snoozz

Omvendt slankekur?

Recommended Posts

snoozz

Ved ikke helt om det er det rette sted, men jeg prøver, da der ikke en kategori modsat denne.

Jeg har utilsigtet tabt mig 6-7 kg ! Jeg har ikke ændret spisevaner, og jeg vælger aldrig light-produkter, og gerne alle de fede varianter af hakket kød, pålæg, og ikke minimælk osv.

Faktisk forsøger jeg nærmest at spise så "usundt" som muligt i håb om at tage på igen.

Men kan jeg gøre mere for at tage på ? Er det bare at bælle 1 liter fløde om dagen eller ?

Skal siges jeg har kræft, så det er måske en del af forklaringen på vægttabet. Min mormor døde da hun var 35 kg, sådan skal det jo helst ikke ende !

Hilsen ham den ufrivilligt slanke !

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk
Skrevet (redigeret)

Altså,
Man kan ikke spise sig stor, fordi man har kræft, der er meget gang i kroppens helbredelses funktioner, så der forbrændes en masse fedt og udover det, så spiser du generelt mindre, og lysten er der bare ikke til store is og McDonalds som før eller hvad sødt kunne friste.

Du kan forsøge men her i familien kunne personen heller ikke spise sig tyk igen, kilo faldt af hende, og hun var ikke særlig pæn og glad til sidst. Der var så mange muskler væk og lysten til at spise var dårligt til stede. Den endte på flydende mad til sidst og det var også svært nok.

Det er helt sikkert godt at kæmpe, og nok også at spise men om det lige skal være Nutella eller andet usundt, det kan vi så debattere. Du skal beholde lysten til mad, det er sikkert, for jeg mener, at mistes denne først, så vinder kræften og så taler vi måske ikke så længe mere.

Og det hjælper nok heller ikke at skære ned på kondi, hvis du går ture, for du taber dig alligevel bare siddende i en sofa.

Når du absolut vil tale om det, så kan du vel give en hint om forløb, altså om læger har stoppet behandling, osv.. Er der bare det mindste håb forude, så skal kampen da ikke gives op og du spiser usundt, så skal du da have gang i en diætist eller hvem som bedst kan rådgive dig i sund kost, som kan give dig energien til at kæmpe.

Personligt vil jeg anbefale dig at bruge https://www.cancerforum.dk/ 
Der er masser af pårørende og andre som deler problemer med dig, og mulige løsninger og valg. Der er de helt klart seriøse mennesker at tale med der.

Redigeret af DenBruneMunk
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Hej og tak for dit svar.

Ja i forbindelse med mit Cancerforløb fik jeg også en diætist tilknyttet. Og hun er hammerlækker . nå anden side af sagen gg.

Men hun giver mig bare de her ernæringsdrikke som har mange kalorier selv med et lille indtag. Hvilket jo er fint. Problemet er at de er pissedyre når jeg ikke får dem gratis af hospitalet, så det er ikke altid jeg får dem købt på mit lokale apotek.

Nu er det heller ikke fordi jeg vil leve af Nutella og mayonaise, men vi er tæt på GG

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind