snoozz

Tror du på verden?

Recommended Posts

snoozz

Vi ser mere og mere terror.

Men fejllagtog assiocicerese det med muslimer.

Brievik var ikke muslim.

En piger have bombetrusler mod min datters skole og den jødiske skole i Kbh. Hun blev dog afvægnet inden og er nu i de sociale mydgdigheders varetægt hvor hun har det fordærdeligt.

Men det blev fundet ting til oskifter på hendes adresse ! Gødning, og nu vil jeg ikke sige der hele her.

Vil bare udtrykke min sorg, men smatidig pointer at det IKKE kun er ekstremister uanset hvilken religioen som kan finde på den slages. Så lad nu være med at fordømme alle muslimer i jeres nærhed !

Hilsen ham der synes dem som bomber ander er fucked up, men selvmordbombere forjerer at dø,

De burde bare råbe "JIHAD" eller "ALLHU ACBAR" og så hænge sig selv.!

!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Erpe
Skrevet (redigeret)

Terrortruslen fra de højreekstreme grupper er stigende ifølge PETs vurderinger, og i USA koster angreb fra højreekstremisterne allerede flere liv, end angreb fra muslimerne gør.

Fra https://jyllands-posten.dk/indland/politiretsvaesen/ECE10198061/pet-truslen-fra-hoejreekstremistisk-terror-er-stigende-i-danmark/ :

Eksempelvis hæfter efterretningstjenesten sig ved, at der siden 2015 har været »en række« tilfælde af angreb, trusler og vold mod netop flygtninge, asylcentre, religiøse mindretal og politiske modstandere begået af personer med højreekstreme sympatier.

I juni pløjede en mand i en varevogn eksempelvis en gruppe muslimer ned ved en moské i London, mens han ifølge øjenvidner råbte: Jeg vil dræbe alle muslimer.

Og i Sverige har der været adskillige brandattentater mod asylcentre og moskeer.”

Fra https://www.americanprogress.org/issues/security/reports/2019/03/07/467022/confronting-domestic-right-wing-terrorist-threat/ :

“The murder of 11 Jewish worshippers at the Tree of Life synagogue in Pittsburgh more than four months ago was the most deadly U.S. domestic extremist attack since the Oklahoma City bombing in 1995, but it was far from an isolated incident. The University of Maryland’s Global Terrorism Database showed that, from 2010 to 2016, right-wing inspired terrorist acts in the United States have grown from 6 percent of total domestic terror attacks to 35 percent. The Anti-Defamation League’s report, “A Dark and Constant Rage,” catalogued 150 right-wing attacks from 1993 to 2017, noting that “right-wing extremists have been one of the largest and most consistent sources of domestic terror incidents in the United States for many years.”4 The Center for Strategic and International Studies also reported that, between 2016 and 2017 alone, right-wing inspired violence had quadrupled in the United States.”

Fra https://nordic.businessinsider.com/extremist-killings-links-right-wing-extremism-report-2019-1?r=US&IR=T :

"The extremist-related murders in 2018 were overwhelmingly linked to right-wing extremists," the report states. "Every one of the perpetrators had ties to at least one right-wing extremist movement, although one had recently switched to supporting Islamist extremism. White supremacists were responsible for the great majority of the killings, which is typically the case."

Se også https://nordic.businessinsider.com/report-under-trump-far-right-violence-on-the-rise-in-the-us-2018-11?r=US&IR=T hvoraf det fremgår, at voldelige angreb fra højreekstremister er blevet meget værre i USA, siden Trump blev præsident.

Men hvordan dæmmer vi op for den stigende terrortrussel fra højreekstremisterne, der jo gerne vil lave terror mod flygtningecentre og især begå voldelige angreb på alle mennesker med et mellemøstligt eller afrikansk udseende (samt mod alle venstreorienterede, som vi så det på Utøya)?

Redigeret af Erpe

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dna
Skrevet (redigeret)

Ingen tvivl om at der er store spændinger mellem muslimer på den ene side og "alle" andre på den anden, og jeg tror kun vi har set toppen af isbjerget. Det vil blive meget værre i de kommende årtier.

Redigeret af dna

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Terence

Hvor Islam er, er det død og vold 

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Erpe
For 43 minutter siden, dna skrev:

Ingen tvivl om at der er store spændinger mellem muslimer på den ene side og "alle" andre på den anden, og jeg tror kun vi har set toppen af isbjerget. Det vil blive meget værre i de kommende årtier.

Konflikten er kun mellem muslimerne og højreekstremisterne og er jo hovedsagelig en gentagelse af den konflikt, der i Europa fra omkring 1920 til 1945 var mellem højreekstremisterne og jøderne. Den gamle konflikt forsvandt, fordi USA forærede Palæstina til jøderne, så jøderne kunne bo både der og i USA og ikke mere være i Europa.

Men højreekstremismen i Europa forsvandt jo ikke, og nu har højreekstremismen stukket sit grimme fjæs frem igen, fordi der er kommet mange indvandrere til Europa, der jo ellers ville blive endnu mere affolket, end tilfældet er. Da mellemøstlige muslimer og afrikanere er i flertal blandt indvandrerne, så er det disse grupper, som det højreekstremistiske had nu er rettet imod i stedet for jøderne. (Men højreekstremisterne kalder dem alle for “muslimer” uanset, om de er det eller ej.)

Racismen nærmer sig dog formentligt sit toppunkt. For den varer normalt ikke evigt. Det så vi jo også i USA, hvor de sorte tidligere blev behandlet som dyr og KKK stod stærkt. Her er vinden vendt, fordi befolkningen i stedet vendte sig mod de voldelige højreekstremister. Det samme vil formentlig snart ske i Europa.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk

Islam vil aldrig vinde noget, derimod vinder naturen og nok udrydder os inden vi når at ramme os selv med noget som kunne gøre det.  Vi er i fuld gang med at ødelægge jorden, og vesten har fokus på grønne løsninger men bruger årtier på bevæge sig.

Så glem hellige krige, vores største fjende er moder natur, hun skal nok få ram på alle.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dna
For 32 minutter siden, Erpe skrev:

Konflikten er kun mellem muslimerne og højreekstremisterne og er jo hovedsagelig en gentagelse af den konflikt, der i Europa fra omkring 1920 til 1945 var mellem højreekstremisterne og jøderne. Den gamle konflikt forsvandt, fordi USA forærede Palæstina til jøderne, så jøderne kunne bo både der og i USA og ikke mere være i Europa.

Men højreekstremismen i Europa forsvandt jo ikke, og nu har højreekstremismen stukket sit grimme fjæs frem igen, fordi der er kommet mange indvandrere til Europa, der jo ellers ville blive endnu mere affolket, end tilfældet er. Da mellemøstlige muslimer og afrikanere er i flertal blandt indvandrerne, så er det disse grupper, som det højreekstremistiske had nu er rettet imod i stedet for jøderne. (Men højreekstremisterne kalder dem alle for “muslimer” uanset, om de er det eller ej.)

Racismen nærmer sig dog formentligt sit toppunkt. For den varer normalt ikke evigt. Det så vi jo også i USA, hvor de sorte tidligere blev behandlet som dyr og KKK stod stærkt. Her er vinden vendt, fordi befolkningen i stedet vendte sig mod de voldelige højreekstremister. Det samme vil formentlig snart ske i Europa.

Det er noget pjat at sige at det bare er højreekstremismen. Det er måske nok dem som er mest synlige i deres udtalelser, men der er stor utilfredshed med udlændinge og det er i høj grad pga islam (men ikke udelukkende). 80% af befolkningen ønsker at føre stram udlændingepolitik, og en meget stor del af disse kan se der er store problemer med islam (Lad nu være med at se det som at jeg siger at alle muslimer er dårlige. Det er IKKE hvad jeg skriver). 

Der er ekstraordinære problemer med islam overalt i verden, hvor de har vundet lidt fodfæste uanset om det er Indien, Frankrig, Sverige, Tyskland, Thailand, Indonesien, Fillippinerne, de afrikanske lande, Mellemøsten osv. Det er ikke bare islam versus højreekstremister. Det er islam versus verden.

I sidste ende kan jeg ikke andet end konkludere at islam bare ikke fungerer særlig godt med andre religioner og kulturer og ofte heller ikke særlig godt med "sig selv" (de forskellige islamiske retninger indbyrdes). Jeg ser 4 mere eller mindre realistiske måder dette kan forløbe på:

Resten af verden tilpasser sig islam.

Islam tilpasser sig resten af verden.

Vi får mere opdeling (begynder at sende muslimer tilbage til islamdominerede områder).

Vi får flere og flere konflikter, kampe, måske endda deciderede krige/borgerkrige osv.

Denne fjerde mulighed ser vi allerede og den vil intensivere før vi MÅSKE lander på en af de andre.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst

Den muslimske terror mod vestlige mål startede med angrebet på USS Cole mens hun var ved at blive tanket op i Yemen's Aden havn i oktober 2000.

Al-Qaeda påtog sig ansvaret, og årsagen var bl.a. Golfkrigen (2. august 1990 – 28. februar 1991) - som var et militært angreb på et af de gamle muslimske lande i Mellemøsten.

Det er sandsynligt at muslimers terrorisme ikke havde været rettet imod vestlige mål, hvis vi ikke havde angrebet muslimske lande militært.

Jeg mener ikke - at det er vestens egen skyld - men at det var forudsigeligt - allerede før vestlige tropper angreb muslimske lande.

Der er en lang tradition for terror som krigsvåben i Mellemøsten, siden Israel havde succes med at blive anerkendt som en stat på grund af brugen af terrorisme op til 1948.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Erpe
For 4 timer siden, dna skrev:

Det er noget pjat at sige at det bare er højreekstremismen. Det er måske nok dem som er mest synlige i deres udtalelser, men der er stor utilfredshed med udlændinge og det er i høj grad pga islam (men ikke udelukkende). 80% af befolkningen ønsker at føre stram udlændingepolitik, og en meget stor del af disse kan se der er store problemer med islam (Lad nu være med at se det som at jeg siger at alle muslimer er dårlige. Det er IKKE hvad jeg skriver). 

Der er ekstraordinære problemer med islam overalt i verden, hvor de har vundet lidt fodfæste uanset om det er Indien, Frankrig, Sverige, Tyskland, Thailand, Indonesien, Fillippinerne, de afrikanske lande, Mellemøsten osv. Det er ikke bare islam versus højreekstremister. Det er islam versus verden.

I sidste ende kan jeg ikke andet end konkludere at islam bare ikke fungerer særlig godt med andre religioner og kulturer og ofte heller ikke særlig godt med "sig selv" (de forskellige islamiske retninger indbyrdes). Jeg ser 4 mere eller mindre realistiske måder dette kan forløbe på:

Resten af verden tilpasser sig islam.

Islam tilpasser sig resten af verden.

Vi får mere opdeling (begynder at sende muslimer tilbage til islamdominerede områder).

Vi får flere og flere konflikter, kampe, måske endda deciderede krige/borgerkrige osv.

Denne fjerde mulighed ser vi allerede og den vil intensivere før vi MÅSKE lander på en af de andre.

Tidligere var det som nævnt jøderne i Europa, der var problemet, og i USA var det både de sorte og indianerne, hvorimod der ingen problemer var med muslimerne.

Muslimerne begyndte først at blive et problem, da palæstinenserne ikke ville acceptere, at deres land blev givet til jøderne som reaktion på, at jøderne var blevet for upopulære i Europa. Palæstinensernes modstand blev så også støttet af de muslimske nabolande, hvilket hverken USA eller europæerne ville acceptere.

Men det blev jo så endnu værre, da muslimerne begyndte at komme til Europa som flygtninge. For at de skulle være i vore lande i stort antal, havde højreekstremisterne lige så svært ved at acceptere, som de tidligere havde haft det med jøderne.

I USA er det derimod ikke muslimerne, men latinoerne fra Mellem- og Sydamerika, der ses som det store problem, fordi latinoerne er blevet en stor befolkningsgruppe.

Alle steder er det højreekstremisterne, der forsøger at ophidse den almindelige befolkning og jo desværre ikke helt uden succes. Men det ender sjældent med rigtige borgerkrige. For normalt kommer den almindelige befolkning jo til fornuft først og tager afstand fra højreekstremisterne opfordringer til vold og krig, når de første racistiske angreb begynder at blive blodige.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
Skrevet (redigeret)
For 2 timer siden, Erpe skrev:

Tidligere var det som nævnt jøderne i Europa, der var problemet, og i USA var det både de sorte og indianerne, hvorimod der ingen problemer var med muslimerne.

Muslimerne begyndte først at blive et problem, da palæstinenserne ikke ville acceptere, at deres land blev givet til jøderne som reaktion på, at jøderne var blevet for upopulære i Europa. Palæstinensernes modstand blev så også støttet af de muslimske nabolande, hvilket hverken USA eller europæerne ville acceptere.

Men det blev jo så endnu værre, da muslimerne begyndte at komme til Europa som flygtninge. For at de skulle være i vore lande i stort antal, havde højreekstremisterne lige så svært ved at acceptere, som de tidligere havde haft det med jøderne.

I USA er det derimod ikke muslimerne, men latinoerne fra Mellem- og Sydamerika, der ses som det store problem, fordi latinoerne er blevet en stor befolkningsgruppe.

Alle steder er det højreekstremisterne, der forsøger at ophidse den almindelige befolkning og jo desværre ikke helt uden succes. Men det ender sjældent med rigtige borgerkrige. For normalt kommer den almindelige befolkning jo til fornuft først og tager afstand fra højreekstremisterne opfordringer til vold og krig, når de første racistiske angreb begynder at blive blodige.

Jeg er meget enig ind hvad du skriver, dog med en par bemærkninger.

Først mener jeg at spørgsmålet i indlægget omhandlede vores verden i generelt inklusive klimaet, men jeg kan se at det med de samme bliver gjort til et Muslimsk problem, ,og det er som du skriver ikke rigtigt.

Andet er om Latino problemet in USA, jeg mener at det bare er noget vi læser nogen steder, men jeg er aldrig støt på dem som værende et problem, stik modsat er det en de dem som er mest flittigt og Amerikaner kunne ikke overleve uden dem. De styrer alt fysisk arbejd, fra have arbejd til rengøring, mure og tømre, sygeplejerske og in delen af landbruget.

Der er dog meget vanskeligt at skrive om Latino,s som befolknings gruppe når man ikke tæller Hispanic med, de to er meget tæt knyttet og overlapper, og tilsammen udgør over 35/40% AlasUSA,s befolkning inklusive Puerto Rico, Bahama og Alaska.

Jeg vil meget tilføje til oplægget om vores verden, jeg mener at en del af vores verden er meget robust, selvom der sker meget, Problemer med vores verden kommer til at ramme utroligt skævt tror jeg og desværre vil det være værst hvor der er store koncentrationer af mennesker samlet og hvor infrastrukturen er belastet over briste punktet. 

Jeg tror at sund mad og vand kommer til at afgøre de hele, og in en uset stort hastighed, og jeg er meget taknemmeligt at jeg ikke lever i et land hvor alle har skyde våben parat, jeg har før set paranoia og det er nok mit største frygt. 

Dog håber jeg på sund fornuft sejrer.

Redigeret af Jojojo

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind