Tigermanden

Er det på tide at gøre Islam til statsreligion?

Recommended Posts

Tigermanden

Islam er landets største religion, når man ser på, hvor mange aktivt praktiserende, der findes inden for hver gruppe. De kristne er ikke egentligt religiøse, mens stort set alle vi Muslimer er meget rettroende. Derfor kunne man godt spørge sig selv, om ikke det er på tide at gøre Islam til statsreligion. Der kunne være tale om en overgangsordning, hvor både Islam og kristendommen delte denne status, inden Islam tog helt over, eksempelvis i løbet af en 30 års periode.

Det ville også tage fint hensyn til, at 4 ud af 10 af vi Muslimer mener, at Qur'an skal indgå som fundament for dansk lovgivning. Det ville være fint, at vi kunne vise Islam den respekt. 

http://www.jyllands-posten.dk/protected/premium/indland/ECE8125408/4-af-10-muslimer-i-Danmark-Lovgivningen-skal-bygge-på-Koranen/

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone
Skrevet (redigeret)

Du er og bliver da skam og skam da en drillepind, Tigermanden...

Stod det til mig, skulle kirke og stat adskilles 100 procent, så der heller ikke var noget der hed Kirkeskat. Religion bør udelukkende være et privat anliggende. Kirker, moskeer o.s.v. bør alene finansieres privat af dem, der gider benytte dem. 

I øvrigt mener jeg, at de 40% af muslimerne her i landet, der mener at loven skal bygges på Koranen, bør smides ud af landet. Her er jeg faktisk enig med Paludan i, at det er spild af tid og direkte skadeligt at forsøge at integrere dem. Her vil nogen indvende, at "jamen, hvad så hvis de er danske statsborgere?". Så er mit svar, at det er en meget meget stor fadæse at have givet dansk statsborgerskab til muslimer, der mener, at Koranen skal være hævet over dansk lovgivning. 

De øvrige 60% kan vi godt prøve at integrere. Men vi skal være bedre til at skille fårene fra bukkene. 

Redigeret af Lucianone

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
passiv

Nu er tro en privat sag. Danmark bygger på den kristne tro.

Hvis en håndfuld muslimer tror på  Qur'an, burde opholde sig der hvor den er fuldtud gyldig.

Personligt tror jeg på det jeg kan se, og ikke på fantasivæsner.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk

Tænk, kristne er ikke kristne, muslimer er ikke muslimer? Hvor er verdens ende, er jorden endelig ved at gå under, eller er vi bare på vej ud til kanten?

Det er bare så sjovt, hvis alle religioner var deres tro loyal, så ville muslimer ikke bo i Danmark, så var de allerede i krig med en masse andre, og slet ikke havde tid til at hoppe rundt og migrere til andre lande.

Fantasien har ingen grænser, vi kan da alle være med.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind