DenBruneMunk

ligestilling - Vender vi en dag, så mænd er undertrykte?

Recommended Posts

DenBruneMunk

Det synes at være en uendelig cirkel om at gøre kvinder til noget mere end de er, og at de skal sættes ind hvor mænd før har været brugt.

https://www.dr.dk/nyheder/kultur/film/kvinderne-er-brandvarme-paa-verdens-stoerste-filmfestival-men-de-gamle-maend

Spørgsmålet er om det tager overhånd, og at kvinder sidder på magten fordi man gjorde for meget ud af dette som lige pt, og man hele tiden forsøger at skubbe dem frem, uden at de måske selv kæmper eller?

Bliver det nogensinde til ligestilling mellem mænd og kvinder, og stopper vi disse forsøg på at promovere kvinder i roller, de måske selv burde forsøge at få, uden hjælpen?

Sidst, skal mænd snart bare sætte sig og passe børn og gøre som kvinder, for at kvinden for taget over. Der er jo langt flere mænd som hjælper på kvindens gamle områder, vi venter bare på at børn bæres af manden nu :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

De har jo allerede "overhalet" mænd på mange punkter.

Regenten er kvinde, snart er statsministeren det også.

Så er der barsel hvor kvinder stadig tar langt det meste.

Ved samlivsbrud, er det 99% af gangene kvinden der render med børnene, render man til statamtet, kan kvinden bare påstå at manden er narkoman, voldelig, eller alkoholiker, så tror de på det.

Og ja mange mænd er begyndt at stå i køkkenet, og endda tage kurser i madlavning, som eller før var kvindens domæne.

Der er sikkert mange flere eksempler ;) Kender da også en del par hvor kvinden tjener væsenligt mere end manden gør.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone
Skrevet (redigeret)

Interessant emne.

Jeg har i lang tid hævdet, at vi nu ER kommet i en situation, hvor det er mændene, som er de undertrykte eller i hvert fald er det på mange områder:

- alle de der kvoteregler gør, at mænd nu skal være BEDRE end kvinder for at få bestemte jobs. 

- i f.eks. butikker ansættes ofte kvinder fremfor mænd, hvis de har samme kvalifikationer. Fordi chefen hellere vil se på en sød pige end på en mand (min eks-chef var selv sådan en type - han ansatte et hav af unge smukke kvinder og overfor mig indrømmede han engang, at det var fordi han ville have noget kønt at se på!)

- i nattelivet anses kvinder som guder og mænd som potentielle voldtægtsforbrydere. Kvinder skriges op til verdens største sexsymboler, mens mænd bare har at være underdanige og forgude kvinden, hvis han vil have hende!

- ved skilsmisse får kvinden stadig i langt de fleste tilfælde barnet eller børnene. Min nabo er f.eks. fraskilt og har kun sine piger hver 14. dag i weekenden. Det er meget typisk!

- på børnepasningsområdet og opdragelsesområdet har kvinder nærmerst eneret. Ser man en børnehave komme gående, er mindst syv ud af otte (noget i den stil) pædagoger kvinder. Jeg tror ikke, at det er sundt for drengebørn hele tiden at være omgivet af ofte meget feministiske mandehadende kvindelige pædagoger. Det gør, at drenge ofte feminiseres og forhindres i at være drenge, fordi de kvindelige pædagoger vil have at drenge skal sidde ned og være søde ligesom artige piger! Hvor drenges natur tværtimod er at klatre i træer, slås, spille fodbold, smide sig rundt i mudder o.s.v. Men det får de ikke lov til at sippede kvindelige pædagoger. For mange år siden, da jeg selv kun var 18-19 år gammel, var jeg i 4 måneder i en skolefritidsordning. Og de fire måneder gjorde, at jeg bestemte mig for, at jeg i hvert fald ikke ville være pædagog! Jeg var nemlig ved at brække mig over alle de emsige kvindelige pædagoger, der hele tiden ville stoppe drengenes naturlige lege og udfoldelser. "Du må ikke klatre i træer, lille Jonas. Tænk hvis du slår dig!". "I må ikke slås, Ole og Peter, kan I så stoppe!". "Lad nu være med at være så voldsomme, drenge. Sæt jer ned og spil ludo i stedet!". Hele tiden forsøgte disse feministiske emsige kvinder at forhindre drenge i at være...ja, bare drenge...; jeg diskuterede et par gange kontant med disse kvinder, da jeg syntes de var nogle idioter, sådan som de hele tiden ville bremse børnene i deres naturlige udfoldelser. Der var én mandlig pædagog og han var helt enig med mig. Han kunne heller ikke holde de emsige kvindemennesker ud he he

- i de fleste forhold er manden tøffelhelt og kvinden har reelt magten. Fordi mænds sexbehov er større end kvinders og derfor kan kvinden sno manden om sin lillefinger, da hun ved, at han er afhængig af hendes gunst for at få sex. Dette betyder, at mange mænd ikke får nok sex i parforholdet og derfor i det skjulte dyrker sex med f.eks. andre mænd, hvis de har bare en snert af biside.

Redigeret af Lucianone
  • Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
stig6499

Mænd skal have nosser for at sige fra over for kvinder , jeg skal aldrig giftes , hvis man er mand kun en tåbe frygter ikke ægteskabet , danske kvinders mig mig mentalitet , hvis jeg nogensinde flytter sammen med en kvinde så skal lejlighed eller hus stå i mit navn så jeg kan smide hende ud hvis det kommer til det stykke og vi skal have seperat økonomi , når kvinder forelsker sig og bliver gift efter nogle år er manden lige pludselig et dumt svin og så bliver de skilt , så vil jeg sige det var kvinden der første omgang giftede sig med den mand 

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum

Jeg føler vi har ligestilling idag. 

Ja, der er noget efterslæb på fødsler -og retten til sine børn - og ja der gøres forskel i værnepligt osv., men det er forskelle jeg mener er berettiget - men ellers så mener jeg vi har ligestilling. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Fantasy

Jeg synes ikke, ligestillingen er sund, den er blevet overdrevet domineret af kvinder, så meget, at mænd er blevet usikre på, hvilket "ben" de skal stå på, mænd skal være det hele, bløde, hårde, maskuline, feminine, mænd må ikke mere bare være, som de nu er, MÆND.  Feministerne har alt for travlt med regnskab over, hvis tur det er til at gøre alt det huslige, børnepasning osv., osv.  Feministerne bestemmer, så det kalder jeg ikke ligestilling.

Men de eneste, der kan ændre det er, mænd selv, sig fra og træd i karakter og tag nogle friaftener sammen med vennerne, ellers ender det galt, hvilket også har gjort for 1000 vis.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
stig6499
Skrevet (redigeret)
For 59 minutter siden, Fantasy skrev:

Jeg synes ikke, ligestillingen er sund, den er blevet overdrevet domineret af kvinder, så meget, at mænd er blevet usikre på, hvilket "ben" de skal stå på, mænd skal være det hele, bløde, hårde, maskuline, feminine, mænd må ikke mere bare være, som de nu er, MÆND.  Feministerne har alt for travlt med regnskab over, hvis tur det er til at gøre alt det huslige, børnepasning osv., osv.  Feministerne bestemmer, så det kalder jeg ikke ligestilling.

Men de eneste, der kan ændre det er, mænd selv, sig fra og træd i karakter og tag nogle friaftener sammen med vennerne, ellers ender det galt, hvilket også har gjort for 1000 vis.

det er der en løsning på , når manden møder kvinden kan han spørge om hun er feminist og hvis hun er det kan han jo selv afgøre om han vil gå hvidere i det forhold , hvis jeg møder en feminist så løber jeg skrigende væk 

Redigeret af stig6499

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
stig6499

Mon der er nogen over på feminist debatten der stadigvæk har profil her på debatten ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
passiv
For 10 timer siden, snoozz skrev:

De har jo allerede "overhalet" mænd på mange punkter.

Regenten er kvinde, snart er statsministeren det også.

Så er der barsel hvor kvinder stadig tar langt det meste.

Ved samlivsbrud, er det 99% af gangene kvinden der render med børnene, render man til statamtet, kan kvinden bare påstå at manden er narkoman, voldelig, eller alkoholiker, så tror de på det.

Og ja mange mænd er begyndt at stå i køkkenet, og endda tage kurser i madlavning, som eller før var kvindens domæne.

Der er sikkert mange flere eksempler ;) Kender da også en del par hvor kvinden tjener væsenligt mere end manden gør.

Hvor mange håndværkere kender du der har taget 3 måneders fædreorlov??

I 2014 var der 9 % fædre der tog orlov. Det var hovedsagelig i de større byer.

Der er et løn gab på 14%.

Ligestilling??

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
For 10 timer siden, DenBruneMunk skrev:

Det synes at være en uendelig cirkel om at gøre kvinder til noget mere end de er, og at de skal sættes ind hvor mænd før har været brugt.

https://www.dr.dk/nyheder/kultur/film/kvinderne-er-brandvarme-paa-verdens-stoerste-filmfestival-men-de-gamle-maend

Spørgsmålet er om det tager overhånd, og at kvinder sidder på magten fordi man gjorde for meget ud af dette som lige pt, og man hele tiden forsøger at skubbe dem frem, uden at de måske selv kæmper eller?

Bliver det nogensinde til ligestilling mellem mænd og kvinder, og stopper vi disse forsøg på at promovere kvinder i roller, de måske selv burde forsøge at få, uden hjælpen?

Sidst, skal mænd snart bare sætte sig og passe børn og gøre som kvinder, for at kvinden for taget over. Der er jo langt flere mænd som hjælper på kvindens gamle områder, vi venter bare på at børn bæres af manden nu :)

Godt indlæg.

Jeg ser det lidt som det med børn.  Næsten alle børn er bedre til IT som de gamle, skal alle børn gøres til noget bedre som de er.

Kan vi ikke give børn og kvinder respekt for hvad de er god til, altså hvis de ønsker og beder om respekt. Mit barnebarn ønsker bestemt ikke at stå foran og lede flokken i en kamp de ikke selv har valgt. 

De er til gengæld flov over ikke at kende nogen færdigheder såsom lappe en cykledæk, ligge en tagsten på plads, eller skifte et lås in en dør. 

Jeg tror vi overser at vi skal bare lade ting og sager tage sin kurs, og lade være med at dømme over rollespillet, lad nørde være nørder og mand være mand hvis de ønsker at være det, så må kvinder rydde op og støtte os når vi er ned. 

• Synes godt om 3

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind