Jubii Debat

Fisk i stedet for kød?

Recommended Posts

Jubii Debat

https://www.jubii.dk/nyheder/ritzau/7000-ekstra-sunde-leveaar-med-fisk-i-stedet-for-koed/4628d7d888c7434a935bbbea381b57fc

"Især midaldrende mænd bør skrue ned for kødet og op for fisk. Måltidskasser kan hjælpe på vej til mere fisk."

Det viser sig at den danske befolkning kunne nyde rigtig godt af at skrue ned for kødet (Ingen nyhed), og spise en masse fisk i stedet. Især er det mænd over 50 år, der kan have godt af at lave kosten om, da de, mere end kvinder, er udsatte for at få hjertekarsygdomme.

Dog skal det så også siges, at når der tales om fisk, så er tun ikke inkluderet. Tun indeholder generelt for store mængder af kviksølv, og dette kan have den komplet modsatte effekt for sundheden. 

Er det på tide at vi får gang i fisk igen i Danmark?

67713164-bb2a-0047-0000-000000000000.jpg

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum

Ja det er det. 

Men fisk er for dyrt i KBH. 
Og udvalget er er også for småt. - Jeg vil elske mere fisk.. frisk fisk. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
fedt

Jeg tager til Kerteminde, hver fredag og køber fersk fisk direkte fra fiskebåden. Bagefter besøger jeg det lokale røgeri og der er frisk varmrøget laks, sild, makrel, hellefisk osv. Man kan også købe frisk koldrøget havlaks. Når jeg har spist fisk til frokost om fredagen, kører maven godt hele weekenden. 

• Elsker 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
On ‎15‎-‎05‎-‎2019 at 09:22, Jubii Debat skrev:

https://www.jubii.dk/nyheder/ritzau/7000-ekstra-sunde-leveaar-med-fisk-i-stedet-for-koed/4628d7d888c7434a935bbbea381b57fc

"Især midaldrende mænd bør skrue ned for kødet og op for fisk. Måltidskasser kan hjælpe på vej til mere fisk."

Det viser sig at den danske befolkning kunne nyde rigtig godt af at skrue ned for kødet (Ingen nyhed), og spise en masse fisk i stedet. Især er det mænd over 50 år, der kan have godt af at lave kosten om, da de, mere end kvinder, er udsatte for at få hjertekarsygdomme.

Dog skal det så også siges, at når der tales om fisk, så er tun ikke inkluderet. Tun indeholder generelt for store mængder af kviksølv, og dette kan have den komplet modsatte effekt for sundheden. 

Er det på tide at vi får gang i fisk igen i Danmark?

67713164-bb2a-0047-0000-000000000000.jpg

Blomkål med rejer om lidt. selvom rejer indeholder menneskeskabt micro plastik

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
homofaber

Jeg synes, det er et paradoks, at vi med så meget vand omkring os spiser så få fisk. Det samme med prisen. Det er stort set umuligt at skaffe frisk fisk, hvor jeg bor hvis man ikke har bil og er villig til at køre 30 km.
Så er der frostfisk fra Netto, men for hulen en omgang kedeligt stads. :( 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
stig6499

vores lokale kvickly P plads kommer der en fiske mand en gang i ugen med sin vogn fuld af fisk , jeg  er ikke noget længere end at kikke på hans vogn , men det lugter godt der fra , jeg høre til dem der burte spise mere fisk , så har jeg  det at vælge imellem fisk med kviksølv og micro plastik eller ingen fisk jeg er foreløbig valgt ingen fisk , jeg ved godt mit valg er usundt 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
For 1 time siden, stig6499 skrev:

vores lokale kvickly P plads kommer der en fiske mand en gang i ugen med sin vogn fuld af fisk , jeg  er ikke noget længere end at kikke på hans vogn , men det lugter godt der fra , jeg høre til dem der burte spise mere fisk , så har jeg  det at vælge imellem fisk med kviksølv og micro plastik eller ingen fisk jeg er foreløbig valgt ingen fisk , jeg ved godt mit valg er usundt 

Jeg synes også at vores kartofler som er næsten per automatik tilsat sprøjtegift rester smager rigtigt godt, og hvem kan ikke lide friske jordbær med glyfosat rester, Yam yam.  , jeg spiser også usundt, det er jeg vel nødt til for at kunne overleve 😋

Yo

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
stig6499
For 1 minut siden, Jojojo skrev:

Jeg synes også at vores kartofler som er næsten per automatik tilsat sprøjtegift rester smager rigtigt godt, og hvem kan ikke lide friske jordbær med glyfosat rester, Yam yam.  , jeg spiser også usundt, det er jeg vel nødt til for at kunne overleve 😋

Yo

ha ha ja det er farligt spise men det er endnu farligere hvis man holder op med at spise det er valg mellem pest og kolera , sundheds fanatikerne må have det svært 

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk

Der kommer en lokal fiskebil i området, den er jeg dog ikke glad for.

Fisk er nok ikke det , jeg spiser meget af, som frisk, eller får købt og forbereder.

Fiskefillet, fiskepinde , måske fiskefrikadeller fra vognen men ellers så tror jeg ikke det er populært her.

En fed bøf, steak og lignende , masser af køer omkring mig, det giver mig lyst til god kød :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind