Jojojo

Sag imod Telia

Recommended Posts

Jojojo

Kan man overhovet anlægge sag imod Telia.

Sagen er at selskabet har overtalt fruen med billigere og bedre abonnement, vi har navnet på sælgeren samt selskabet.

Herefter har de sendt pdf kontrakt på tlf. og en overtagelses dato, officielt den 1. maj. af alt mulige og umulige årsager gik aftalen først i kraft den 11 maj, hvor Telia selv organiserede den glidende overgang mellem YouSee og Telia.

Så har Telia lavet et fejl, og resultatet var et weekend uden telf. og her og nu stadigvæk no telf. YouSee siger forståeligt at vi først kan komme tilbage til Yousee den 17. Juni fordi Telia skal først trække sig.

Fejlen ligger tydeligvis hos os fordi der er ikke ret meget på skrift, Selskabet som sælger for Telia er fyldt med løgn, og vi har det kun delvis på skrift, de erkender de mange fejl i Telia butikken, men de kan ikke gøre noget.

Meget kort lovede selskabet billigere abonnement, fri tale til udlandet på samme vilkår som vi har hos YouSee og en årligt besparelse på Kr. 960.00

Nu bliver det begge dyrt, Uden udlands tlf. og indtil videre uden muligheder at ringe på mob tlf. 

Nogen som kan finde hoved og hale og har et brugbart forslag.

Jeg vil anmelde Telia på Trustpilot men håber på et godt råd.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum

Telia skal have mulighed for at rette op på evt. fejl og mangler - inden for rimelig tid - gør de det ikke, så kan I ophæve aftalen. Et sagsanlæg er nok i den lidt tunge ende. Men I kan rejse en klage hos forbrugernævnet. 

https://taenk.dk/raadgivning-og-rettigheder/saadan-klager-du-til-forbrugerklagenaevnet

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
For 23 minutter siden, ThomasSneum skrev:

Telia skal have mulighed for at rette op på evt. fejl og mangler - inden for rimelig tid - gør de det ikke, så kan I ophæve aftalen. Et sagsanlæg er nok i den lidt tunge ende. Men I kan rejse en klage hos forbrugernævnet. 

https://taenk.dk/raadgivning-og-rettigheder/saadan-klager-du-til-forbrugerklagenaevnet

Tak for svaret Thomas, jeg synes sagen er meget grov, men ved også at det ikke er Telia, men den firma som de  har lejet til opgaven.

Jeg vil prøve at komme in kontakt med Telia, som viser sig at være vanskeligt.

Hvad mener du er rimmeligt tid.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum
For 30 minutter siden, Jojojo skrev:

Tak for svaret Thomas, jeg synes sagen er meget grov, men ved også at det ikke er Telia, men den firma som de  har lejet til opgaven.

Jeg vil prøve at komme in kontakt med Telia, som viser sig at være vanskeligt.

Hvad mener du er rimmeligt tid.

Rimelig tid er bare en bestemmelse i loven. Det er udefineret og kommer and på omstændighederne. 
I dette tilfælde, vil jeg mene det burde kunne løses på et par dage. 

Jeres problem, er at "sagen" vil tage langt længere, end det vil tage at løse problemet - og tilbage har I bare en oplevelse af dårlig service. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
For 6 timer siden, ThomasSneum skrev:

Rimelig tid er bare en bestemmelse i loven. Det er udefineret og kommer and på omstændighederne. 
I dette tilfælde, vil jeg mene det burde kunne løses på et par dage. 

Jeres problem, er at "sagen" vil tage langt længere, end det vil tage at løse problemet - og tilbage har I bare en oplevelse af dårlig service. 

Tak for svaret.

Vi har fået løfte fra Telia at sagen bliver behandlet og at vi bliver ringet op med et løsning senest i morgen eftermiddag.  Nu må vi se.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Du skriver som "Gæst" på Jubii Debat. Opret en profil her... og få fuld adgang til Danmarks største debat forum.
Skriv nyt svar...

×   Du har indsat indhold med egen formatering.   Restore formatting

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Dit tidligere indhold er gendannet.   Ryd editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.