Forsvarsadvokat

Når Stram Kurs at blive opstillingsberettiget?

Recommended Posts

Forsvarsadvokat

Når Stram Kurs at blive opstillingsberettiget?

https://da.wikipedia.org/wiki/Stram_Kurs

”Den islamkritiske debattør og provokatør Rasmus Paludan har fået enorm medieomtale på det seneste. På rekordtid er han blevet en skikkelse, som store dele af den danske befolkning kender.

Det har givet kraftig medvind til hans forsøg på at gøre partiet Stram Kurs opstillingsberettiget ved det kommende folketingsvalg.

Man skal have 20.109 godkendte vælgererklæringer for at komme på stemmesedlen ved valget.

Den 1. april var Paludan langt fra dette tal. Hans parti havde kun fået 5.526 erklæringer. Men siden er det gået stærkt: I tirsdags var dette tal mere end fordoblet – til 12.174.

DKA”

Er det godt eller skidt, hvis partiet Stram Kurs når at blive opstillingsberettiget til det kommende folketingsvalg?

Nogle mener at dette ville gøre det endnu mere kaotisk, hvis det lykkes for partiet.

Rasmus Paludans krasse provokationer har ført til voldelige reaktioner fra muslimske kredse.

Din mening?

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Rudi W

Desværre har alt det røre, der har været omkring Paludan de seneste uger, fortalt os de bitre kendsgerninger: Det er de voldelige venstreorienterede og ditto muslimer, der bestemmer i et kvarter som Nørrebro/Blågårdsplads. Det er ikke danskere, danske politikere eller for den sags skyld dansk politi. Det viser, at vi er rykket et væsentligt stykke frem mod den dag, hvor opgøret med den islamiske indvandring ikke vil blive taget ved tastaturer eller i stemmebokse. 

Rasmus Paludan er igen i dag blevet forbudt at demonstrere (det vil vel reelt sige at vise sig) i ovennævnte kvarter og andre af islam + medløbere kontrollerede københavnske zoner. Han vil i stedet stille sig ved Lergravsparken på Amager klokken 17:00 i dag. 

Forsvarsadvokat, du spørger, om det er godt eller skidt, hvis Paludan virkelig skulle nå at blive opstillingsberettiget til det kommende folketingsvalg. Svært at sige. Han repræsenterer jo en helt anden "genre" end andre partier herhjemme, som har denne modstand på programmet. Selve hans aktionsformer er vildere end f.eks. Mogens Glistrups, selv om man måske også kan finde visse lighedspunkter i deres fremfærd. 

Jeg regner med at stemme på Nye Borgerlige, som har en god debattør som Poul Højlund opstillet her mod nord, hvor jeg bor. Jeg har lige læst i Jyllands-Posten, at Dansk Samlings formand, Morten Uhrskov Jensen tænker på det samme, altså at stemme på NB.

Hvis Paludan ikke når det - og det tror jeg trods alt er mest sandsynligt - vil jeg ønske, at alle, der skrev vælgererklæringer for Stram Kurs, vil sætte kryds ved Nye Borgerlige. Jeg synes ikke, at vi har bedre i øjeblikket.                                   

• Synes godt om 1
  • Elsker 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
fedt

Hurra for DKA udtaler Forsvarsadvokaten :D og hvis vi ikke havde DKA, fik vi ikke noget af vide.Politikere går uden om de gamle medier og politikere der arbejder for en stram udlændingepolitik, søger også i stigende grad uden om de etablerede, politisk korrekte medier, de vil ikke acceptere, at journalistisk venstreparti kontrollerer alt, hvad der kommer ud.

RP er med til at fortælle hvor DK er sygt og voldelige venstreorienterede + deres islamiske håndlangere, skal ikke bestemme over alm. Danskere og politiet.

• Synes godt om 1
  • Elsker 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ubeskriveligt
Skrevet (redigeret)

For en måned siden var svaret nej. Nu ser det lige pludselig lyst ud for Rasmus Paludan og Stram kurs. I øjeblikket scorer de omkring 1000 nye vælgererklæringer om dagen. Man skal ikke være matematikprofessor for at regne ud at at så er der ikke langt igen.

Det ironiske og vel også sjove er, at uden alt den ballade på Nørrebro, primært lavet af kriminelle indvandrere og venstrefløjsaktivister, ville Stram kurs ligge og bakse med en 6000-7000 vælgererklæringer og ikke have en chance for at blive opstillet i 2019.

Så vi takker og bukker. Det er vel første gang i Danmarkshistorien at ovennævnte grupper har lavet noget fornuftigt og ligefrem godt for samfundet :)

Redigeret af Ubeskriveligt

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dna

Man må da sige at hans moddemonstranter gør en brav kamp for at sikre at han bliver opstillingsberettiget. Det er muligt det lykkes, men jeg håber det ikke.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
For 4 timer siden, Rudi W skrev:

Desværre har alt det røre, der har været omkring Paludan de seneste uger, fortalt os de bitre kendsgerninger: Det er de voldelige venstreorienterede og ditto muslimer, der bestemmer i et kvarter som Nørrebro/Blågårdsplads. Det er ikke danskere, danske politikere eller for den sags skyld dansk politi. Det viser, at vi er rykket et væsentligt stykke frem mod den dag, hvor opgøret med den islamiske indvandring ikke vil blive taget ved tastaturer eller i stemmebokse. 

Jeg tror slet ikke, I vil kunne klare jer imod politiet og militæret, hvis i forsøger at lave revolution.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
homofaber

Jeg tror ikke, han når det. Han skal gøre det på lidt over en måned. Han holder sig heller ikke til reglerne, for der skal gå 7 dage før vælgerne kan bekræfte deres vælgererklæring. Men det er det mindste. SK har eksisteret i lidt under to år og er pludselig gået fra 5000 til 12000 efter lidt provokationer. Det er ikke en succes, for hvis de højrenationale havde opbakning i samfundet, vil Danskernes Parti allerede være i Folketinget, men DP blev udstillet og gjort til grin til lokalvalg.

Jeg håber næsten, at Stram Kurs bliver berettiget til opstilling så vi kan få udstillet, at hans holdninger ikke er gangbare i den danske befolkning. Så kan vi håbe, at på islamdebatten går kold og at der snart kommer noget mere interessant at debattere. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
homofaber
For 4 timer siden, Rudi W skrev:

Det viser, at vi er rykket et væsentligt stykke frem mod den dag, hvor opgøret med den islamiske indvandring ikke vil blive taget ved tastaturer eller i stemmebokse. 

Vil det sige, at I nu har fordoblet jeres antal "krigere" fra 4 til 8 siden 2013?

https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article4593359.ece

Kun fire deltagere i demonstration mod flygtninge i Brovst - Stop Islamiseringen Af Danmark, SIAD, havde ellers lagt op til 'gang i gaden' og slagsmål med Antifascistisk Aktion

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Rudi W
For 16 minutter siden, Anklageren skrev:

Jeg tror slet ikke, I vil kunne klare jer imod politiet og militæret, hvis i forsøger at lave revolution.

I stedet for at skrive sådan noget pladder, ville det have interesseret mig at høre, hvordan du stiller dig til ytringfriheden og Rasmus Paludans grundlovssikrede ret der til. Du kan selvfølgelig være på hold med den radikale jurist Bjørn Elmquist, som ikke ville være helt fremmed overfor at forbyde Stram Kurs. 

Og så er der din partifælle, Trine Bramsen:

https://www.document.dk/2019/04/24/socialdemokratiet-og-muslimerne-har-det-svaert-med-ytringsfriheden/

"Jeg synes Rasmus Paludan skal have mindre taletid."

"For min skyld må man godt sige til sådan nogle typer her, at man ikke har retten til at demonstrere."

(Trine Bramsen til TV2News 14. april 2019).

Vil du også have genindført blasfemiparagraffen, så muslimerne ikke går og føler sig krænket ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
homofaber

Rudi, hvordan forholder du dig til Hizb ut tahrirs ret til at demonstrere?

Lakmusprøven på, hvor demokratisk man er, må være, hvor vidt man også går ind for, at dem man ikke er enig med, også skal have de samme rettigheder, som én selv har. 

Forsvarer man Paludans ret til at demonstrere, må man også acceptere, tilmed forsvare, hvis en muslim stillede sig op på samme måde. Det er jo et klasseeksempel på det kategoriske imperativ.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind