Jojojo

Aktuelle emne om den næste Prædident USA

Recommended Posts

Jojojo

Kan jeg ikke finde på min forkortede udgave fra Jubii.

Jeg vil gerne erstatte mit nr 1 bud fra Buttigieg til Donald Trump.

Hjemme igen om to uger vil jeg føre det ind i tråden. Jeg synes bare at det er vigtigt med at dokumentere tanken.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dna
For 13 timer siden, Jojojo skrev:

Kan jeg ikke finde på min forkortede udgave fra Jubii. 

Jeg vil gerne erstatte mit nr 1 bud fra Buttigieg til Donald Trump.

Hjemme igen om to uger vil jeg føre det ind i tråden. Jeg synes bare at det er vigtigt med at dokumentere tanken.

Hvad har ændret sig for dig?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
For 12 minutter siden, dna skrev:

Hvad har ændret sig for dig?

Med lidt held og en god forbindelse, svarer jeg senere idag

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
Skrevet (redigeret)

Først troede jeg Trump var et en døgns flue som vandt på trods af 3 million stemmer mindre end HC.

Senere mente jeg at ingen ville tage hans opfordringer til splittelse og racehad seriøst,  at hans kriminelle fortid ville forhindre fremgang, så kom der håb at et stærk Demokratisk styrke ville tage sagen og sætte ting på plads, og den håb hele tiden at Amerikaner var lidt smartere end at støtte et så et svagt pisser som præsident, en som ikke kan skrive, eller regne, en som lyver altid og om alt, og alle de andre ting han bliver beskyldt for.

Jeg troede ikke at han ville få politiet på hans side, eller militæret for den slags skyldt, og bestemt ikke de mange højesteret dommere og øverste ledere i FBI og andre magtfulde instituter, jeg troede simpelthen ikke at manden som Robert Murdock og andre kunne styre landet med penge.

Men jeg har stort set taget fejl med alt, splittelse og had, race diskrimination og homofobi, seksuelt misbrug og korruption, alt er  stort set tilladt af de Amerikanske vælgere når det drejes sig om trump, , højre nationalister bliver røst og støttede, KKK de samme og selv handikappede er under sieg fra præsidenten og hans kumpaner uden ret mange protester.

Højt stående embedsmand og advokater som har lovet med hånden på bibelen at opholde order, integritet og moral  accepterer benådning af præsidenten hvis de forbryder sig imod loven.

Instituttet USA bliver undergravet, splittet og udhulet med støtte fra udenlandske diktatorer og pengegriske multinationals, alt imens få protesterer.

Hvis Kaos er hvad Amerikaner ønsker sig, så har de et udmærket mand på posten, konkursrytteren Trump forstås som ingen andre at skabe kaos, og udbygger sit kaotiske imperium hvert dag.

Hans seneste veto i går underbygger.

Jeg mener derfor at manden har et stort chance for at vinde næste valg.   

Redigeret af Jojojo

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Patrioten
For 6 timer siden, Jojojo skrev:

Først troede jeg Trump var et en døgns flue som vandt på trods af 3 million stemmer mindre end HC.

Senere mente jeg at ingen ville tage hans opfordringer til splittelse og racehad seriøst,  at hans kriminelle fortid ville forhindre fremgang, så kom der håb at et stærk Demokratisk styrke ville tage sagen og sætte ting på plads, og den håb hele tiden at Amerikaner var lidt smartere end at støtte et så et svagt pisser som præsident, en som ikke kan skrive, eller regne, en som lyver altid og om alt, og alle de andre ting han bliver beskyldt for.

Jeg troede ikke at han ville få politiet på hans side, eller militæret for den slags skyldt, og bestemt ikke de mange højesteret dommere og øverste ledere i FBI og andre magtfulde instituter, jeg troede simpelthen ikke at manden som Robert Murdock og andre kunne styre landet med penge.

Men jeg har stort set taget fejl med alt, splittelse og had, race diskrimination og homofobi, seksuelt misbrug og korruption, alt er  stort set tilladt af de Amerikanske vælgere når det drejes sig om trump, , højre nationalister bliver røst og støttede, KKK de samme og selv handikappede er under sieg fra præsidenten og hans kumpaner uden ret mange protester.

Højt stående embedsmand og advokater som har lovet med hånden på bibelen at opholde order, integritet og moral  accepterer benådning af præsidenten hvis de forbryder sig imod loven.

Instituttet USA bliver undergravet, splittet og udhulet med støtte fra udenlandske diktatorer og pengegriske multinationals, alt imens få protesterer.

Hvis Kaos er hvad Amerikaner ønsker sig, så har de et udmærket mand på posten, konkursrytteren Trump forstås som ingen andre at skabe kaos, og udbygger sit kaotiske imperium hvert dag.

Uendeligt svært at finde hoved og hale i dit indlæg, men en ting står dog soleklart - du nærer et indædt had til Trump og det går hårdt ud over din objektivitet set fra min og millioner af amerikaneres sofa !

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
Skrevet (redigeret)

Bliv ved at lede kære mand, før eller senere må det gå op for dig at vi ikke er i samme klasse, du er suverænt bedre til Dansk.

Du har ret mht. til Trump, resten må du selv om.

Redigeret af Jojojo

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
For 20 timer siden, Patrioten skrev:

Uendeligt svært at finde hoved og hale i dit indlæg, men en ting står dog soleklart - du nærer et indædt had til Trump og det går hårdt ud over din objektivitet set fra min og millioner af amerikaneres sofa !

Trump har ikke været en populær præsident.

Hans gennemsnitlige approval rating er den laveste, som nogen præsident har haft siden 2. verdenskrig - og det er Trumps højeste approval rating også.

https://en.wikipedia.org/wiki/United_States_presidential_approval_rating

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dna
On 17.4.2019 at 13:23, Jojojo skrev:

At Trump vandt med 3 millioner færre stemmer end Clinton i 2016 tager jeg ærlig talt ikke særlig tungt. Det er nu engang det system man har valgt i USA og havde det ikke været der var Obama heller ikke blevet valgt som præsident i 2008.

At Demokraterne (og andre) hele tiden bringer de 3 millioner færre stemmer op vidner mest af alt at man ikke rigtig har fattet hvorfor man tabte valget og det er i høj grad medvirkende til at man snildt kan komme til at tabe igen for som jeg ser det kører Demokraterne i tomgang og har gjort det siden valget. De har endnu ikke for alvor indset at det ikke bare var Trump der vandt valget, men derimod i stort omfang også Clinton og Demokraternes politik som tabte valget. I to år har Demokraterne nærmeste ikke lavet andet end at fralægge sig ethvert ansvar for ikke at have vundet og ellers brugt tiden på at finde på måder at latterliggøre Trump til og forsøge at vælte ham. Jeg har ikke set Demokraterne stoppe op og evaluere på hvorfor de tabte valget, tage ansvaret på sig og så komme videre.

Tilsyneladende tror de at det giver pote at svine de republikanske vælgere til og kalde dem trumpetister, racister, nazister osv. Regner de med at vælgerne så stemmer på Demokraterne næste gang når man bliver kaldt alt det af dem?

Måske Demokraterne skulle til at tage deres vælgere alvorligt og så begynde at føre politik i stedet for. Ellers risikerer de bare at miste endnu flere vælgere.

En anden ting er at personer som Ilhan Omar og især Alexandria Ocasio-Cortez risikerer at skræmme rigtig mange moderate demokrater væk med deres ekstremistiske holdninger. Især AOC fylder rigtig meget hos Demokraterne for tiden og det er langt fra for noget positivt som jeg ser det.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
For 1 minut siden, dna skrev:

At Demokraterne (og andre) hele tiden bringer de 3 millioner færre stemmer op vidner mest af alt at man ikke rigtig har fattet hvorfor man tabte valget og det er i høj grad medvirkende til at man snildt kan komme til at tabe igen for som jeg ser det kører Demokraterne i tomgang og har gjort det siden valget.

Det skyldes nu ellers, at vi hele tiden får at vide, at Trump var undervurderet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dna
For 3 minutter siden, Anklageren skrev:

Det skyldes nu ellers, at vi hele tiden får at vide, at Trump var undervurderet.

Jeg er ikke helt sikker på jeg forstår hvad du mener (muligvis fordi jeg er træt).

Har demokraterne ikke fattet at de tabte valget fordi de fik at vide at Trump var undervurderet? Det var Demokratiske medier (CNN, NBC, Washington Post osv) som selv undervurderede ham. De fortalte hele vejen igennem valgkampen og før primærvalgene at Trump ingen chance havde. Washington Post skrev et par uger før valget at hans chancer nærmede sig nul.

Med andre ord fattede Demokraterne simpelthen ikke hvad der foregik og det er min vurdering at det gør de stadig ikke.

https://www.washingtonpost.com/news/the-fix/wp/2016/10/24/donald-trumps-chances-of-winning-are-approaching-zero/?noredirect=on&utm_term=.ad6ce244ba20

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind