Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
Jubii Debat

Fisk i stedet for kød?

Recommended Posts

Omnomnivore3000

Jeg elsker stegt fiskefilet, og der findes mange fiskebiler, ja, og jeg er helt enig i, at det ville være sundere med mere fisk i dagligdagen. Jeg overvejer det mindst en gang om ugen. Men IMHO er det altså alt for dyrt (ligesom *host* hasselnødder *host*) til at der er nogen chance for, man kan have det som noget nær en ugentlig ting.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasPeterson90

Jeg syntes helt klart at vi burde spise mere fisk. Kommer selv ud af en fiskerfamilie, hvor en stor del af vores kost har bestået af fisk. Jeg kan lige hilse og sige, at alle have været sunde og raske til de blev meget gamle!

Problemet er bare, at fisk er blevet enormt dyrt, ikke som i gamle dage, hvor prisen på kød var langt højere end fisk. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
naturlig
On 15.5.2019 at 09:22, Jubii Debat skrev:

https://www.jubii.dk/nyheder/ritzau/7000-ekstra-sunde-leveaar-med-fisk-i-stedet-for-koed/4628d7d888c7434a935bbbea381b57fc

"Især midaldrende mænd bør skrue ned for kødet og op for fisk. Måltidskasser kan hjælpe på vej til mere fisk."

Det viser sig at den danske befolkning kunne nyde rigtig godt af at skrue ned for kødet (Ingen nyhed), og spise en masse fisk i stedet. Især er det mænd over 50 år, der kan have godt af at lave kosten om, da de, mere end kvinder, er udsatte for at få hjertekarsygdomme.

Dog skal det så også siges, at når der tales om fisk, så er tun ikke inkluderet. Tun indeholder generelt for store mængder af kviksølv, og dette kan have den komplet modsatte effekt for sundheden. 

Er det på tide at vi får gang i fisk igen i Danmark?

67713164-bb2a-0047-0000-000000000000.jpg

Fiske er vel også kød, altså i min verden, der findes også frugtkød :) spis økologisk fisk, der er nok ikke så mange tungmetaller i, jeg tror grunden til meget kød er usundt bunder i nitrit som er tilsat ikke økologisk kød, men alt med måde det jo ikke godt for tarmen med for lidt kostfibre.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...