Gæst

Politikere narres af junkmedier som Den Korte Avis

Recommended Posts

Gæst

- 24nyt, NewSpeek og Dagens.dk

Citat: "Jeg kan ikke sidde og bruge min tid på at finde ud af, om en journalist har været god nok eller ej, for så ville jeg få nok at se til, siger Pia Adelsteen"

Hun bad sidste år Justitsministeriet redegøre for en sag om to arabiske mødre, der ifølge Den Korte Avis stod på en gangbro, mens deres børn kastede sten mod en bil.

Ministerierne har selvfølgelig pligt til at undersøge sagen, selvom den stammer fra et junkmedie, når et folketingsmedlem spørger,

Rigspolitiet undersøgte derfor sagen og konkluderede, at der ikke var hold i historien.

Siden 2015 baserer mindst 69 skriftlige spørgsmål i Folketinget sig på artikler fra junkmedier, som får Politiets Efterretningstjeneste (PET), Rigspolitiet, Udlændingestyrelsen, Københavns Universitet og Indsamlingsnævnet til at spilde deres tid.

- Politikerne opfører sig her ligesom mange borgere på sociale medier. De vurderer ikke kritisk, om informationen er rigtig eller forkert.

Seks ud af syv af de skriftlige spørgsmål fra de kritiserede medier stammer fra Dansk Folkepartis folketingsmedlemmer. De øvrige er stillet af medlemmer af Venstre eller Enhedslisten.

https://www.dr.dk/nyheder/politik/politikere-narres-af-artikler-fra-tvivlsomme-medier?app_mode=true

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst

Jeg har fundet løgnehistorien i Den Korte Avis, som Pia Adelsteen fik Rigspolitiet til at undersøge med ministerens hjælp.

Der står: "Jeg tænker, at vi var meget heldige. Det kunne være gået gruelig galt. Efter jeg har hørt alle de historier – senest med ulykken i Flensborg – kigger jeg altid op på broerne, når jeg kører forbi. Og hvis jeg ser nogen, tænker jeg: ’åh nej, hvad nu’.”

Bilisten bevarede dog kontrollen over bilen, bremsede hårdt op og kørte ind til siden.

Arabiske mødre: De legede bare

Han så to piger løbe fra stedet. Han fulgte efter dem og fandt dem sammen med deres mødre og en tredje pige. Mødrene viste sig at være arabiske og tale meget lidt dansk.

Ifølge Fyns Politi var pigerne i alderen fem til syv år. Det rejser spørgsmålet: Hvor har disse små piger lært at kaste sten ned mod bilister? Hvem inspirerer dem til det?

Ifølge pigerne selv var de ”bare kommet til at skubbe til en sten med foden”. Den historie var bilisten dog ikke tilfreds med.

Mødrene forsøgte tilsyneladende at sige, ”at det bare var børn, der legede” "

https://denkorteavis.dk/2018/to-arabiske-moedre-stod-paa-gangbro-mens-deres-boern-kastede-sten-mod-bil/

Er det ikke bare nogen ret opfindsomme løgne, man kan læse i den korte Avis?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
fedt

Og det er DR, der bliver citeret fra og det er de rødes TV station, hvor DR Generaldirektør Maria Rørbye Rønn snyder sig til store lønninger og kun kan finde ud af at sende genudsendelser, fordi hun stjæler alle pengene.

1f602.png

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Skrevet (redigeret)

DR undskylder formuleringer om Bech-Bruun

DR undskylder udtalelser i programmet 'Bagklog' på P1 den 16. februar.

Af Jakob Sloma Damsholt, redaktionsleder, DR Perspektiv & Fakta

I programmet ’Bagklog’ den 16. februar 2019 på P1 var der formuleringer om advokatfirmaet Bech-Bruun, der ikke var korrekte.

Der er ikke belæg for benytte betegnelsen ”fup-firmaet Bech-Bruun” eller for at sige, at ”fupfirmaet Bech-Bruun jo har rådgivet Skatteministeriet og svindelbanker på en og samme tid og åbenbart ikke har haft moralske kvababbelser på det’.

DR undskylder.

https://www.dr.dk/etik-og-rettelser/fejl-og-fakta/dr-undskylder-formuleringer-om-bech-bruun

I modsætning til dette eksempel har junkmediet Den Korte Avis aldrig undskyldt noget - og tør ikke være medlem af Pressenævnet, så man kan klage.

Historien om hvordan Den Korte Avis ikke undskyldte for historie om brandstiftelse

Et eksempel er løgnehistorien om at asylansøgerne på Bülows Kaserne i Fredericia havde brokket sig over cateringmaden på asylcenteret. 

Inden historien blev dementeret torsdag den 13. november, kunne man i landsdækkende medier læse om vordende sultestrejker og om skraldesække med uønsket mad, der flød uden for kasernen.

Historien var ikke sand, og et pænt stykke tid, efter at sultestrejke-rygterne var dementeret i alle andre medier, som sagde undskyld fordi de havde bragt falske oplysninger - så fortsatte Den Korte Avis.

kort-avis.png

Historien blev delt, liked og kommenteret. “Ud med de aber”, “Skrid hjem til der hvor I kommer fra”, “Hjem med alle asylansøgere, de er kun til besvær”, var klart den slags kommentarer, der fyldte mest under opslaget.

Det er bare den Korte Avis i en nøddeskal, at de ikke reagerer på falske nyheder - selv når det bliver helt åbenlyst

Historien blev allerede dementeret i Fredericia Dagblad onsdag den 12. november. Helt lagt ned blev den, da TVSyd brugte en helt dag i asylcentret. Der var altså ikke en sultestrejke under opsejling, og syrerne var generelt glade for retterne. 

Det hele varede kun to dage undtagen på Den Korte Avis. Til sidst reagerede junkmediet med at slette historien fra hjemmesiden og fra Facebook, som om det aldrig havde været der 😂

https://netudgaven.dk/2014/11/den-korte-avis-undskylder-ikke-brandstiftelse/

Redigeret af Gæst

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
fedt

Nu lyver du igen, På Asylcenter Holmegaard i Fredericia er en gruppe syriske flygtninge så utilfredse med den mad, der bliver serveret, at de smider store dele af maden ud og truer med at sultestrejke. Det skriver Kristeligt Dagblad. Og det er bla. BT der bringer nyheden og Kristelig Dagblad.

https://www.bt.dk/politik/ordfoerere-er-forargede-over-flygtninges-klager-over-maden

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
For 13 minutter siden, fedt skrev:

Nu lyver du igen, På Asylcenter Holmegaard i Fredericia er en gruppe syriske flygtninge så utilfredse med den mad, der bliver serveret, at de smider store dele af maden ud og truer med at sultestrejke. Det skriver Kristeligt Dagblad. Og det er bla. BT der bringer nyheden og Kristelig Dagblad.

https://www.bt.dk/politik/ordfoerere-er-forargede-over-flygtninges-klager-over-maden

Stop dine dumme beskyldninger

Du har bare svært ved at forstå en dansk tekst :)

Det falske er en historie om brandstiftelse.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Patrioten
For 3 timer siden, Anklageren skrev:

- 24nyt, NewSpeek og Dagens.dk

Citat: "Jeg kan ikke sidde og bruge min tid på at finde ud af, om en journalist har været god nok eller ej, for så ville jeg få nok at se til, siger Pia Adelsteen"

Hun bad sidste år Justitsministeriet redegøre for en sag om to arabiske mødre, der ifølge Den Korte Avis stod på en gangbro, mens deres børn kastede sten mod en bil.

Ministerierne har selvfølgelig pligt til at undersøge sagen, selvom den stammer fra et junkmedie, når et folketingsmedlem spørger,

Rigspolitiet undersøgte derfor sagen og konkluderede, at der ikke var hold i historien.

Siden 2015 baserer mindst 69 skriftlige spørgsmål i Folketinget sig på artikler fra junkmedier, som får Politiets Efterretningstjeneste (PET), Rigspolitiet, Udlændingestyrelsen, Københavns Universitet og Indsamlingsnævnet til at spilde deres tid.

- Politikerne opfører sig her ligesom mange borgere på sociale medier. De vurderer ikke kritisk, om informationen er rigtig eller forkert.

Seks ud af syv af de skriftlige spørgsmål fra de kritiserede medier stammer fra Dansk Folkepartis folketingsmedlemmer. De øvrige er stillet af medlemmer af Venstre eller Enhedslisten.

https://www.dr.dk/nyheder/politik/politikere-narres-af-artikler-fra-tvivlsomme-medier?app_mode=true

Præcis og det er netop derfor vi ikke har svenske tilstande endnu !

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
For 33 minutter siden, Patrioten skrev:

Præcis og det er netop derfor vi ikke har svenske tilstande endnu !

Hvis det rent mentalt hjælper at læse falske nyheder, så er det ikke helt forgæves.

Der er åbenbart et behov for at hakke på muslimer.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind