Martin Kruss

Fetish' Generelt

Recommended Posts

Martin Kruss

Egentlig havde jeg lagt nedenstående som 'svar', men der er mange topics omkring 'fetish', og de kan adresseres med flg:

Fetish: 'Begreb' som øger seksuel lystfølelse hos et individ

Ok, så.. -Der er stort set intet som ikke 'tænder' nogen

Hermed menes, at der til ethvert tænkelig og utænkeligt 'begreb' findes mennesker der påvirkes med lystfølelse. DU er heller aldrig den eneste der har dén tanke..

Situationen omkring fetish har været genstand for virkelig meget spekulation, mistænkeliggørelse, og latterliggørelse -Men i senere år, også kvalificeret forskning.

Idag mener man at fetish' kan have sammenhæng med  hændelser, meget tidligt i individets udvikling. Antageligt til den del af livet, som vi som voksne, ikke længere har erindringer om. 

Der er dog kun een virkelig væsentlig ting som skal forstår omkring 'din' fetish' :

Såfremt den ikke er skadelig, fysisk såvel psykisk for dig selv eller andre, så er den ikke 'forkert'!

Tidligere tiders stigmatiserende betragtninger omkring fetish, bør og skal lægges på hylden.

"Nå så du tænder på skopudsning -Fint så. Det gør jeg ikke, men hyg dig"

Det er på dén måde vi skal modtage andres 'tilbøjeligheder', og noget som alle bør forstå, er at alle; -ubetinget alle, -har bindinger til en eller anden form for fetish' !

Vores tiltrækning til 'kønnet' (ingen nævnt ingen ...) kan også ses som en fetish!

Men hvordan skal 'vi' så omgås vores egne og måske ikke mindst vigtigt -vores partners fetish?

Først og fremmest med forståelse!

Jeg vender her tilbage til min foregående påstand: Såfremt den ikke er skadelig for dig selv eller andre, så er den ikke 'forkert'!

Men forstå at din partners fetish er meget mere end 'ikke forkert'!

Den er en unik mulighed for at give din partner en gigantisk oplevelse, og dermed en unik mulighed for at styrke jeres partner-relation!

Det bliver derfor muligheder som skal være det du tænker på, når din partner åbner for sine 'mørke sider'

De er jo netop ikke mørke! De er istedet muligheder for at opleve nye ting sammen!

Dertil kommer, at hvis du modtager din partners tilbøjeligheder med '..sød forståelse', så kunne det jo være at dine 'tilbøjeligheder' kunne blive modtaget på samme måde.. ikke sandt?

Nå så.. -Dét var den positive del..

Den som åbner muligheder, og som kan styrke jeres relation

Men..

Hvad er situationen så, hvis din partners fetish er dirrekte frastødende for díg?

For det første:

Klap lige din pony..

Er dét i virkeligheden díg der burde være lidt mere 'åben og modtagelig'?

Hvor 'modbydelig' er din partners idé? Er den bare 'fjollet' og er den inde i kategorien 'ah, det gider jeg ikke', så husk at der for enden af legen ligger mindst en gulerod:

"jeg har da aldrig set dig sådan før" & "Det var så din, her er min"  ..& ?

Men der er fantasier/ fetish idér som falder helt udenfor. Det gælder når en partnerfetish er direkte lystdræbende!

Din partners fetish dræber din lyst.

Du har faktisk en anti-fetish for din partners fetish!

Dét er den vanskelige situation! Her er det faktisk sådan, at det kan skade jeres forhold at gennemføre partnerønsket. Den antipati som der er overfor pågældende fetish, kan simpelthen blive vendt over mod partneren!

Den afsky som galt fetish'en vendes altså til afsky og direkte frastødning af partneren.

Det er en meget alvorlig ting, og det kan resultere i, at et brud, bliver helt uundgåeligt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk
Skrevet (redigeret)

Der er skam allerede en ældre tråd om emnet :)

Så vil jeg personligt selv mene, at folk som elsker tatoveringer på sjove steder,
Har altid 3 forskellige frimærker, eller samme sko i 14 forskellige varianter, er også fetish typer.

Redigeret af DenBruneMunk

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
For 2 timer siden, Martin Kruss skrev:

Egentlig havde jeg lagt nedenstående som 'svar', men der er mange topics omkring 'fetish', og de kan adresseres med flg:

Fetish: 'Begreb' som øger seksuel lystfølelse hos et individ

Ok, så.. -Der er stort set intet som ikke 'tænder' nogen

Hermed menes, at der til ethvert tænkelig og utænkeligt 'begreb' findes mennesker der påvirkes med lystfølelse. DU er heller aldrig den eneste der har dén tanke..

Situationen omkring fetish har været genstand for virkelig meget spekulation, mistænkeliggørelse, og latterliggørelse -Men i senere år, også kvalificeret forskning.

Idag mener man at fetish' kan have sammenhæng med  hændelser, meget tidligt i individets udvikling. Antageligt til den del af livet, som vi som voksne, ikke længere har erindringer om. 

Der er dog kun een virkelig væsentlig ting som skal forstår omkring 'din' fetish' :

Såfremt den ikke er skadelig, fysisk såvel psykisk for dig selv eller andre, så er den ikke 'forkert'!

Tidligere tiders stigmatiserende betragtninger omkring fetish, bør og skal lægges på hylden.

"Nå så du tænder på skopudsning -Fint så. Det gør jeg ikke, men hyg dig"

Det er på dén måde vi skal modtage andres 'tilbøjeligheder', og noget som alle bør forstå, er at alle; -ubetinget alle, -har bindinger til en eller anden form for fetish' !

Vores tiltrækning til 'kønnet' (ingen nævnt ingen ...) kan også ses som en fetish!

Men hvordan skal 'vi' så omgås vores egne og måske ikke mindst vigtigt -vores partners fetish?

Først og fremmest med forståelse!

Jeg vender her tilbage til min foregående påstand: Såfremt den ikke er skadelig for dig selv eller andre, så er den ikke 'forkert'!

Men forstå at din partners fetish er meget mere end 'ikke forkert'!

Den er en unik mulighed for at give din partner en gigantisk oplevelse, og dermed en unik mulighed for at styrke jeres partner-relation!

Det bliver derfor muligheder som skal være det du tænker på, når din partner åbner for sine 'mørke sider'

De er jo netop ikke mørke! De er istedet muligheder for at opleve nye ting sammen!

Dertil kommer, at hvis du modtager din partners tilbøjeligheder med '..sød forståelse', så kunne det jo være at dine 'tilbøjeligheder' kunne blive modtaget på samme måde.. ikke sandt?

Nå så.. -Dét var den positive del..

Den som åbner muligheder, og som kan styrke jeres relation

Men..

Hvad er situationen så, hvis din partners fetish er dirrekte frastødende for díg?

For det første:

Klap lige din pony..

Er dét i virkeligheden díg der burde være lidt mere 'åben og modtagelig'?

Hvor 'modbydelig' er din partners idé? Er den bare 'fjollet' og er den inde i kategorien 'ah, det gider jeg ikke', så husk at der for enden af legen ligger mindst en gulerod:

"jeg har da aldrig set dig sådan før" & "Det var så din, her er min"  ..& ?

Men der er fantasier/ fetish idér som falder helt udenfor. Det gælder når en partnerfetish er direkte lystdræbende!

Din partners fetish dræber din lyst.

Du har faktisk en anti-fetish for din partners fetish!

Dét er den vanskelige situation! Her er det faktisk sådan, at det kan skade jeres forhold at gennemføre partnerønsket. Den antipati som der er overfor pågældende fetish, kan simpelthen blive vendt over mod partneren!

Den afsky som galt fetish'en vendes altså til afsky og direkte frastødning af partneren.

Det er en meget alvorlig ting, og det kan resultere i, at et brud, bliver helt uundgåeligt.

Stegt flæsk med persillesovs er skylden i overforbrug i kvælstof, ikke

• Haha 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Martin Kruss
For 11 timer siden, Jojojo skrev:

Stegt flæsk med persillesovs er skylden i overforbrug i kvælstof, ikke

Øh.. Hva? 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Trimmer

Jeg tror at alle mennesker har en fetish, men det er bare ikke alle der vil tale om det. Endelig kan man jo godt have en fetish, uden at man egentlig ved det selv.

Jeg selv har forskellige fetish, og jeg skammer mig ikke over det.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ElskerFolieBalloner
Skrevet (redigeret)

Jeg tænder på folieballoner (den slags balloner som Tivoli og Bakken osv sælger) og jeg går i seng med dem men jeg har ikke nogen partner men jeg tror ikke det jeg gør går ud over nogen eller skader nogen.desvære er der mange fetish som er en taboo i dette samfund... derfor står jeg heller ikke frem med mit rigtige navn fordi at hvis jeg bliver kendt vil folk nok mobbe mig og chikanere mig, for få de forkerte i ideer om mig

Redigeret af Bruger128
fik ikke tilføjet det hele.
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Trimmer

Mange mænd tænder på kvinder i stilethæle (jeg ved ikke hvorfor) og en kendt afdød rocksanger i Danmark, har på TV udtalt : "De skal gå med høje hæle". For mig er høje hæle ikke spor sexy, men det er det for andre kan jeg forstå.

Min fetich er nok en kvindes hår, og det første jeg ser efter på kvinden er hendes hår, og hvordan det klæder hende. 

På facebook er der mange grupper, hvor brugerne åbent erkender deres kærlighed til kvinders hår. Desværre er de fleste seriøse grupper udenlandske, og det er ikke lige mig at skrive med udlandet.

Overvejer selv at oprette en fb gruppe.

images (34).jpg

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Henning2690

Jeg tænder helt vildt når min kæreste sender mig ud i stalden, og hun så kommer med et par stykker gode reb og binder mig i en stram reb bondage og lader mig blive liggende eller stående som han dyr til det passer hende jeg kommer fri.

Uvisheden er dejlig skøn og smerten af det stramme reb som jeg ikke selv kan komme fri af giver os begge en skøn oplevelse.

Nogle gange har hun lagt mit ansigt i en sort stof sæk med hul til munden, og så bundet sækken fast om min hals og så har hun taget bukserne af mig så jeg står bundet nøgen uden at kunne se hvad der sker eller hvor lang tid jeg står opstaldet.

Mens jeg står sådan kommer nogle af vores venner og bruger min mund, min pik og min røv uden at jeg kan se hvem der leget med min dejlige krop.

Et par gange har hun taget mig med i SM klubben, hvor gæster kan bruge mig uden at vide hvis krop det er de bruger, og jeg ved heller ikke hvem der har brugt min krop.

De har selvfølgelig gummi på pikken, så alt er sikkert, og alle ved sækken ikke må tages af mit hoved, så jeg kan se hvem der bruger mig som hingst, og ingen kan se hvem hingsten er.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol

Det er mange underlige feticher, det mest interessante synes jeg er hvorfor og hvordan de opstår, fordi de er næste aldrig "normale" eller "harmløse".

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Trimmer
For 8 timer siden, modpol skrev:

Det er mange underlige feticher, det mest interessante synes jeg er hvorfor og hvordan de opstår, fordi de er næste aldrig "normale" eller "harmløse".

Rigtig mange feticher er da harmløse, da de jo ikke gør skade på nogen. Der hvor at man må sige fra er når de gør ondt, eller på anden måde er farlige. Vi så jo med "ubådssagen" at Peter Madsen havde nogen farlige lidenskaber, og det er naturligvis ikke acceptabelt. Hvordan at de opstår kræver vist en god psykiater til at analysere - hvis det da er muligt !

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind