Jojojo

Fremtidens politikere

Recommended Posts

Jojojo

Om man er enig eller ej, så kommer klima til at styre vores fremtid, og det kræver et ny slags politiker.

Jeg vil personligt gætte på at fremtidens leder kommer til at være en som udstråler håb.

Uenig?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk

Ja,

Ligeså meget som Supermand kan være verdens leder, så tror jeg ikke vi kan gøre meget når jorden påvirkes indefra og vi må erfare at oversvømmelse og milliondrab kommer fra jordens indre og ikke fra vores forbrug, og efterladte plastik i havet. At vi dræber os selv, fordi vi ødelægger den fauna omkring os, er jo ikke klima bevarelse, og de forskelle vi gør, er nok ikke særligt betydningsfulde i det store univers.

Måske derfor nogen kaldte folk, klimatosser :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dna
For 14 timer siden, Jojojo skrev:

Om man er enig eller ej, så kommer klima til at styre vores fremtid, og det kræver et ny slags politiker.

Jeg vil personligt gætte på at fremtidens leder kommer til at være en som udstråler håb.

Uenig?

Det giver vel meget god mening. Hele klimadebatten og måden især den ydre venstrefløj opfører sig på minder mest af alt som religiøs massehysteri så mon ikke også det mest af alt er en sektleder de ønsker sig?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tormentor
1 time siden, DenBruneMunk skrev:

Ja,

Ligeså meget som Supermand kan være verdens leder, så tror jeg ikke vi kan gøre meget når jorden påvirkes indefra og vi må erfare at oversvømmelse og milliondrab kommer fra jordens indre og ikke fra vores forbrug, og efterladte plastik i havet. At vi dræber os selv, fordi vi ødelægger den fauna omkring os, er jo ikke klima bevarelse, og de forskelle vi gør, er nok ikke særligt betydningsfulde i det store univers.

De bliver kaldt klima tosser, for den symbolpolitik ikke kan redde en dyt.Så længe land som Kina, USA og Indien ikke ændrer adfærd, så kan miniput Danmark ikke forandre en tøddel.

Skal verden reddes, skal der tyndes kraftig ud i Mena landene. Transport fra billigt lort fra Østen skal pålægges afgift, så det ikke kan svare sig at hente det her op af.i det hele taget skal fly og skibstrafik begrænses

Men virkelig løsninger der batter lukke klap dig selv på skulderen, de idioter tro man kan redde verden med 10 vindmølleparker med billig strøm til svensker og tyskere.

Der smadre kun Danmarks konkurrencekraft.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
For 5 timer siden, DenBruneMunk skrev:

Ja,

Tja, argumenter om skidt kommer forfra eller bagfra, op fra eller indefra er for teknikere, men lortet lugter alligevel når vinden kommer fra den forkerte retning.

Alt sammen betyder det intet så længe det ikke påvirker os, og når det gør er det for sent, vi har jo altid kunne påvirkes af vejret men tror ikke det kan være omvendt.

Fakta er, ""min opinion"" at vi har nået tippingpoint, og dagen i dag ude i naturen har ikke ændrede meget på synet, og nej, supermand kan ikke gøre noget, men lederen skal forklare hvorfor vi er hvor vi er når det rammer os hård, og så er termen klimatosser allerede forældede.

Jeg forventede faktisk ikke kommentar på mit indlæg, fordi det er jo ikke aktuelt, tak fordi du svarede. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
For 5 timer siden, dna skrev:

Det giver vel meget god mening. Hele klimadebatten og måden især den ydre venstrefløj opfører sig på minder mest af alt som religiøs massehysteri så mon ikke også det mest af alt er en sektleder de ønsker sig?

Jeg håber faktisk at dem som mener de hele er bare hysteri har ret, og håb er meget vigtigt, men det er ret vanskeligt at forklare sin barnebarn at de bare skal håbe på at alt er vel. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
For 4 timer siden, Tormentor skrev:

De bliver kaldt klima tosser, for den symbolpolitik ikke kan redde en dyt.Så længe land som Kina, USA og Indien ikke ændrer adfærd, så kan miniput Danmark ikke forandre en tøddel.

Skal verden reddes, skal der tyndes kraftig ud i Mena landene. Transport fra billigt lort fra Østen skal pålægges afgift, så det ikke kan svare sig at hente det her op af.i det hele taget skal fly og skibstrafik begrænses

Men virkelig løsninger der batter lukke klap dig selv på skulderen, de idioter tro man kan redde verden med 10 vindmølleparker med billig strøm til svensker og tyskere.

Der smadre kun Danmarks konkurrencekraft.

Jeg synes at argumenter vi er for lille til at gøre forskel er rigtigt dårligt, vi vil nok reddes af nogen selvom vi er lille.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk

For 54 minutter siden, Jojojo skrev:

Jeg forventede faktisk ikke kommentar på mit indlæg, fordi det er jo ikke aktuelt, tak fordi du svarede. 

Der er sådan set en "blog" funktion her på dindebat, som nogle bruger har brugt og udnytter, og andre direkte misbruger til reklame. Den er der, og er ikke debat baseret men mere ens personlige væg som tanker kan skrives på om man lyster.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Patrioten

Der er kun een måde at vende skuden på og det er en halvering af jordens befolkning og så længe ingen tager dette faktum alvorligt er der heller ingen grund til at tage nyttesløse tiltag alvorligt !

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
Skrevet (redigeret)
For 8 timer siden, Patrioten skrev:

Der er kun een måde at vende skuden på og det er en halvering af jordens befolkning og så længe ingen tager dette faktum alvorligt er der heller ingen grund til at tage nyttesløse tiltag alvorligt !

Hvilken halvdel peger du på, og hvorfor.

Personligt mener jeg dette skal være de rige som skal dø, hvad mener du

Redigeret af Jojojo
stavefejl

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind