Gæst JCL

Klima skurken

Recommended Posts

EMFSMOG
For 1 time siden, DenBruneMunk skrev:

Så kan man også sige at klima ændring sket, lige meget om vi forsøger at forbedre vores vaner eller ej.

Eneste spørgsmål er, om vi når at flyve ud i rummet og flytte os når jorden er slidt op, så jo vi giver os måske selv lidt spilletid til at flytte os, når den ikke kan mere.

Du er på rette space force kurs så bare roligt, jeg tror vi når at kunne erobre i det mindste vores eget solsystem inden evolutionen indhenter os eller rettere har lavet os om til noget andet. Vores nuværende CO2 indhold i luften er cirka 400ppm og klodens gennemsnit i gennem tiderne har ligget på 1600ppm, så der er mere end rigeligt at give af, men det må du endelig ikke sige alt for højt for så bliver de nok sure på dig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum
For 46 minutter siden, EMFSMOG skrev:

Selvregulerende hvad mener du egentligt med det ThomasSneum. Hvis jeg har forstået det rigtigt så dør planter og vi alle sammen af CO2 hunger ved 140ppm og har nu cirka 400ppm CO2 indhold i luften, altså en temmelig tynd blanding, hvor kloden average CO2 snit indhold i luften i gennem klodens lange historie har ligget oppe omkring de 1600ppm. På en space station har de fx 5000ppm og i ubåde hele 8000ppm.

Så hvornår tro du vi kommer tilbage til klodens naturlige “selvregulerede” 1600ppm CO2 snit niveau, men seje manutter og sabeltigere og kæmpe store træer. CO2 er jo heftigt livgivende selvom vi skal se skævt til klodens CO2 udslip og ikke må sige det alt for højt vel!

Når jeg siger selvregulerende, så er det omkring de svingende perioder mht. istid. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum
For 42 minutter siden, EMFSMOG skrev:

Du er på rette space force kurs så bare roligt, jeg tror vi når at kunne erobre i det mindste vores eget solsystem inden evolutionen indhenter os eller rettere har lavet os om til noget andet. Vores nuværende CO2 indhold i luften er cirka 400ppm og klodens gennemsnit i gennem tiderne har ligget på 1600ppm, så der er mere end rigeligt at give af, men det må du endelig ikke sige alt for højt for så bliver de nok sure på dig.

Hvis vi kom tilbage til 6000ppm, så vil intet menneske kunne leve på jorden. Så der skal vi helst ikke tilbage til. ;)

Den ubebolige tid har jo været lang længere en den bebolige - så gennemsnittet siger ikke så meget. Det jo netop kun fordi niveuet faldt, at vi kan bo her. 

LINK https://videnskab.dk/naturvidenskab/saadan-har-klimaet-forandret-sig-over-millioner-af-aar

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk
1 time siden, EMFSMOG skrev:

Som Thomas nævner, istid, tektoniske plade forstyrrelser osv,osv.   Vores jord holder ikke forevigt, om vi når derud, om vi føjer mere til ødelæggelsen end moder natur, det er rigtig mange ubekendte og vi hører sandelig ikke alt om hvad som foregår, udover dumme politikere som mener de ved bedst fordi de har læst en rapport fra nogle folk, eller lyttet til en lille pige fra Sverige og mener hun er guds engel på klima området.  Brvr.... Bræk kort sagt...

Når de store lande ignorerer klimaet, så er det formålsløst at lille Danmark forsøger at gøre sit.  Det er næsten som at sige vores 0,1% gør lige præcis den forskel vi taler om. Lad de mægtige lande tale og agere og vise de vil.
Vi kan rådgive, vi kan studere og forske men vi kan ikke alene gøre en forskel igennem regerings stramninger, det er tom snak, og kun valgflæsk for stemmer som tror på dem.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
EMFSMOG
For 3 timer siden, ThomasSneum skrev:

Hvis vi kom tilbage til 6000ppm, så vil intet menneske kunne leve på jorden. Så der skal vi helst ikke tilbage til. ;)

Den ubebolige tid har jo været lang længere en den bebolige - så gennemsnittet siger ikke så meget. Det jo netop kun fordi niveuet faldt, at vi kan bo her. 

LINK https://videnskab.dk/naturvidenskab/saadan-har-klimaet-forandret-sig-over-millioner-af-aar

Ja ja så siger vi det men du sprang pointet over: et harmløst 1600ppm “average” snit CO2 indhold.

Med al respekt for din store tro på de højtlønnet kloge klima vismænd nede i Genève, for der er jo rigtig mange penge i klimaet, hælder jeg selv mest til den barmhjertige Herre Jesus Krist om end ikke moderat. Og leger lidt med et lunt kirke design med massere af selvgeneret vedvarende energi til at varme kirken op, hvor man også kan få sig en svømmetur i opvarmet “helligt” badevand eller saltet helse bade i tilstødende badehuse. Så kald mig bare for Guds undercover klima yedi frihedskæmper, der lige er kommet et smut hjem fra fremtiden for at hjælpe jer lidt, nogle skal jo gøre det.

Tak for en god dialog, jeg må videre i andre pressende gøremål.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
EMFSMOG
For 2 timer siden, DenBruneMunk skrev:

Som Thomas nævner, istid, tektoniske plade forstyrrelser osv,osv.   Vores jord holder ikke forevigt, om vi når derud, om vi føjer mere til ødelæggelsen end moder natur, det er rigtig mange ubekendte og vi hører sandelig ikke alt om hvad som foregår, udover dumme politikere som mener de ved bedst fordi de har læst en rapport fra nogle folk, eller lyttet til en lille pige fra Sverige og mener hun er guds engel på klima området.  Brvr.... Bræk kort sagt...

Når de store lande ignorerer klimaet, så er det formålsløst at lille Danmark forsøger at gøre sit.  Det er næsten som at sige vores 0,1% gør lige præcis den forskel vi taler om. Lad de mægtige lande tale og agere og vise de vil.
Vi kan rådgive, vi kan studere og forske men vi kan ikke alene gøre en forskel igennem regerings stramninger, det er tom snak, og kun valgflæsk for stemmer som tror på dem.

De kloge hoveder siger at solen brænder ud om 5 billioner år og den blå planet jorden interessant nok “allerede” om 1 billion år. Men der er ingen grund til at gå i panik over det for der går som bekendt 1000 millioner på 1 milliard og igen 1000 milliarder på 1 billion, så det er ikke lige her inde for et par år at vi skal ud og explore efter egnet nye planeter vi kan bo på.

Selv har jeg valgt at gå yedi slow lokalt på denne planet og symbolsk sagt bekæmpe de tvivlsomme dark force klima præster i sorte kutter nede i Genève, hvor deres pyramide tempel ligger, styret fra toppen egenrådigt af nogle ganske få i et slags digitalt klima diktatur der ser alt og slår hårdt ned på ulydige anderledes klima tænkende.

P.S. Grunden til at amerikanerne ikke ville skrive under på Paris klima aftalen i sin nuværende form, var at de var blevet for grådige og ville have amerikanerne skulle betale for næste hele klima gildet. Men USA er nok de 50 forenede lande der seriøst investere mest i alternative energiformer og på områder mange år foran os. Så lad være med at hop på Trump håne vognen, det er kun dem der intet klima ved, der gør det.

Tak for en god dialog jeg må videre, der er andre småting der skal løses.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk
For 42 minutter siden, EMFSMOG skrev:

De kloge hoveder siger at solen brænder ud om 5 billioner år og den blå planet jorden interessant nok “allerede” om 1 billion år. Men der er ingen grund til at gå i panik over det for der går som bekendt 1000 millioner på 1 milliard og igen 1000 milliarder på 1 billion, så det er ikke lige her inde for et par år at vi skal ud og explore efter egnet nye planeter vi kan bo på.

Er helt sikker på istiden eller jordflader adskilles og millioner måske dør ved oversvømmelse lang tid før solen brænder ud. Det er ikke solen som bekymrer mig, det er jordens naturlige kræfter som spiller ind i de næste århundreder og nok ikke bare næste generation som nogle forsøger at pådutte unge mennesker. Jo, plastik flyder overalt og dræber dyr men det bliver nok ikke årsagen til at jorden oversvømmes. Worstcase, så kan vi nok overleve uden fisk? det ved jeg ikke om vi kan.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo

Fin tråd som jeg har læst med interesse.

Godt at vide hvem der kommer til at rydde op i lortet, fordi alle kan vel være enig ind at de hele er noget giftigt lort, hvor vi ikke skal være overraskede over at problemet meget hurtigt bliver meget stort fordi så meget i vores verden er ramt samtidigt og in en kolossal fart.

Jeg fremhæver gerne en lille del af vores egne del af verden og det er Aske træer som vi alle sammen elsker i vores natur, de er dominerede stort og de døer stort set alle sammen og det vil tilføre endnu flere tal til den omtalte ppm. In USA står der milliarder af Aske træer, og der er de endnu mere dominerende i landskabet, og en voksen Aske træ har ca. en halv kvadrat kilometer blad om sommeren. Og hvad sker der!! alle milliarder af Aske træer in USA og Canada er Døende, Alle sammen.

Tankevækkende ikke.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk

Sidder og hører LA på DR1 lige nu, og der bliver klima omtalt lige nu.

Og jo, der siges også vi har et delt ansvar for naturens påvirkning men alligevel, at fokus i valget er så stort, står ikke til mål i forhold til skaden, som vi står for, når man ser på de store lande , som intet gør , eller vil gøre.

Måske skal jeg også have fat i nogle små farvede stykker papir :)

Shit, hvor er nogle forskere egoister, at alle danskere skal lave om på sig, og lave et bedre klimaaftryk.
Altså lad os forske, og hjælpe større lande til at iværksætte disse ændringer, og lad os danskere nyde af frugten, for vi følger automatisk med, bare se hvor meget vi efterligner USA ;(

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
EMFSMOG
For 3 timer siden, Jojojo skrev:

Fin tråd som jeg har læst med interesse.

Godt at vide hvem der kommer til at rydde op i lortet, fordi alle kan vel være enig ind at de hele er noget giftigt lort, hvor vi ikke skal være overraskede over at problemet meget hurtigt bliver meget stort fordi så meget i vores verden er ramt samtidigt og in en kolossal fart.

Jeg fremhæver gerne en lille del af vores egne del af verden og det er Aske træer som vi alle sammen elsker i vores natur, de er dominerede stort og de døer stort set alle sammen og det vil tilføre endnu flere tal til den omtalte ppm. In USA står der milliarder af Aske træer, og der er de endnu mere dominerende i landskabet, og en voksen Aske træ har ca. en halv kvadrat kilometer blad om sommeren. Og hvad sker der!! alle milliarder af Aske træer in USA og Canada er Døende, Alle sammen.

Tankevækkende ikke.

Mange buske og træsorter er meget følsomme overfor selv små temperatur ændringer, ganske rigtigt beklageligt sandt nok.

Men man skal passe på ikke at bytte om på de to faktorer, temperatur og CO2 udslip, ligesom klima præsterne gør det og nu har forankre det stik omvendt i venstre om drejet bede mantraer nede i de mørke klima magt korridorerne i Genève. Altså de holder stædigt fast på at et større CO2 udslip resultere i global opvarmning, som ja selv vores danske politikere i samlet flok nu går til ophøjet mærkesags valg på.

Men der er så bare lige det, at hvis du tager op til Grønland og borer rigtig dybt ned i Indlandsisen som jo er ligesom et historisk meget præcist bibliotek m.h.t. luftens CO2 indhold og så sammenligner det med klodens historiske temperaturer, som jeg ikke lige kan huske hvordan klima forskerne kan læse dem ligeså præcist, men altså kan det og du så sætter de to kurver op i samme skema, jamen så kommer sandheden frem, at det er stik omvendt, at det faktisk er global opvarmning der resultere i et stigende CO2 udslip. Ups den var ikke så god vel !!! for så falder deres dommedags varslingerne og heksejagt på os mennesker og CO2 udslips skyld, jo totalt til jorden.

Der ligger utallige videoer ude på netten om netop det der så jævnligt bliver klima politi censur slettet men så dukker op igen, så det er ikke noget jeg bare skriver for at være besværlig, det er faktisk sandt og egentligt også da mest logisk, at global opvarmning fremprovokere et større CO2 udslip og altså ikke omvendt, desværre for dem af jer der så er lidt skuffede.

Det var min sidste kommentar i dette emne og gider ikke mere snakke med mit eget spejlbillede, selvom det har været sjovt. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Du skriver som "Gæst" på Jubii Debat. Opret en profil her... og få fuld adgang til Danmarks største debat forum.
Skriv nyt svar...

×   Du har indsat indhold med egen formatering.   Restore formatting

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Dit tidligere indhold er gendannet.   Ryd editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.