snoozz

Anbefal en by !

Recommended Posts

DenBruneMunk
For 2 minutter siden, Kajkajdetermig skrev:

Kliplev i Sønderjylland har sin egen dagligbrugs.

wooooaaawww , det er en fantastisk by der. Så langt nede, så ville jeg nok køre over grænsen, når vi er der. Tage den tyske fakta :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum
For 4 timer siden, DenBruneMunk skrev:

wooooaaawww , det er en fantastisk by der. Så langt nede, så ville jeg nok køre over grænsen, når vi er der. Tage den tyske fakta :)

Men... hvad skal der så blive af den stakkel Brugs? :8::trist::whine:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Haha genopliver lige denne lidt gamle tråd.

Kliplev? Det er sådan noget jeg gerne vil høre. Små byer "man" aldrig har hørt om, og jeg kan ikke afvise at det kunne være i Jylland, for der bor der fleste af mine veninder alligevel. Så ville jeg bare skulle tage til Sjælland til jul, men det kan jeg vel også.

Og ja gerne tæt på grænsen, ikke kun for øllernes skyld, men især hvis smøgpriserne stiger som de siger de gør. Men skal vi nu ikke lige se. Mener de har talt om det i flere år - så er det et "varmt emne" i en uge, og så sker der ikke noget alligevel ;)

Jyderup som jeg bor i nu har egenligt det hele. Tæt på indkøb, har tog og alt i fritidsaktiviteter osv som beskrevet.

Jeg ville dog gerne "ned på jorden" og bo, måske med et frimærke af en have. Det er et helvede at vade op og ned af trapperne, især med stor ting - som fx hvis man har købt et nyt møbel, men også bare generelt.

Og så har man naboer på begge sider, som kan høre hvis man fx spiller høj musik eller knalder, det må man bare abstrahere fra gg.

Lidt som dengang min eks stadig boede hos sin mor (og jeg også gjorde) så måtte vi jo bare knalde, selvom moren sad lige inde i stuen og drak kaffe GG

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz
Skrevet (redigeret)

OG vedr Brugsen i Kliplev?

De ville da blive glade for mig? Når jeg kom hverdag og købte morgenbajere og smøger og morgenbrød? Tror jeg bestemt da ikke de ville være utilfredse med ?

Vil dog gerne have flere forslag på Sjælland, da helt til Jylland nok er et for stort skridt at tage. Sådan midtsjælland.

Har selv tænkt på Kalundborg, men tror også det er for dyrt der med fx et rækkehus nede på jorden. Men kunne også være Skælskær, Haslev, eller Ringsted (eller deromkringliggende småbyer)

Redigeret af snoozz

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hr.       Olsen

Svaret er Krønge! Så kan vi drille en der hedder Pølle som bor henne i nr. 3.

vh. Hr. Olsen

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Terence
For 18 minutter siden, Hr. Olsen skrev:

Svaret er Krønge! Så kan vi drille en der hedder Pølle som bor henne i nr. 3.

vh. Hr. Olsen

Dur ikke, der er 4 km til morgenbajeren.

Selvom han vel kan låne den ledige trillet, det lader til de to sprittere har talt i virkeligheden,  samt online.

To alen af et stykke.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Torsten Bonfils

Jeg prøvede at sammenligne videoen med et kort. Kan det passe at man skal dreje til venstre ved 5:27 for at besøge vores ven?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Terence
For 1 time siden, Torsten Bonfils skrev:

Jeg prøvede at sammenligne videoen med et kort. Kan det passe at man skal dreje til venstre ved 5:27 for at besøge vores ven?

Ja, lige der i ukrudtet.

• Haha 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
MP66
On 17.5.2019 at 04:44, snoozz skrev:

Hej derude!

Da jeg måske har planer om at flytte, men ikke ved ret meget om andre byer, kan i så anbefale en der er god at bo i ud fra følgende kriterier:-

-Tæt på indkøb, dog bare en lille købmandsbutik, ikke en hel gågade med tøjbutikker osv.

- Ikke for mange mennesker, men helller ikke helt tom

- lav husleje

- der må gerne være smukke single piger tæt på, men ikke et absolut krav GG

- skal være i en by hvor der kommer tog, så man kan komme væk uden bil GG

- mulighed for fritidsaktiviteter, fx tennisbaner eller svømmehal osv noget i den stil.

Ting som IKKE er vigtige:

Uddannelsesmuligheder (da jeg allerede har en)

Jobmuligheder, da jeg allerede er pensioneret.

Gågade og natteliv, (det bruger jeg aldig.). Der skal dog være en købmandsbutik tæt på, men altså ikke en hel gågade med tøjbutikker det magter jeg ikke GG

JA nu blev det lidt langt alligevel, men ud fra de kriterier, hvilken by synes i så det lyder som ?

Jeg var for nyligt oppe i Nordjylland. I Vendsyssel. Sindal virkede til at have alt det du remser op.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone
For 5 timer siden, MP66 skrev:

Jeg var for nyligt oppe i Nordjylland. I Vendsyssel. Sindal virkede til at have alt det du remser op.

Det er rigtigt. Jeg var også en lille tur forbi Sindal i sommers.

Det er en lille stationsby, som ligger midtvejs mellem Hjørring og Frederikshavn. Der bor ikke særligt mange mennesker, men dog nok til at der ikke er helt dødt. Gætter på et par tusinde, rundt regnet. Der er også en lille handelsgade og der er supermarked (kan dog ikke lige huske hvilket eller hvilke). Der er også en fodboldklub og der er måske også tennisbaner f.eks. Jeg tror dog ikke, at der er svømmehal. Men så kan man tage til Hjørring med toget. Det er ikke en ret lang tur.

Sindal er også en rimeligt pæn lille by. Der er en 3-4 springvand inde i byen (de var dog slukkede, da jeg var der, sikket for at spare penge!). Og så ligger byen pænt i ret bakkede omgivelser. Den ligger, som navnet Sin-DAL antyder, nede i dalen - mellem de bakker, som der er en del af mellem Frederikshavn og Sindal og mellem Sindal og Hirtshals. 

Byen er mest kendt for to ting. Sindal Marked, som er en årligt tilbagevendende begivenhed med en del gæster udefra. Og så er den kendt som fødeby for kosmologen, forfatteren og filosoffen Martinus Thomsen, hvis barndomshjem stadig ligger i udkanten af byen og i dag fungerer som museum. 

Nu vi er ved Vendsyssel, som jeg kender ret godt, da jeg selv stammer deroppe fra, lad mig så også nævne Aalbæk. Det er også en stationsby, lidt mindre end Sindal, da den har ca. 1500 indbyggere. Men den ligger strategisk fint midtvejs mellem Skagen og Frederikshavn. Og fordi den er så tæt på Skagen (20 km), kommer der faktisk en del turister der om sommeren. Det betyder, at der godt kan være liv i gaden og der er også supermarked og handelsmuligheder i byen. Der er også en fodboldklub, ved jeg. Og sikkert også et par andre fritidsaktivitetsmuligheder, vil jeg tro. Der er så heller ingen svømmehal, men igen har man så én i både Skagen og Frederikshavn, som man begge kan nå på 20 minutter med tog. Aalbæk er heller ikke særligt dyr, dog vil jeg tro en anelse dyrere end Sindal - p.g.a. at sin relative nærhed til turistmagneten Skagen.

Sidst vil jeg også nævne Brønderslev. Den har stort set det hele. Men den er dog måske lidt større end det, Snooz søger, da den har ca. 12.000 indbyggere. Men den er relativt billig at bo i. Og så er den jo tæt på Aalborg, hvis man gerne vil have lidt mere storbyfornemmelse. Der er 20-25 km. til Aalborg fra Brønderslev. 

Redigeret af Lucianone

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind