Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
Jubii Debat

Politi har brugt 41 millioner kroner relateret til Paludan-demoer

Recommended Posts

ThomasSneum
For 1 minut siden, Erpe skrev:

Jeg husker godt han sager om cyklister fra Østerbro. 
Ud over at være nævenytte irriterende, så er der en side af mig som får lidt ondt af ham. Når man er så konfrontorisk konstant, så tvivler jeg på at man har det helt godt med sig selv. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Erpe
For 17 minutter siden, ThomasSneum skrev:

Jeg husker godt han sager om cyklister fra Østerbro. 
Ud over at være nævenytte irriterende, så er der en side af mig som får lidt ondt af ham. Når man er så konfrontorisk konstant, så tvivler jeg på at man har det helt godt med sig selv. 

Jeg tror, at det hænger sammen med hans store interesse for jura. For det tyder jo på, at han har anset loven for hellig og derfor  bare vil have selv de mindste ting i loven overholdt for enhver pris. Det er så bare en underlig indstilling at have.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum
For 13 minutter siden, Erpe skrev:

Jeg tror, at det hænger sammen med hans store interesse for jura. For det tyder jo på, at han har anset loven for hellig og derfor  bare vil have selv de mindste ting i loven overholdt for enhver pris. Det er så bare en underlig indstilling at have.

Han går ind i det med passion, og han er følelsesmæssigt revet med. Han er klumpet når det kommer til jura, og forsøger konsekvent at tilpasse juraén hans egne interesser, frem for tilrette sig gældende jura, eller accepterer at juraén først og fremmest sikre folks rettigheder. Han misbruger sin viden, og overskrider eller presser grænserne når det kommer til loven. 

Det er muligt at man ikke har en diagnose på ham, men spekterforstyrret er han, det er jeg personligt overbevist om. Det er også den eneste grund til at jeg ikke "bare" synes at han er et dumt svin.  

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Erpe
For 1 time siden, ThomasSneum skrev:

Han går ind i det med passion, og han er følelsesmæssigt revet med. Han er klumpet når det kommer til jura, og forsøger konsekvent at tilpasse juraén hans egne interesser, frem for tilrette sig gældende jura, eller accepterer at juraén først og fremmest sikre folks rettigheder. Han misbruger sin viden, og overskrider eller presser grænserne når det kommer til loven. 

Det er muligt at man ikke har en diagnose på ham, men spekterforstyrret er han, det er jeg personligt overbevist om. Det er også den eneste grund til at jeg ikke "bare" synes at han er et dumt svin.  

Jeg må indrømme, at jeg altid har haft svært ved at forstå, hvad der får folk til at læse jura. For at studere lovene er jo at studere noget menneskeskabt, der er under forandring og, som man derfor ikke altid kan være enig i. Alligevel handler både al ens studietid og erhvervet som advokat eller dommer udelukkende om at fortolke love og, at studere love og retsafgørelser fra morgen til aften lyder utroligt kedeligt i mine ører.

Dog var der to ting ved jurastudiet, der lød attraktivt:

1. Det var normeret til kun 4 år, hvilket var mindst 1 år kortere end alle andre studier. (De fleste studier var normeret til 5 år og medicinstudiet var normeret til hele 6,5 år.)

2. Statistikken viste, at selvstændigt praktiserende advokater og selvstændigt praktiserende speciallæger var de højest lønnede akademikere. Men alt handler nu ikke bare om penge.

En ulempe ved jurastudiet var der også. For juristerne gik og tog deres eksamener om, når de kun havde fået 6 eller 7 efter 13-skalaen. Årsagen var, at man kun ville få juridisk embedseksamen med 2. Karakter, hvis man havde fået bare en enkelt karakter under 8, og man skulle have juridisk embedseksamen med 1. Karakter for at kunne blive advokat. Ellers måtte man tage til takke med et administrativt job, hvor man skulle lave andre ting, men hvor de også gerne ville have en, der vidste lidt om jura for ikke altid at skulle sende tingene videre til de dyre advokater.

Ingen andre end de jurastuderende kunne nogensinde finde på at tage en eksamen om, hvis de var bestået!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Patrioten

Måske er han ligesom os andre dødtræt over det skred der er sket i samfundet hvad angår manglende respekt for loven !

Erpe’s udtalelse, om at overholdelse af loven til punkt og prikke er en underlig indstilling at have, siger jo i grunden alt !

Sneum’s udtalelser om at han misbruger sin viden er også helt ude i hampen da manden hverken er embedsmand eller underlagt anden form for udtale ansvar, udover lovens !

Så måske burde d’herrer ( med lighed for loven in’mente ) overveje hvem der er på galt spor her !

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Erpe
For 1 minut siden, Patrioten skrev:

Måske er han ligesom os andre dødtræt over det skred der er sket i samfundet hvad angår manglende respekt for loven !

Erpe’s udtalelse, om at overholdelse af loven til punkt og prikke er en underlig indstilling at have, siger jo i grunden alt !

Sneum’s udtalelser om at han misbruger sin viden er også helt ude i hampen da manden hverken er embedsmand eller underlagt anden form for udtale ansvar, udover lovens !

Så måske burde d’herrer ( med lighed for loven in’mente ) overveje hvem der er på galt spor her !

Min indstilling er, at vi skal overlade politiarbejdet til politiet og ikke begå selvtægt sådan, som Paludan forsøgte! Hvis han så endda havde sendt billederne til politiet i stedet for at lægge dem ud på nettet. Men respekt for loven og politiet havde han jo åbenbart ikke alligevel!

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum
For 7 minutter siden, Patrioten skrev:

Der er flere eksempler på hvordan har forfølger og presser forskellige ofre, bla. igennem at kræve agtlinsigt og oplysninger om deres færden. Han bruger typisk rettigheder som normale nemmesker ikke vil anvende. Så jow.. han misbruger i den grad sin viden - og han "presser" folk som jurist.  

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Patrioten
For 9 minutter siden, Erpe skrev:

Min indstilling er, at vi skal overlade politiarbejdet til politiet og ikke begå selvtægt sådan, som Paludan forsøgte! Hvis han så endda havde sendt billederne til politiet i stedet for at lægge dem ud på nettet. Men respekt for loven og politiet havde han jo åbenbart ikke alligevel!

Det er IKKE ulovligt og slet ikke selvtægt at filme trafikforseelser !

https://www.bt.dk/krimi/erik-filmer-og-anmelder-trafik-broelere-se-de-vanvittige-eksempler-her

Du må meget gerne uddybe hvorfor overholdelse af loven til punkt og prikke er en underlig indstilling !

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Patrioten
For 9 minutter siden, ThomasSneum skrev:

Der er flere eksempler på hvordan har forfølger og presser forskellige ofre, bla. igennem at kræve agtlinsigt og oplysninger om deres færden. Han bruger typisk rettigheder som normale nemmesker ikke vil anvende. Så jow.. han misbruger i den grad sin viden - og han "presser" folk som jurist.  

Forkert, man kan som privatperson ikke misbruge sin viden under nogen omstændigheder hvis man overholder loven !

Aktindsigt er en mulighed der gælder alle og ikke kun jurister, med mindre det drejer sig om personer man lovligt repræsenterer via sit erhverv !

Vis mig et eneste sted i loven der tilsiger noget andet !

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk
For 1 minut siden, Patrioten skrev:

Forkert, man kan som privatperson ikke misbruge sin viden under nogen omstændigheder hvis man overholder loven !

Aktindsigt er en mulighed der gælder alle og ikke kun jurister, med mindre det drejer sig om personer man lovligt repræsenterer via sit erhverv !

Vis mig et eneste sted i loven der tilsiger noget andet !

Jeg tror, at normale mennesker ikke har den fornødne viden, præcis som en revisor bedre kan lave skatteopgørelse end de andre normale mennesker.  Manden er normal på den front men udover det, ikke helt så normal :)

Et er sikkert man er ikke unormal, fordi man kan lidt jura som andre ikke kan :) Nogle mener det er ligefrem en kærkommen viden , når man som denne mand, er på kant med loven alt for ofte.

• Haha 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...