Susannes

Konfirmationsgave - dreng

Recommended Posts

Susannes

Skal til konfirmation *suk*

hjælp hjælp hjælp. Han ønsker sig kun penge. Er møgforkælet og jeg vil bare finde på noget, som han rent faktisk bliver glad for, selv om det ikke bliver penge. Er der nogen gode ideer?  Han har tidligere spillet fodbold, men gør det ikke rigtig mere. Hænger vist mest ud sammen med vennerne.

Han bor i Taastrup og går lidt op i sit udseende, som de vel gør på den alder :-)

Ved,at han sparer op til en ikke navngivet telefon.

Prisniveau 400-700 kr.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DDR

Hvordan i alverden skal vi kunne vide hvad knægten bliver glad for? Vi kender ham squ da ikke?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Torsten Bonfils

Giv ham 500 kr. Til de konfirmationer jeg har været til i nyere tid, har konfirmanderne altid fået penge. Dog med undtagelse af at de plejer at få en stor ting af forældrene (en computer eller lignende). Alle andre gaver er altid kuverter med pengesedler.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone
Skrevet (redigeret)

Jeg har et utraditionelt forslag:

Lav en snydepakke til ham!

Lag på lag, så det ligner en megastor pakke!!

Til sidst, finder han en kuvert. Han åbner den og der er et sødt kort til ham:

"Hej med dig, hjerteligt tillykke med din konfirmation. Dog giver jeg dig ingen gave, da jeg mener, at man ikke bør bestikke børn til at sige ja til Gud. Men de bør gøre det af ren og skær overbevisning og ikke for penge eller gaver!".

Redigeret af Lucianone

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Find en eller 2 mere og køb ham en cykel. Børn rører sig alt for lidt. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Susannes
On 18.5.2019 at 21:50, Lucianone skrev:

Jeg har et utraditionelt forslag:

Lav en snydepakke til ham!

Lag på lag, så det ligner en megastor pakke!!

Til sidst, finder han en kuvert. Han åbner den og der er et sødt kort til ham:

"Hej med dig, hjerteligt tillykke med din konfirmation. Dog giver jeg dig ingen gave, da jeg mener, at man ikke bør bestikke børn til at sige ja til Gud. Men de bør gøre det af ren og skær overbevisning og ikke for penge eller gaver!".

God idé, men faktisk er det en nonfirmation de holder. Knægten gider nemlig ikke det der religions-pjat. Personligt finder jeg bare princippet om at nasse på ordet konfirmation, når man nu ikke vil konfirmeres, håbløst, kald det for pokker så bare EN FEST....  Well, valgte derfor at kalde det for en konfirmation for ligesom at sætte rammerne omkring mit spørgsmål.

Så måske skal jeg modificere teksten på kortet lidt 🙂

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Susannes
On 18.5.2019 at 08:28, DDR skrev:

Hvordan i alverden skal vi kunne vide hvad knægten bliver glad for? Vi kender ham squ da ikke?

Gør jeg sq egentlig heller ikke, derfor problemet. Men er alle børn ikke bare unuancerede og primitive?  Noget kunne tyde på det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone
Skrevet (redigeret)
For 20 timer siden, Susannes skrev:

God idé, men faktisk er det en nonfirmation de holder. Knægten gider nemlig ikke det der religions-pjat. Personligt finder jeg bare princippet om at nasse på ordet konfirmation, når man nu ikke vil konfirmeres, håbløst, kald det for pokker så bare EN FEST....  Well, valgte derfor at kalde det for en konfirmation for ligesom at sætte rammerne omkring mit spørgsmål.

Så måske skal jeg modificere teksten på kortet lidt 🙂

Så han blev ikke konfirmeret, kan jeg forstå? Fornuftig knægt....

Jeg blev heller ikke konfirmeret i sin tid. Men jeg holdt så slet ingen fest. Og jeg fik kun 500 kroner, mens min lillebror fik 10.000 kroner, fordi han blev konfirmeret. Det syntes jeg på sin vis var lidt unfair. Det opfattede jeg som et forsøg på et bestikke en dreng til at sige ja til Gud.

Min bror tror lige så lidt på Gud, som jeg gør. Han lod sig bare bestikke.

Hvis man absolut skal holde en stor fest, så mener jeg ikke, at man bør skelne mellem konfirmanter og nonfirmanter. Det er en absolut lige så respektabel beslutning at sige nej til Gud som at sige ja...

Redigeret af Lucianone

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Udlandsdanskeren

Muligvis er han ikke læsevant, det er de unge drenge sjældent, men hvad med den nyeste udgave af Guinness Rekordbog 2019? Når han først begynde at bladre af ren nysgerrighed, vil han med garanti blive fanget af alle de forunderlige rekorder på stort set alle områder.

Det er i øvrigt en rimelig stor bog med mange sider og billedmateriale, og den ser faktisk luksuriøs ud i sin farvestrålende indbinding.

Prisen kender jeg ikke, men det kan du jo sagtens selv tjekke op på. Jeg gætter på et par hundrede kroner.
Du kan evt. kombinere bogen med første og anden del af en eventyrserie i bogformat, som hedder "Skyggens Lærling", hvis han bliver grebet af den er der flere bind i serien, og han har noget, han kan ønske dig. De har en gennemsnitspris på kr. 170,- - en virkelig populær eventyrserie.

De tre bogforslag ligger i omegnen af 500,- kr.

Det kan jo hænde, at det kan skubbe gang i noget læsning! 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind