sebastian_som_er_pæn

Skole er kedeligt

Recommended Posts

sebastian_som_er_pæn

Er jeg den eneste der synes skole er kedeligt?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum

Jeg husker det dårligt. 
Alt undervisning kan jo være kedeligt. Men det kan arbejde også være. 
Ikke alt i livet er underholdning. :) 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone
Skrevet (redigeret)
1 time siden, sebastian_som_er_pæn skrev:

Er jeg den eneste der synes skole er kedeligt?

Nu har jeg ikke gået i skole siden forrige århundrede. Og nu ved jeg ikke hvor gammel du er og om du taler om Folkeskolen eller universitetet eller whatever. Men du er givetvist meget yngre end mig, går jeg ud fra...

Men jeg kan sagtens genkende, hvad du skriver. Indimellem var skolen en pestilens. Især når man blev tvunget til at sidde stille i 45 minutter og beskæftige sig med noget, der overhovedet ikke havde ens interesse.

Personligt mener jeg, at alt for meget i Folkeskolen og i skolesystemet er baseret på tvang. Lysten burde i højere grad drive værket. Jeg siger ikke, at alt skal være frivilligt, fordi så ville for mange børn og unge sikkert helt fravælge bestemte fag. Men man kunne i hvert fald godt gøre undervisningen mere interessant. Gøre den mere interaktiv og vedkommende.

Det er dog mit indtryk, at man ER blevet bedre til dette. I gamle dage, på mine forældres og bedsteforældres tid, var skolen ren kæft, trit og retning og indoktrinering. Ren paratviden og udenadslære. Givetvist dræbende kedsommeligt.

Allerede i min skoletid, var man heldigvis kommet lidt væk fra dette. Så man ikke behøvede lære kongerækken udenad og andre ligegyldige nyttesløse remser. Men også i min skoletid syntes jeg tit, at undervisningen var dræbende kedsommelig. F.eks. hadede jeg fysik og matematik, som var alt alt for meget udenadslæren, hvor man bare skule terpe en masse tørre formler udenad. Den slags hadede jeg. 

I dag har vi så fået den såkaldte Skolereform, som jeg ikke har indtryk af har gjort tingene bedre. Tværtimod. Min bror er Folkeskolelærer (dem, han underviser, er typisk fra 13-15 år) og han fortæller mig, at det er svært at holde motivationen oppe hos eleverne, når skoledagene er dræbende lange. Der ved 14-15 tiden mister de helt fokus og koncentrationen. Og det er nærmest tortur, når man forlanger, at unge skal blive på skolen og lave lektier lige efter skoletid! Kun mennesker uden empati og uden situationsfornemmelse kunne indføre en så tåbelig skolereform, hvor eleverne nærmest gøres til heldagsslaver! I dag ser man heller ikke ret mange børn på gaden om eftermiddagen mere. De er jo tvangsindlagt på skolerne hele eftermiddagen efterhånden. Som slaver. Hvis jeg var dem, ville jeg gøre oprør og stikke af. Mange flere unge burde gøre oprør mod de slaveagtige tilstande, der er på skolerne nu om stunder....

Redigeret af Lucianone

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
fresh_air
Skrevet (redigeret)

Skole er da ekstremt kedeligt. Det er dog forskelligt hvordan folk opfatter skole, så du kan ikke forvente at du burde være lige så interesseret som dine klassekammerater.

Sørg for at komme igennem skolen med ok karakterer og fokuser dit liv på det du kan lide at lave, og hvad arbejde du måske kunne tænke dig en dag. Skole er kedeligt og vil altid være det for rigtig mange. Overlev med værdighed og kom videre.

Tag én dag af gangen, og sørg for at have det sjov man kan få ud af det uden at ødelægge det for andre.

Redigeret af fresh_air

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
sebastian_som_er_pæn
On 14.5.2019 at 11:50, fresh_air skrev:

Skole er da ekstremt kedeligt. Det er dog forskelligt hvordan folk opfatter skole, så du kan ikke forvente at du burde være lige så interesseret som dine klassekammerater.

Sørg for at komme igennem skolen med ok karakterer og fokuser dit liv på det du kan lide at lave, og hvad arbejde du måske kunne tænke dig en dag. Skole er kedeligt og vil altid være det for rigtig mange. Overlev med værdighed og kom videre.

Tag én dag af gangen, og sørg for at have det sjov man kan få ud af det uden at ødelægge det for andre.

godt svar

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind