snoozz

Kørekort efter sprutkørsel?

Recommended Posts

snoozz

Hej!

En lang historie kort:

Hvordan finder jeg ud af hvornår jeg kan tage kørekort igen, og de der "Alkohol og trafik"-kurser, hvor afholdes disse typisk? På VUC eller køreteknisk anlæg eller hvordan ?

Det et bare fordi jeg har politiet, de siger bare, "spørg din kørelærer" men jeg har jo ikke "hyret" sådan en endnu ?

Og hvordan er de der regler, jeg blev frakendt i 10 år oprindeligt i 2008, men så også i 2015, hvor mange af de 10 år er så gået nu, og er der noget med man kan få "rabat" ?

Det er ikke fordi jeg regner med at skulle have bil foreløbig, men det kunne være rart fx til næste sommer, hvis det er muligt !

Og nej jeg køber ikke bare en bil og kører i den alligevel, det har jeg lissom prøvet, det er røvdyrt !

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Namasté
Skrevet (redigeret)

Jeg mener at du et sted har oplyst at du er uddannet indenfor IT - så burde du vel egentlig selv kunne google noget så pærelet som at finde et AN&T-kursus? :P

Men så skidt-pyt da:

http://antk.dk/

Redigeret af Namasté

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Nåeee. Jeg vidste ikke det hed aNtk, troede bare det A&T

Men på den side står der jo kun hvornår, hvor og priser.

Ikke noget om hvordan man beregner hvornår man kan komme til det.

Ved ikke lige hvilke regler der gælder, når 2 frakendelser overlapper hinanden, og om der er mulighed, for fx alligevel at kunne efter fx 5 år.

Lidt ligesom man ved længere fængselsstraffe løslades efter 2/3 er afsonet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk
For 6 timer siden, snoozz skrev:

Ved ikke lige hvilke regler der gælder, når 2 frakendelser overlapper hinanden, og om der er mulighed, for fx alligevel at kunne efter fx 5 år.

Lidt ligesom man ved længere fængselsstraffe løslades efter 2/3 er afsonet.

https://www.google.com/search?q=kan+spritkørsel+straf+forkortes&oq=kan+spritkørsel+straf+forkortes&aqs=chrome..69i57.6775j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Der er ingen straffe som overlapper, de forlænger bare :) At du kan begå straffen i en strafperiode, er din fejl.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Ok, men hvornår skal jeg så regne fra?

Fra den dag jeg begik overtrædelsen/fik kørekortet "taget" - som jeg ikke havde.

Eller fra jeg fik en dom for forholdet? - Der er nemlig 2 års forskel !

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk

Har du en straf på 5 år, og får 3 år mere, så har du 8 år uden. Der er så vidt jeg ved ingen dobbelt afsoning, som ville være mærkelig at føre ud i livet, hvis det handler om at få taget sit kørekort, du har jo kun 1.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Ja den del har jeg forstået. Men det var ikke det jeg spurgte om nu ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk

Jo, du regner fra den første, så taler du overlap, som ikke findes, og så skriver jeg du lægger det til i den anden ende.

Det er da ikke svært at forklare, og der er vel hvad du mente, eller så må du formulere det anderledes.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Det jeg spørger om er om "frakendelsestiden". Er om man skal regne fra, da ulykken skete, og politiet tog kørekortet, eller fra der faldte dom i sagen i retten - for det var nemlig først 2 år senere.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DDR
For 6 timer siden, snoozz skrev:

Det jeg spørger om er om "frakendelsestiden". Er om man skal regne fra, da ulykken skete, og politiet tog kørekortet, eller fra der faldte dom i sagen i retten - for det var nemlig først 2 år senere.

det er IKKE en ulykke at køre spritkørsel....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind