Patrioten

Måske sidste chance hvis Vesteuropa skal reddes !

Recommended Posts

Patrioten

Yderfløjspartierne i Europa der er imod EU og øget indvandring har lagt uoverensstemmelserne på hylden og gået sammen for at få øget indflydelse i EU parlamentet hvor de nu kan sætte sig på 256 sæder ud af de ialt 751.

Både Macron og Merkel har tordnet mod alliancen der kan betyde EU’s endeligt som de udtrykker det.

Matteo Salvini har kun hovedrysten tilovers for Macron og Merkel og udtaler lakonisk:

“We don’t want to have anything to do with Merkel and Macron, who have destroyed this European Union. We want to save Europe from bureaucrats, the bankers and the financiers that have ruined it all these years”, Salvini was cited as saying by local media.”

“There are no extremists, racists or fascists in this square. Here you won’t find the far-right, but the politics of good sense. The extremists are those who have governed Europe for the past 20 years”, Salvini said.”

Meget kloge ord fra Salvini synes jeg, men læs selv og bliv opdateret på hvad der rører sig i EU landene:

https://ec.europa.eu/denmark/news/press_review/190520_da

11 partier har indtil nu meldt sig ind i alliancen i kampen om langt mindre EU og endnu mindre indvandring !

Tør man endelig håbe på at nationalstaterne slipper ud af kløerne på EU eller hvad tror du ?

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dewey
For 8 timer siden, Patrioten skrev:

Tør man endelig håbe på at nationalstaterne slipper ud af kløerne på EU eller hvad tror du ?

Håbet dør sidst, hedder det sig, men nej nationalstaterne slipper ikke ud af kløerne på EU.

Der var engang, jeg var glødende tilhænger af Unionen, men det er længe siden, i dag ser jeg skeptisk på EU, EU koster alt for mange penge, blander sig i alt bare et eksempel - EU bestemmer hvilke pærer, der er tilladt i EU og hvilke ikke, det mener jeg ikke EU skal afgøre, derimod regeringerne i hvert enkelt land.

Hvordan skal EU lykkes med det sammelsurium af forskellige kulturer, sprog, valuta, interesser m.m. i de 28 medlemslande?

Om det vil gå os bedre uden medlemsskab i Unionen, - tja måske ihvrtfald sikkert ikke dårligere - jeg mindes da tidligere skræmmekampagner "Stater der nægter et medlemsskab i Unionen, kan ikke overleve", men hvad blev der af EU-modstanderne Schweiz og Norge? nej de gik ikke konkurs, og de eksisterer stadigvæk - i dag bedre end nogensinde tidligere.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum

Våde drømme som ikke kan realiseres. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Patrioten
For 3 timer siden, ThomasSneum skrev:

Våde drømme som ikke kan realiseres. 

Du skal ikke være alt for sikker !

EU’s inkompetence på flygtningeområdet hvor de efter 4 år endnu er totalt handlingslammede vil uden tvivl svække støtten fra dag til dag og samtidig styrke modstanderne !

Hvis Brexit derudover bliver en succes for GB ser det sort ud for unionen !

Hvis det lykkes at få stablet en Frontex hær på benene inden næste migrantbølge og den viser sig ikke at være sin opgave voksen falder unionen helt sammen og jeg gætter på at EU om 10 år er degraderet til EF modellen !

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Patrioten

Kan det siges tydeligere ?

”I 2050 vil der ifølge fremskrivninger være dobbelt så mange mennesker i Mellemøsten og Afrika, som der er i dag. Sammenholdt med disse regioners demokratiske og økonomiske udfordringer har man en sprængfarlig cocktail, der vil betyde, at migrationspresset mod Europa kun vil tiltage.

Vil vi undgå en situation sammenlignelig med den, vi så i 2015, hvor over en million flygtninge og migranter væltede ind i Europa, er det på høje tid, at vi får lagt en helt ny kurs. [...]

Vi skal have troen på de institutioner og værdier, der har skabt Europa, tilbage. Her tænker jeg ikke mindst på tilliden til nationalstaterne, der har været rammen om vores samfund og politiske institutioner, og som er ved at erodere foranlediget af EU-systemets politiske korrekthed.

Og her er nøglen altså et totalt stop for ulovlig migration. Det kræver, at vi får styrket Europas ydre grænser.

Jeg finder det dybt beskæmmende, at EU i dag kun bruger 2,1 procent af sit samlede budget på grænsekontrol og sikkerhed for europæerne.”

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Patrioten

“Frem for at holde fast i en fejlslagen politik, hvor ressourcerne i høj grad går til selve opretholdelsen af et forældet beskyttelsessystem, bør EU lære af migrationskrisen og arbejde mod en ny, mere visionær og sammenhængende flygtninge- og migrationspolitik.

Det vil sige arbejde mod et nyt asylsystem, hvor beskyttelse i Europa er frakoblet den territoriale kontakt, og hvor der afsættes langt flere midler til flygtninge og udsatte migranter tæt på deres hjemlande.

Det er politisk ansvarligt, mere solidarisk med de mest udsatte i verden og kort og godt udtryk for rettidig omhu.”
Jyllands-Posten, mandag, s. 21; Berlingske, mandag, s. 24; Politiken, mandag, s. 7-8 (20.05.2019)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Patrioten

(En win-win-win-situation. For flygtninge, EU og Tyrkiet)
“3,6 millioner syrere bor i dag i Tyrkiet og integreres for EU's omstridte penge. I 2016 blev flygtningeaftalen mellem EU og Tyrkiet hyldet som den helt store beslutning, der dæmmede op for tilstrømningen af flygtninge og migranter til Europa.”

Her er så realiteterne !

“En opgørelse fra EU-Kommissionen viste i marts i år, at 20.292 syriske flygtninge foreløbig er kommet til Europa på den måde, men det går derimod meget langsomt med at sende flygtninge retur til Tyrkiet fra de græske øer.

EU har ikke vist sig i stand til at finde et system, der afgør asylsagerne hurtigt nok. Det er en hån mod alle dem i Europa, som siger, at de ønsker langt flere tilbagesendelser.

Hvis EU ikke engang med et land som Tyrkiet, der er gået med til at tage flygtninge tilbage, kan have en ordentlig procedure for at gøre det, med hvem kan man så?”

“Jyllands-Posten lørdag skriver også, at både DF eller R er utrygge ved, at Tyrkiet mod betaling kan skrue op og ned for migrantstrømmen til EU.

Men de to partier er uenige om, hvad EU så skal gøre. ”Vi er nødt til fysisk at lukke af. Vi kan ikke regne med, at lokumsaftaler med sultan Erdogan holder,” siger Peter Kofod, spidskandidat for Dansk Folkeparti.”

Det er vel snart gået op for de fleste at det var en lorte deal som Merkel fik indgået og lige så tydeligt er det vel også at EU slet slet ikke er sin opgave voksen !

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Zorglup

Man kan jo bare håbe. EU skal barberes ned til samhandel. Ikke andet.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
For 3 timer siden, Patrioten skrev:

Du skal ikke være alt for sikker !

EU’s inkompetence på flygtningeområdet hvor de efter 4 år endnu er totalt handlingslammede vil uden tvivl svække støtten fra dag til dag og samtidig styrke modstanderne !

Hvis Brexit derudover bliver en succes for GB ser det sort ud for unionen !

Hvis det lykkes at få stablet en Frontex hær på benene inden næste migrantbølge og den viser sig ikke at være sin opgave voksen falder unionen helt sammen og jeg gætter på at EU om 10 år er degraderet til EF modellen !

Uha, håbet at noget falder sammen styrker helt sikker dine drømmer, men ikke den verden vi lever ind.

Jeg kæmpede in min ungdom meget imod at en storby som skulle integrere vores lille by, uden helt. andre små byer kæmpede med mere sukkes imod og nu, tres år senere bor de alle sammen in en stor by på godt og ondt.

Men kan ikke bekæmpe udviklinger, men med fordel forudsætninger hvis man er villigt til at arbejde fremudrettet for sagen, vi kan gøre noget for miljøet hvis den skal reddes, er du villigt til at betale den pris og hvor meget gør du.  

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dewey
For 3 timer siden, Patrioten skrev:

Det er vel snart gået op for de fleste at det var en lorte deal som Merkel fik indgået og lige så tydeligt er det vel også at EU slet slet ikke er sin opgave voksen !

Desværre nej det er endnu ikke gået op for de fleste.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind