snoozz

Anbefal en by !

Recommended Posts

snoozz

Hej derude!

Da jeg måske har planer om at flytte, men ikke ved ret meget om andre byer, kan i så anbefale en der er god at bo i ud fra følgende kriterier:-

-Tæt på indkøb, dog bare en lille købmandsbutik, ikke en hel gågade med tøjbutikker osv.

- Ikke for mange mennesker, men helller ikke helt tom

- lav husleje

- der må gerne være smukke single piger tæt på, men ikke et absolut krav GG

- skal være i en by hvor der kommer tog, så man kan komme væk uden bil GG

- mulighed for fritidsaktiviteter, fx tennisbaner eller svømmehal osv noget i den stil.

Ting som IKKE er vigtige:

Uddannelsesmuligheder (da jeg allerede har en)

Jobmuligheder, da jeg allerede er pensioneret.

Gågade og natteliv, (det bruger jeg aldig.). Der skal dog være en købmandsbutik tæt på, men altså ikke en hel gågade med tøjbutikker det magter jeg ikke GG

JA nu blev det lidt langt alligevel, men ud fra de kriterier, hvilken by synes i så det lyder som ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone

Er mest kendt i Nordjylland. Men heroppe vil jeg sige, at følgende byer lever nogenlunde op til dine kriterier:

Frederikshavn: gode togforbindelser. Gode indkøbsmuligheder. 23.000 indbyggere, så hverken helt lille eller stor. Forholdsvist lav husleje. Det med pigerne ved jeg ikke helt med. Der er både fodbold, ishockey, håndbold, svømning o.s.v. i byen.

Brønderslev: togstation. Relativt tæt på Aalborg, hvis man vil ind til storbyen. 13-14.000 indbygggere, så ikke helt lille. Der er diverse sportklubber. Der er rimeligt billigt at bo der.

- Hjørring kan måske også bruges. Det er en pæn og hyggelig by, heller ikke så dyr, men - tror jeg nok - knapt så billig som Frederikshavn og Brønderslev. Også gode indkøbsmuligheder og sportsfaciliteter.

Sæby har ikke togforbindelse. Skagen er for dyr. De andre byer i Vendsyssel er for små og kedelige. Her tænkes på f.eks. Bindslev, Hirtshals, Taars, Dronninglund o.s.v. Aabybro kan dog måske gå an. Det er tæt på Aalborg og der er okay handelsmuligheder og så er der også sportshal o.s.v. Vadum ligeså. Thisted er en fin nok by, ligger dog bare lidt for afsides. 

Aalborg er nok for stor og for dyr. Nørresundby kunne dog være en mulighed. Den er billigere end Aalborg og alligevel er der det meste.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo

Helt klart. Tønder, billigt og det har de hele, og du får aldrig problem med vildsvin. 🐾

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
us74

Hvalsø, Lejre eller Hedehusene

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
passiv

Er du bange for syn af lejligheden??

Hvis den skal være større kan du da bare få en samme sted.

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Terence
On 17.5.2019 at 04:44, snoozz skrev:

Hej derude!

Da jeg måske har planer om at flytte, men ikke ved ret meget om andre byer, kan i så anbefale en der er god at bo i ud fra følgende kriterier:-

-Tæt på indkøb, dog bare en lille købmandsbutik, ikke en hel gågade med tøjbutikker osv.

- Ikke for mange mennesker, men helller ikke helt tom

- lav husleje

- der må gerne være smukke single piger tæt på, men ikke et absolut krav GG

- skal være i en by hvor der kommer tog, så man kan komme væk uden bil GG

- mulighed for fritidsaktiviteter, fx tennisbaner eller svømmehal osv noget i den stil.

Ting som IKKE er vigtige:

Uddannelsesmuligheder (da jeg allerede har en)

Jobmuligheder, da jeg allerede er pensioneret.

Gågade og natteliv, (det bruger jeg aldig.). Der skal dog være en købmandsbutik tæt på, men altså ikke en hel gågade med tøjbutikker det magter jeg ikke GG

JA nu blev det lidt langt alligevel, men ud fra de kriterier, hvilken by synes i så det lyder som ?

Nakskov må være noget for dig.

Det kan du leje pouljoergensen boligtype, der er masser af drankere, så du falder ind i miljøet.

Ellers kan du vel få en tur mere på Saxenhøj.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Terence
1 time siden, us74 skrev:

Hvalsø, Lejre eller Hedehusene

De to første har ingen billige lejeboliger. 

Martin vil ikke holde to sekunder i ghettoen i Hedehusene, der møder han en af gæsterne, så en type med lokumsbørste på hagen det sammen med fætter banker ham.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Terence
For 52 minutter siden, passiv skrev:

Er du bange for syn af lejligheden??

Hvis den skal være større kan du da bare få en samme sted.

Sikkert ikke uden grund.

I Nykøbing røg han ud på lugtgener, det er garanteret det samme i Jyderup.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Terence
On 17.5.2019 at 18:01, Lucianone skrev:

Er mest kendt i Nordjylland. Men heroppe vil jeg sige, at følgende byer lever nogenlunde op til dine kriterier:

Frederikshavn: gode togforbindelser. Gode indkøbsmuligheder. 23.000 indbyggere, så hverken helt lille eller stor. Forholdsvist lav husleje. Det med pigerne ved jeg ikke helt med. Der er både fodbold, ishockey, håndbold, svømning o.s.v. i byen.

Brønderslev: togstation. Relativt tæt på Aalborg, hvis man vil ind til storbyen. 13-14.000 indbygggere, så ikke helt lille. Der er diverse sportklubber. Der er rimeligt billigt at bo der.

- Hjørring kan måske også bruges. Det er en pæn og hyggelig by, heller ikke så dyr, men - tror jeg nok - knapt så billig som Frederikshavn og Brønderslev. Også gode indkøbsmuligheder og sportsfaciliteter.

Sæby har ikke togforbindelse. Skagen er for dyr. De andre byer i Vendsyssel er for små og kedelige. Her tænkes på f.eks. Bindslev, Hirtshals, Taars, Dronninglund o.s.v. Aabybro kan dog måske gå an. Det er tæt på Aalborg og der er okay handelsmuligheder og så er der også sportshal o.s.v. Vadum ligeså. Thisted er en fin nok by, ligger dog bare lidt for afsides. 

Aalborg er nok for stor og for dyr. Nørresundby kunne dog være en mulighed. Den er billigere end Aalborg og alligevel er der det meste.

Er priserne ikke nogenlunde i øst hvor du bor?

Kan du klare den på bistand, kan vel også på førtidspension

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk
On 17.5.2019 at 04:44, snoozz skrev:

Rødby(Havn) er en af de gode, hvis man kan leve med de billige lejeboliger (DABbolig.dk).
https://dabbolig.dk/find-bolig/?search=4970 Rødby

- Billig mad og drikke (via færgen til Tyskland, på gåben 135,-)
- Butikker og gode færdigmads muligheder (dog dyre ca.70kr ret, rabat ved uge aftaler) (reklame) lol
- Tog i Rødby
- Busser, både til Tyskland og modsatte vej :) (Ved dog ikke om man kan springe på i Rødby havn.

Du nævner ikke hvorfra du vil væk, måske er du allerede der :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind