Leonidas

Begrebet 'tyrker' - og dem der byggede Stonhenge

Recommended Posts

Leonidas

DR har sat tyrkiske bønder i anførselstegn, og det er der en god grund til.

https://www.dr.dk/nyheder/viden/kroppen/dna-afsloerer-stonehenge-blev-rejst-af-tyrkiske-boender

"DNA afslører: Stonehenge blev rejst af 'tyrkiske' bønder

De stenaldermennesker, som byggede det britiske sten-monument, stammer fra Anatolien."

Dem der boede i Anatolien dengang og vandrede til De britiske Øer var nemlig ikke tyrkere.

Wikipedia: "Turks arrived from Central Asia and settled in the Anatolian basin in around the 11th century through the conquest of Seljuk Turks, mixing with the peoples of Anatolia"

Hvis andre har oplysninger om det stenalderfolk, som rejste Stonehenge, så modtages det med tak. :) 

stonehenge-aerial2.jpg?w=1440&h=612&mode

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Leonidas

@Jojojo jeg fandt artiklen på DR og kildeartiklen er vist fra BBC, men DR er fint nok til os vil jeg mene.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
For 25 minutter siden, Leonidas skrev:

@Jojojo jeg fandt artiklen på DR og kildeartiklen er vist fra BBC, men DR er fint nok til os vil jeg mene.

Og forståeligt 😀

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
For 29 minutter siden, Leonidas skrev:

Jeg vil nok prøve om at følge bedre med med DR 😀, og ledede faktisk efter et gammelt artikle om genetiste kendetegn som viser at vi i DR land har mere at fælles med Tyrker end med Romerne.

Den kan du måske også finde 😀

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Leonidas
For 4 minutter siden, Jojojo skrev:

Jeg vil nok prøve om at følge bedre med med DR 😀, og ledede faktisk efter et gammelt artikle om genetiste kendetegn som viser at vi i DR land har mere at fælles med Tyrker end med Romerne.

Det er ikke noget som ringer en klokke, så det bliver svært for mig at finde.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dna
For 4 timer siden, Jojojo skrev:

Personligt mener jeg nu ikke at jeg har særlig meget til fælles med tyrkerne (eller romerne for den sags skyld).

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
For 18 timer siden, dna skrev:

Personligt mener jeg nu ikke at jeg har særlig meget til fælles med tyrkerne (eller romerne for den sags skyld).

Det kan testes nemt.

Din højre fod, eller venstre hvis du fortrækker det har 5 teer. 

Her er testen, HVIS din nr. 2 to er længere end store tå er du in familien med perkere, Omvendt, hvis din nr.2 tå er mindre end din store tå, er du in familien (racen) Romersk.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DDR

Hverken perkere,romere eller tyrker er en race.....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Evalu
On 16.4.2019 at 18:54, Leonidas skrev:

DR har sat tyrkiske bønder i anførselstegn, og det er der en god grund til.

https://www.dr.dk/nyheder/viden/kroppen/dna-afsloerer-stonehenge-blev-rejst-af-tyrkiske-boender

"DNA afslører: Stonehenge blev rejst af 'tyrkiske' bønder

De stenaldermennesker, som byggede det britiske sten-monument, stammer fra Anatolien."

Dem der boede i Anatolien dengang og vandrede til De britiske Øer var nemlig ikke tyrkere.

Wikipedia: "Turks arrived from Central Asia and settled in the Anatolian basin in around the 11th century through the conquest of Seljuk Turks, mixing with the peoples of Anatolia"

Hvis andre har oplysninger om det stenalderfolk, som rejste Stonehenge, så modtages det med tak. :) 

stonehenge-aerial2.jpg?w=1440&h=612&mode

Hvis byggerne af Stonehenge stammer fra Anatolien, så har de taget byggestilen med hjemmefra.

Stonehenge er bygget for ca 6000 år siden.

I Tyrkiet (det tidligere Anatolien) har man fundet rester af et stort tempelkompleks: Göbekli Tepe, som er bygget for ca 12.000 år siden.

image.thumb.png.19d6cff233a3a2b2144e2d7659b676e7.png

• Elsker 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dna
For 13 timer siden, Jojojo skrev:

Det kan testes nemt.

Din højre fod, eller venstre hvis du fortrækker det har 5 teer. 

Her er testen, HVIS din nr. 2 to er længere end store tå er du in familien med perkere, Omvendt, hvis din nr.2 tå er mindre end din store tå, er du in familien (racen) Romersk.

Jeg tænker mere kulturelt, opførsel o.lign. Med hensyn til race er jeg fuldstændig ligeglad. Om mine forfædre for mange tusind år siden kommer fra den ene eller anden gruppe finder jeg ret ligegyldigt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind