrioten

Man undres konstant over at nogle debattører tror at hele den tredje verden er med i Schengen samarbejdet og har lov til at vade over en hvilken som helst landegrænse uden at spørge om lov !

Må jeg lige minde om at vi taler om migranter og ikke flygtninge !

Hvis jeg vil emigrere til et andet land udenfor EU skal jeg sku da ansøge først - det er da simpel logik så hvorfor mener nogle lige pludselig at dette ikke gælder lande syd for Europa ?

• Synes godt om 3

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Erpe
For 2 minutter siden, Patrioten skrev:

Det er din verdensopfattelse der er forkert Erpe !

At lukke sine grænser for ukontrolleret indvandring og forlange at indrejsetilladelser skal ansøges på konsulater og ambassader har sku intet med at behandle omverdenen som fjender at gøre !

Hvordan kan du overhovedet få en så forskruet opfattelse af begrebet suverænitet ?

Nu handler det jo ikke kun om Trump’s forhold til Mexico. Men også om, at han truer Kina, EU, Japan, Iran osv med både krig og handelskrig! Trump er en bølle, der ønsker, at resten af verden skal danse efter hans pibe, og vil de ikke det, så vil han i krig med dem!

Vi har endnu ikke set konsekvenserne af dette. For resten af verden reagerer tøvende og i håb om, at det hele løser sig ved, at Trump ikke bliver genvalgt. Men bliver han det, så vil alle de truede lande givet begynde at samarbejde om at svare igen for alvor på Trump’s trusler. Hvad dette så vil medføre, håber jeg aldrig, at vi får at se! Derfor er det så vigtigt, at Trump ikke genvælges!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Patrioten
Lige nu, Erpe skrev:

Nu handler det jo ikke kun om Trump’s forhold til Mexico. Men også om, at han truer Kina, EU, Japan, Iran osv med både krig og handelskrig! Trump er en bølle, der ønsker, at resten af verden skal danse efter hans pibe, og vil de ikke det, så vil han i krig med dem!

Vi har endnu ikke set konsekvenserne af dette. For resten af verden reagerer tøvende og i håb om, at det hele løser sig ved, at Trump ikke bliver genvalgt. Men bliver han det, så vil alle de truede lande givet begynde at samarbejde om at svare igen for alvor på Trump’s trusler. Hvad dette så vil medføre, håber jeg aldrig, at vi får at se! Derfor er det så vigtigt, at Trump ikke genvælges!

Dit had til Trump ødelægger dit perspektiv af problemet !

Prøv for en gang skyld at anskue problemet set fra USA’s side og læg den barnlige antiparti mod Trump til side !

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dewey
For 14 timer siden, Patrioten skrev:

Ja det kan uden videre tænkes, var det ikke tilfældet var migrationen fra EU's side for år siden blevet stoppet. 

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Erpe
For 1 time siden, Patrioten skrev:

Dit had til Trump ødelægger dit perspektiv af problemet !

Prøv for en gang skyld at anskue problemet set fra USA’s side og læg den barnlige antiparti mod Trump til side !

Jeg hader ikke Trump. Jeg tror bare ikke på, at resten af verden vil blive ved med nærmest at ignorere hans revolverpolitik, hvor han bruger trusler og handelskrige som hovedmidler til at undertrykke alle andre lande.

Så jeg frygter stærkt konsekvenserne, hvis han genvælges for yderligere 4 år, hvor han desuden ikke mere skal frygte meningsmålingerne (da han alligevel ikke vil kunne genvælges yderligere), men kan koncentrere sig 100% om at tvinge resten af verden til at adlyde ham.

USA er et stort og militært stærkt land. Men det ville være utilgiveligt naivt at tro, at resten af verden ikke vil gøre oprør og modstand mod et USA, der fortsat forsøger at holde dem nede med bøllemetoder.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Patrioten
For 5 minutter siden, Erpe skrev:

Jeg hader ikke Trump. Jeg tror bare ikke på, at resten af verden vil blive ved med nærmest at ignorere hans revolverpolitik, hvor han bruger trusler og handelskrige som hovedmidler til at undertrykke alle andre lande.

Så jeg frygter stærkt konsekvenserne, hvis han genvælges for yderligere 4 år, hvor han desuden ikke mere skal frygte meningsmålingerne (da han alligevel ikke vil kunne genvælges yderligere), men kan koncentrere sig 100% om at tvinge resten af verden til at adlyde ham.

USA er et stort og militært stærkt land. Men det ville være utilgiveligt naivt at tro, at resten af verden ikke vil gøre oprør og modstand mod et USA, der fortsat forsøger at holde dem nede med bøllemetoder.

Du lever i din egen verden tror jeg - hvilke lande undertrykkes af USA ?

Samtlige lande der trues med handelskrig har toldmæssigt taget røven på USA under de sidste 5 vattede præsidenter så få lige lidt begreb om sagerne inden du angriber den første præsident der har sit lands velfærd som første prioritet !

At USA’s første ansvarlige præsident i nyere tid lukker grænsen mod syd vil uden tvivl blive bakket op af befolkningen i modsætning til kulturradikale og demokrater der for længe siden har vendt befolkningen ryggen !

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind