Jojojo

EARTH DAY IDAG

Recommended Posts

Jojojo

Nok fordi der er så mange andre vigtige sager er det måske slippet for mange at det er EARTH DAY i dag, og at vi i skrivende stund er på vej til at overskride katastrofetal 38 GIGA ton kul dioxide .

Et tal med kæmpestore konsekvenser som vores børnebørn bude holde os ansvarligt for, og for en stor del allerede gør, et tal som gør at vi også i vores del af verden oplever problemer. meget lille, men meget tyder på at de bliver hurtigt større, dagens mange skovbrænde, inklusive vores forsvindende antal insekter og fugle er vidne.

Måske en ide at vi alle støtter fratrædelse af Paris klima aftalen og ligesom Gofeve manden starter med at sætte gang i kul industrien igen, vi gamle skal jo nok overleve, regning sendes videre, og så er det også dejligt varm.

Jeg kondolerer alle dem som virkeligt følger udviklinger. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Leonidas

Vi kunne godt trænge til en hurtig krig, hvor vi eliminerer en masse CO2-udledere....

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
For 58 minutter siden, Leonidas skrev:

Vi kunne godt trænge til en hurtig krig, hvor vi eliminerer en masse CO2-udledere....

Tja, men der er næsten ingen Muslimske lande på listen af de værste syndere, og Danmark ligger i toppen p/p så hvem skulle udrydde os.

Muslimer måske 😋

Jeg tror bare at vi skal fokusere på Paludan og lad resten af vores verden klare de vigtige sager, og finde os i resultaterne 🎢

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ubeskriveligt

Jeg havde en bekendt som sagde, at når der engang kommer muslimsk flertal i Danmark, hvilket formentligt vil ske i løbet af 1-2 århundreder alt andet lige, ja så vil verdenshavene stige med så mange meter pga. den globale opvarmning, at det meste af  Danmark vil være ubeboeligt alligevel og muslimerne må finde et nyt land at slå sig ned i.

Det er en meget sjov betragtning, som vi griner en del af.

Happy earth day.

• Haha 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Leonidas
For 2 timer siden, Jojojo skrev:

vi i skrivende stund er på vej til at overskride katastrofetal 38 GIGA ton kul dioxide .

CO2 er en ufarlig gas, som faktisk fremmer grøn vækst. Jeg synes der er mange andre miljøproblemer vi også skal løse. Og sjovt nok er det den occidentale mand, som er mest innovativ mht. til at finde teknologi, som kan reducere menneskets miljøbelastning.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
1 time siden, Ubeskriveligt skrev:

Jeg havde en bekendt som sagde, at når der engang kommer muslimsk flertal i Danmark, hvilket formentligt vil ske i løbet af 1-2 århundreder alt andet lige, ja så vil verdenshavene stige med så mange meter pga. den globale opvarmning, at det meste af  Danmark vil være ubeboeligt alligevel og muslimerne må finde et nyt land at slå sig ned i.

Det er en meget sjov betragtning, som vi griner en del af.

Happy earth day.

Først var det Hitler in Danmark, nu er det Muslimer tror du, vi fik hævn med at vi dræbte en par tusind Tyskerbørn, er det noget i den stil dú tænker på, eller noget endnu mere sjovt. 

Vi griner også en del, vi grinte faktisk en hel del i hæren når vi var lidt skræmt, måske er det verdens største Grin day i dag.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
For 44 minutter siden, Leonidas skrev:

CO2 er en ufarlig gas, som faktisk fremmer grøn vækst. Jeg synes der er mange andre miljøproblemer vi også skal løse. Og sjovt nok er det den occidentale mand, som er mest innovativ mht. til at finde teknologi, som kan reducere menneskets miljøbelastning.

Jeg kan godt går lidt tabt i de tekniske termer, men jeg er enig at der er mange problemer som skal løses, en af dem, Regn, fik vi lov til at se meget af i de sidste pår uger. i de sidste 150 km vi kørte langs med grænsen til Luxumbourg og Belgien er store områder ødelagt af regn, og dersom vi bruger en del af området til ferien, skulle vi ændre vores strategie mht. regn, eller klima ændringer. 

Folk heromkring er bekymret, vi til gengæld kan støtte os in Trump med den løfte at klima er noget som kommer fra Kina, personligt kunne vi godt trænge til en opfinder som kommer med verdens største og mest betydnings fylde opfindelse.

Eller acceptere reducering af verdens befolkning af sagens begivenheder, selvom mine børnebørn protesterer, de er trods alt nogen møgunger 💔 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
udmarksson
Skrevet (redigeret)

Set lidt udefra, så er hele vores livsstil fuldstændig gak i kasketten.
Da jeg var barn, kunne en arbejder på mindsteløn give sin familie et godt liv.
Og jo, det VAR et godt liv.
Ingen bil, men det var såmænd ikke det store afsavn - vi levede alligevel lokalt, og der var god offentlig transport.
Déngang.
Boligen var lille, men den fungerede da. 

I dag kan to voksne med akademikerlønninger ikke få tingene til at hænge sammen.
Kæmpeboliger, to-tre biler, rejser til eksotiske lande to-tre gange hvert år, begge børn til seriøs træning i mindst to sportsgrene ... 
Det SKAL man - ellers regnes man ikke for at være en ansvarlig forælder ... 
Det er selvfølgelig meget sjovt, for nogen, men osse et helvedes besvær ... 
Det giver nada mening - ikke ti vilde heste skulle få mig til Thailand for at ligge og stege på en dødkedelig strand i tre uger ...
What's the bloddy point .. ?

Alle de fornøjelser kræver umådelige mængder CO2-udledning .. og der er ikke nær ressourcer nok i det hele taget til at hele jordens befolkning kan nå op på dét niveau ...
Samtidig stresser folk så det er ved at segne, og unge i hobetal kollapser fordi de ikke længere har muligheden for at trække vejret og ta' sig et ufaglært job et par år eller hele livet .. hvis de ikke lige véd hvordan de skal negle højstatus-jobbet i det private ... 

Nå, men det må folk sæl' om ... 
Jeg ka' ikke gøre så meget ... 
Fint nok at få ret, men lidt surt at civilisationen går under på dén konto ... 

Redigeret af udmarksson
  • Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dna

Det bliver spændende den dag folk bekymrer sig nok til at de faktisk er villige til at ændre deres egen livsstil. Indtil da kommer der nok ikke til at ske det store mht forbedringer. 

• Elsker 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind