Andr4720

Stævnet i retten pga. ulovlig download og fildeling

Recommended Posts

Maurios
For 1 minut siden, Fyssen skrev:

Jeg er også blevet stævnet og de medsendte tre sager de havde vundet som ikke var gået i forlig.

Men hvis du graver dybere drejer det sig om folk der uvildigt har tilstået, som fx ved at indrømme skyld på online fora.

Det er netop dette og andre typer uagtsom tilståelse der fører til mange af Njords vundne sager, lader det til.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Fyssen

Kan i anbefale en god advokat til at stå for sagen som ikke koster mere end man er sagsøgt for?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hokmandsen

Har du sagsnumrene på de 3 sager?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Fyssen
For 2 minutter siden, Hokmandsen skrev:

Har du sagsnumrene på de 3 sager?

De har dækket alle bortset fra en BS S-1307/2017

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk
Skrevet (redigeret)

Måske er det god information fra 2018.

Hvor advokaters ønske om oplysninger på 4000 ip adresser er afvist i landsretten.

http://www.domstol.dk/oestrelandsret/nyheder/domsresumeer/Pages/Ikkegrundlagforudleveringafoplysningeromnavneogadresserpåabonnenterbagenlangrækkeip-adresser,derangiveligthavdeværetanvendt.aspx

Så hvor de andre sager er kommet fra og hvorfor de går tilbage 2017, må være noget med denne afgørelse at gøre, for de har jo været ude og bede om disse informationer i flere år. Nu blev de så afvist, og derfor hører folk om noget njord's adfærd her.

Hvis man peger på doms afgørelsen fra 2018, så tænker jeg at de ikke bare bryder med GDPR om opbevarelse af personoplysninger uden samtykke, de har også gået imod en kendelse som landsretten har nægtet dem adgang til.

Så jeg vil stadig påstå at deres formodede stævning ikke holder vand, og man skal måske spørge dem hvornår disse oplysninger er indhentet, for er det i 2017, så har de i 2019 altså nok en sag fra datatilsynet på vej. Dansk databeskyttelseslov og GDPR forordning tillader ikke at man opbevarer personfølsomme oplysninger som disse, som Njord har gjort siden GDPR trådte i kraft, og de har heller ikke indhentet samtykke til at opbevare dem, og de har slet ikke en dommers støtte her i 2019, når man henviser til sagen fra 2018.

Måske er det på tide Njord anmeldes for brud på GDPR :)

Her er en artikel , efter afgørelsen, som altså kom i medierne, hvor ingen vundne sager er?

https://ekstrabladet.dk/kup/elektronik/teknologi/advokat-efter-dom-om-streaming-nu-vil-flere-se-film-ulovligt/7147166

Redigeret af DenBruneMunk
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Misscaben

Jeg har svaret at jeg ikke kender til sagen. Nu har jeg fået dette i min e-boks:

AE73402E-965A-4C5D-9383-1DA7C624EEAE.jpeg

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum
On 10.7.2019 at 17:24, Fyssen skrev:

Jeg er også blevet stævnet og de medsendte tre sager de havde vundet som ikke var gået i forlig.

Kan du ikke lige refererer en kilde på de 3 domme?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum

Som noget nyt prøver de ved tlf retsmødet at ændre bevisbyrden, så hvis du har haft åbent netværk, så har du været uagtsom - men den holder altså ikke i byretten. Åbent netværk er ikke ulovligt...dumt ja, men ikke ulovligt.

_________

ahh, den må du længere ud med. Jeg har et familie medlem der er igennem samme mølle, man modtager breve på minretsag.dk hvor der står et telefon nummer man skal ringe til i et givent tidsrum, og indtaste en kode. Og så sidder man i et telefon møde med dommer, modpart og dig selv. Det er vist ganske normal procedure i disse småtings sager. #70 Jeg kan desværre ikke gå i detaljer og hjælpe yderligere da jeg ikke vil skade mit familie medlems sag, men. Find ud af om du har retshjælps dækning igennem din indbo forsikring. Og mht. "hvis jeg ikke indgik i et forlig vil de som argumentation bruge at det er uagtsomt at jeg har haft ændret min router fra at have kode til at ingen kode." den bruger de også i vores sag, her holder vores advokat kraftigt på den ikke er gangbar (eller strafbart), der forligger heller ikke præcedens for domme i ligende sager med dette udgangspunkt. Til sammenligning sad jeg i ikea for et par uger siden, der var frit wifi til gengæld, jeg kan også hurtigt finde en 30-40 cafeer, restauranter, banker o.lign som tilbyder frit tilgængelig wifi. Hvis der var den mindste chance i verden for de kunne straffes, ville de ikke tilbyde muligheden. Dog vil jeg også sige, at hvis vi snakker 3000 kr, så æd den regning, det er et langt langt forløb og det er ikke værd at bruge så meget tid på for det beløb, og sags omkostningerne vokser samtidig. Men er beløbet højere, så prøv at få fat i en advokat.
--

https://www.hardwareonline.dk/traad.aspx?fid=23&tid=909156

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum

Der er lidt nye metoder i Njords afpressning.

1. De stævner faktisk folk nu. 

Det betyder at man skal igennem et tlf. mælingsmøde (småsager), hvor man går "beviser" osv. igennem. 

Desværre har Njord haft held med at få "vendt bevisbyrden" - dette kan lade sig gøre her, da der er tale om civilt søgsmål, og det reelt drejer sig om hvem som har den mest plausible forklaring. Det er altså ikke "anklager" som skal bevise misbruget. Historien skal bare "købes" af dommeren som vurderer sagen sidst.

Læs en begrundelse her: LINK

2. Der er dog aldrig faldet "dom" i en sag om uagtsomhed på ens WIFI. Det er IKKE ulovligt at have åbent netværk, eller hot spots. 

Jo flere som har haft adgang til jeres netværk, jo mindre sandsynligt er det, at I selv har misbrugt netværket.

3. Njord anvender gammel data som er udleveret ulovligt - igennem de nye dataregler, skal de altså have slettet deres data (de bruger et udenlandsk firma til at samle data, men GDPR gælder stadig) - det er typisk data fra 2017.

Hvis i kommer til tlf mægling, så spørg til lovligheden af den indsamlede data.

,.....

Mit råd er derfor nu, søg juridisk bistand. Der er ikke præcedence nok til ikke at have juridisk bistand med.

Du kan ofte få fri advokathjælp igennem din indbo.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind