gaest111

Et stædigt par

Recommended Posts

gaest111

Halløj til alle

Har brug for nogle fremmedes syn på min kæreste og mit dilemma...  Jeg mener at han er stædig og han mener det samme om mig og at jeg ikke forstår ham.Vi har kendt hinanden i et par måneder og vi har haft nogle gnidninger....

Jeg har inviteret ham med på ferie sammen med min familie her til sommer... hvilket jeg gjorde i en god mening.

Det plejer altid at være mig som planlægger og arrangerer det praktiske ift. transport osv. det har jeg også gjort denne omgang, hvor vores problem så opstår.
Jeg mener sagtens at vi kan nå at komme fra A til B på de 2.5 timer vi har, men ja vi har ikke tid til en pause.

Min kæreste har allerede stress da han ALTID er i god tid når han skal noget, han giver udtryk for at han allerede får stress og at han synes det er dårligt planlagt. Han siger at det er ham der skal køre bilen og at han ved at han får stress... selv om jeg har sagt til ham at vi sagtens kan nå det, og hvis ikke, så tager vi en anden færge. Jeg har sagt at jeg påtager mit skylden, da det jo er mig der har planlagt turen.
Han står fast og siger at han ikke vil stresse sig selv og at jeg ik tænker på ham. Jeg HADER at sidde og vente i halvanden time når jeg ved at vi sagtens kan nå det hele med de tider jeg har arrangeret. Jeg er typen der kommer højst 10 min før tid, da jeg ik vil spilde min tid... Min kærste er ommvendt åbenbart og vil gerne have god tid. Hvem skal give sig? Det er mig der har inviteret ham, så er skuffet over at han allerede sætter krav og retter på det jeg har planlagt. Fordi at han ikke gider have stress... Jeg forstår ikke han kan få stress over så lidt.

Jeg er ked af at denne tur bliver til en stor diskussion, er ked af og irritert over at han skal gøre det til et problem.

Min familie har intet sagt, da det som sagt altid er mig der sørger for det praktiske. 

Er det mig der er gal på den ??

Mvh gæsten

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
Skrevet (redigeret)
For 9 timer siden, gaest111 skrev:

Er det mig der er gal på den ??

Mvh gæsten

Både og, vil jeg sige.

Jeg kan selv i nogle situationer have nemt ved, at blive stresset, og tro mig, det er meget ubehageligt, og kan ødelægge resten af dagen.

Kan i evt. mødes på halvvejen, så i evt. "kun" lægger 3 kvarter eller en time oveni, istedet for halvanden time?

Nu ved jeg ikke hvor i skal hen, hvilken færge i skal med, men find ud af, om der er noget at se på i nærheden af færgen, som i kan bruge tid på når/hvis i kommer for tidligt, eller planlæg så i kan indtage et af dagens måltider i ventetiden, evt. med en madkurv.

Skal der børn med på turen?

Jeg er vokset op på Sjælland, men det ene hold bedsteforældre boede i Jylland, så hver sommer var vi på ferie i Jylland, og min far var også typen, der elskede at have god tid, så vi kom altid i meget god tid til færger o.l. Men nu hvor jeg er voksen husker jeg disse ture som super hyggelige, ingen stress eller jag, men god tid til at se på forskellige ting undervejs, og ellers få en is ell.l. i ventetiden.

Det skete jo også, at min mor, eller et af os børn blev trængende, så vi måtte holde ind i en skov, og alligevel var der ingen stress på turen. Og oftest var vi en af de første biler der kørte ombord på færgen, og kunne komme op i restauranten og få en af de bedste pladser.;)

Efterhånden som i kommer frem mod målet/færgen kan i jo se hvor god tid i har, og så holde ind og se på et eller andet, eller gå en tur i en skov.

Prøv at vende det til noget positivt, og får en hyggelig tur ud af det, hvor det ikke kun handler om, at nå frem til målet.

Redigeret af Entrelac
  • Elsker 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ydrk

jeg tænker at om andre får stress af meget eller lidt, er kun dem der kan afgøre, og ikke andre. 

Så når han fortæller at han har behov for mere tid, tænker jeg, at det skal du lytte til. 

Jeg tænker ikke at han gør det til et problem, problemet er måske mere at der ikke bliver lyttet ;) 

Og måske.....hvis du vil HADE at sidde og vente i 1½ time sammen med en du holder af, er problemet måske et helt andet sted ;) 

• Synes godt om 3

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
lampefeber

Han er ikke stædig fordi han får stress af mangel på tid.
Og ja du forstår ham ikke. så tænker som de andre at du bør lytte til ham og så må i finde ud af en gylden mellemvej som i begge kan leve med.

Jeg er selv typen der får stress hvis jeg skal være et sted i sidste minut, det kan jeg slet ikke. men min kæreste er typen der altid kommer for sent, så der har vi skulle mødes på midten kan man sige for at kunne være i det begge to. og det fungerer godt nu, men det kræver noget kommunikation og at man lytter til hinanden.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind