Leonidas

Begrebet 'tyrker' - og dem der byggede Stonhenge

Recommended Posts

Leonidas
For 4 timer siden, dna skrev:

Jeg tænker mere kulturelt, opførsel o.lign. Med hensyn til race er jeg fuldstændig ligeglad. Om mine forfædre for mange tusind år siden kommer fra den ene eller anden gruppe finder jeg ret ligegyldigt.

Mennesker er bærere af kultur. Jeg synes det er ganske spændende at vide mine genetiske rødder. :) Det at vi europæere har rester af neanderthalere i os er fx ikke uvæsentligt. Men det føles for mig som om at der er en fordummende dagsorden hos medier og akademikere som går ud på, som ovenstående artikel, at få europæerne til at tro at vi ikke er et særskilt, unikt folk.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 19 timer siden, Jojojo skrev:

Det kan testes nemt.

Din højre fod, eller venstre hvis du fortrækker det har 5 teer. 

Her er testen, HVIS din nr. 2 to er længere end store tå er du in familien med perkere, Omvendt, hvis din nr.2 tå er mindre end din store tå, er du in familien (racen) Romersk.

Hvad så hvis de to tæer er lige lange?😆

Mon ikke de fleste af os efterhånden er en god sammenblanding af mange folkeslag.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
For 3 timer siden, Entrelac skrev:

Hvad så hvis de to tæer er lige lange?😆

Så er du en af de heldige i gen lotteriet, 😀 in min familie har de alle den korte version, in min kones familie den lange, og jeg er ligeglad  om hvordan mine tæer ser ud, eller om hvilken gren jeg kom fra.

Jeg lever sammen lykkeligt uanset hvem jeg lever sammen med, og finder styrke i kulturer frem, ikke svagheder, og håber andre gør de samme.

Kulturen og mennesker interesser mig, men jeg er nu mere optaget af klimaet og den er pt. meget tæt på. God festlig weekend til dig og dem du elsker. 

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
For 4 timer siden, Leonidas skrev:

Mennesker er bærere af kultur. Jeg synes det er ganske spændende at vide mine genetiske rødder. :) Det at vi europæere har rester af neanderthalere i os er fx ikke uvæsentligt. Men det føles for mig som om at der er en fordummende dagsorden hos medier og akademikere som går ud på, som ovenstående artikel, at få europæerne til at tro at vi ikke er et særskilt, unikt folk.

Dine genetiske rødder er måske spændende, men de er ikke forpligtende, og ingen kigger ned på dine tæer 😉

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Leonidas
For 5 timer siden, Jojojo skrev:

Dine genetiske rødder er måske spændende, men de er ikke forpligtende, og ingen kigger ned på dine tæer 😉

Tyrkerne kommer langvejsfra, men der er vel sket meget racemix i Anatolien. Og vi skal ikke glemme at Konstantinopel (nuværende Istanbul) var østromersk helt til 1453, og der sikkert er et lille kristent mindretal tilbage, som osmanerne ikke fik has på i massefolkedrabet (på armenerne) efter 1. verdenskrig.

Mine flotte pølse-tæer holder jeg for mig selv. (ikke kigge ;)  )

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind