Bruger128

Kan en spånplade virkelig holde til Køleskab

Recommended Posts

Bruger128

Jeg har et gammel spånplade køkken fra noget med 1988, der har været her alt tid imens jeg har boet her været et Køleskab ovenpå en spånplade med lille skab under (også lavet af spånplade), mit gamle køleskab holdt op med at virke da det ikke ville køle mere og så fik jeg nyt køleskab, nu kan jeg se rivne og bule der hvor hylden lavet af spånplade holder oppe og hvis jeg følger den går den nu mere ned i den ene side... lader til at spånpladen er i dårlig stand. kan det køleskab virkelige falde på gulvet i køkkenet hvis spånpladen snart ikke kan holde mere? og så falde kan et køleskab der falder med strøm gå i brand af det?

101_2249.JPG

101_2250.JPG

101_2251.JPG

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
For 13 timer siden, Bruger128 skrev:

Jeg har et gammel spånplade køkken fra noget med 1988, der har været her alt tid imens jeg har boet her været et Køleskab ovenpå en spånplade med lille skab under (også lavet af spånplade), mit gamle køleskab holdt op med at virke da det ikke ville køle mere og så fik jeg nyt køleskab, nu kan jeg se rivne og bule der hvor hylden lavet af spånplade holder oppe og hvis jeg følger den går den nu mere ned i den ene side... lader til at spånpladen er i dårlig stand. kan det køleskab virkelige falde på gulvet i køkkenet hvis spånpladen snart ikke kan holde mere? og så falde kan et køleskab der falder med strøm gå i brand af det?

101_2249.JPG

101_2250.JPG

101_2251.JPG

Jeg tror den holder, for mig at se ud fra de billeder er det et tynd spånplade ovenpå træ, og det er ikke de værste.

Nyt køleskab vejer jo næsten intet, så det skal nok gå, men det kan være god ide om at ligge et tynd plade ovenpå, så vægten er fordelt, du kan også skifte de hele ud, men det har du vel ingen lyst ind ,o)

Prøve at finde et tynd plade på ca. 60x60 cm, det pleje de at være, prøv eventuelt genbrugs butikker, de har altid noget liggende og er often meget behjælpeligt. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac

Hvis hylden ser ud til, at blive værre, så synes jeg du skal gøre din udlejet opmærksom på det.

Ved fejl i boligen har man pligt til, at oplyse det til udlejer, så skaden kan blive udbedret inden skaden bliver større.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Bruger128
For 6 timer siden, Jojojo skrev:

Jeg tror den holder, for mig at se ud fra de billeder er det et tynd spånplade ovenpå træ, og det er ikke de værste.

Nyt køleskab vejer jo næsten intet, så det skal nok gå, men det kan være god ide om at ligge et tynd plade ovenpå, så vægten er fordelt, du kan også skifte de hele ud, men det har du vel ingen lyst ind ,o)

Prøve at finde et tynd plade på ca. 60x60 cm, det pleje de at være, prøv eventuelt genbrugs butikker, de har altid noget liggende og er often meget behjælpeligt. 

har prøvet med den lokale genbrugsbutik i dag men sælger ikke den slags ting

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
For 44 minutter siden, Bruger128 skrev:

e

har prøvet med den lokale genbrugsbutik i dag men sælger ikke den slags ting

nej, sælge den slags gør de vel ikke, du skal spørge der hvor de afleverer varer, måske er det mig du møder, altså hvis du bor in Esbjerg. 😋

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Bruger128
1 time siden, Jojojo skrev:

nej, sælge den slags gør de vel ikke, du skal spørge der hvor de afleverer varer, måske er det mig du møder, altså hvis du bor in Esbjerg😋

Esbjerg er langt væk fra mig, ville tage mig mindst 3 timer med tog eller helt op til 6 timer at komme frem til Esbjerg.

de Genbrugsbutiker hvor jeg bor er ikke så store. Jeg har hørt at Genbrugsbutiker er bedre i Jylland og har flere vare de sælgere.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
tapdance

Umiddelbart tror jeg ikke at pladen er ved at bryde sammen, sådan som jeg ser billederne.  Det virker mere på mig som om at limen, der holder laminatet (den tynde overflade udenpå spånpladen), er ved at blive så gammel, at den begynder at slippe.  Det forringer selvfølgelig integriteten på pladen en lille smule, men det, der typisk holder, er alligevel spånplade delen indeni, og den tror jeg ikke umiddelbart fejler noget. 

Det værende sagt, så vend det lige med din udlejer (hvis du bor til leje), og hvis det er en ejerbolig du bor i, så kan du jo overveje enten at skifte skabet, eller alterntivt at lægge en ny spån- eller MDF plade ovenpå den gamle.  Du kan evt. også vende sagen med en trælasthandel eller måske dit lokale byggemarked.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Du skriver som "Gæst" på Jubii Debat. Opret en profil her... og få fuld adgang til Danmarks største debat forum.
Skriv nyt svar...

×   Du har indsat indhold med egen formatering.   Restore formatting

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Dit tidligere indhold er gendannet.   Ryd editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.