Andr4720

Stævnet i retten pga. ulovlig download og fildeling

Recommended Posts

Maurios
Skrevet (redigeret)
1 time siden, ThomasSneum skrev:

Skriv et brev hvor i oplyser at I har et åbent netværk, at I ikke kender til hændelsen, og at I ikke ønsker at bidrage yderligere til sagen. Slut prut.

Dette er et farligt råd at benytte. Der har været historier om, at Njord har besøgt adresser og undersøgt tilstedeværelsen af åbne netværk, så at lyve i retten om at skulle have haft åbent netværk kan simpelthen være at spænde ben for sig selv. 
Sig hellere, at I har anvendt noget tåbeligt let som password - "password" for eksempel.

Desuden: Når man faktisk står med en stævning, og ikke bare trusselsbreve, er det ikke længere en smal sag at sige "jeg ønsker ikke at bidrage yderligere". Der er pludselig svarfrister at overholde, og møder at dukke op til.

Jeg lader til at være på vej i retten med de tosser, og jeg er bekymret over manglen på beretninger fra folk der faktisk har været møget igennem, alt imens der er rigeligt med "rådgivning" fra folk med et voldsomt horn i siden på Njord (med rette) og taler ud fra en "fuck dem og deres lort"-attitude.

Redigeret af Maurios
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk
Skrevet (redigeret)
For 22 minutter siden, Maurios skrev:

Dette er et farligt råd at benytte. Der har været historier om, at Njord har besøgt adresser og undersøgt tilstedeværelsen af åbne netværk, så at lyve i retten om at skulle have haft åbent netværk kan simpelthen være at spænde ben for sig selv. 
Sig hellere, at I har anvendt noget tåbeligt let som password - "password" for eksempel.

Udokumenteret påstande kommer de ingen veje med.

Du kan ikke sigtes for noget i 2017, og så skulle en dukke op på dit private område, og omgås krænkelse af privatlivet 2 år efter dette er sket.

Selvfølgelig er den lukket sidenhen, og måske åbner igen men ikke lige nu.

Så det er slet ikke en påstand som vil bekymre eller skulle, udover trussel niveauet som mindre vidende så skræmmes af.

Så den holder ingen steder i en retssal, så det lyder mere, som en medarbejder hos Njord nu end det lyder som en der ved noget om emnet.

Redigeret af DenBruneMunk

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk
For 2 timer siden, Misscaben skrev:

Jeg har også lige fået en stævning i e-boks fra “Njord lawfirm” for en film jeg skulle have downloadet i 2017. Beløbet lyder også på 7500,-

Så vidt jeg ved og kan læse, skal du først og fremmest have gjort indsigelse på denne påstand, så kan de stævne dig fordi du nægter, så der må jo ligge en erkendelse før denne, siden du trækkes i retten.

Man kan ikke stævne en person uden først at have fået en indsigelse, så der har du altså gjort noget forud for denne stævning, som ikke stemmer overens med din forklaring.

Så kort, du har fået et "trussel"-brev før denne henvendelse. Ellers har de jo ingen grund til at stævne dig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum
For 50 minutter siden, Maurios skrev:

Desuden: Når man faktisk står med en stævning, og ikke bare trusselsbreve, er det ikke længere en smal sag at sige "jeg ønsker ikke at bidrage yderligere". Der er pludselig svarfrister at overholde, og møder at dukke op til.

Jeg lader til at være på vej i retten med de tosser, og jeg er bekymret over manglen på beretninger fra folk der faktisk har været møget igennem, alt imens der er rigeligt med "rådgivning" fra folk med et voldsomt horn i siden på Njord (med rette) og taler ud fra en "fuck dem og deres lort"-attitude.

Jeg forstår din bekymring, men jeg kan ikke se hvordan de vil løfte bevisbyrden, uden en tilståelse.

Om I idag har et beskyttet netværk, gør intet ift. jeres netværk i 2017. 

Kærester, venner, naboer osv. osv. kan have haft adgang til jeres netværk.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Maurios
For 28 minutter siden, ThomasSneum skrev:

Jeg forstår din bekymring, men jeg kan ikke se hvordan de vil løfte bevisbyrden, uden en tilståelse.

Om I idag har et beskyttet netværk, gør intet ift. jeres netværk i 2017. 

Kærester, venner, naboer osv. osv. kan have haft adgang til jeres netværk.

Jeg er også af den overbevisning, at de ikke kan løfte bevisbyrden, og at jeg (og andre i min situation) rimeligt kan holde fast i "benægt-benægt-benægt"-retoriken.

Problemet er, at Njords forretningsmodel i dette henseende går på at hive civile uden rets-erfaring gennem mudret indtil de fortaler sig, tilstår, eller indgår forlig - og de er skidegode til det. Jeg har nu snakket med min retshjælpsforsikring og med uafhængige advokater, der har behandlet disse sager, og det lader til at forekomme væsentligt oftere end denne tråd hentyder, at domme udfalder til Njords fordel - som regel fordi tiltalte taler over sig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk
For 16 minutter siden, Maurios skrev:

Jeg har nu snakket med min retshjælpsforsikring og med uafhængige advokater, der har behandlet disse sager, og det lader til at forekomme væsentligt oftere end denne tråd hentyder, at domme udfalder til Njords fordel - som regel fordi tiltalte taler over sig.

Det er jo noget vrøvl, emnet har været i nyheder, og skulle der have været flere sager som var tabt, så ville de folk eller enkelte nok komme i nyhederne når de tabte.

DERIMOD , der har kun været utallige forsøg fra Njord og andre og skræmme breve, som selv forbruger klagenævnet også påpeger man ikke skal følge, så det er simpelthen ikke noget de kan eller får meget ud af, og jeg tvivler på nogen har tabt til dem eller indgået forlig, det er endnu en omgang udenomssnak.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Maurios
1 time siden, DenBruneMunk skrev:

[...] og jeg tvivler på nogen har tabt til dem eller indgået forlig, det er endnu en omgang udenomssnak.

Opstarteren af denne tråd indgik forlig.

Og jeg er lidt uforstående overfor din totale afvisning af, af sager skulle have været tabt (som fx på baggrund af tilståelse) bare fordi du ikke har hørt om det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum
For 2 timer siden, Maurios skrev:

Jeg er også af den overbevisning, at de ikke kan løfte bevisbyrden, og at jeg (og andre i min situation) rimeligt kan holde fast i "benægt-benægt-benægt"-retoriken.

Problemet er, at Njords forretningsmodel i dette henseende går på at hive civile uden rets-erfaring gennem mudret indtil de fortaler sig, tilstår, eller indgår forlig - og de er skidegode til det. Jeg har nu snakket med min retshjælpsforsikring og med uafhængige advokater, der har behandlet disse sager, og det lader til at forekomme væsentligt oftere end denne tråd hentyder, at domme udfalder til Njords fordel - som regel fordi tiltalte taler over sig.

Tilståelse mener jeg er en helt anden boldgade. Mig bekendt har ingen tabt en sag, uden at tilstå.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk
For 58 minutter siden, Maurios skrev:

Opstarteren af denne tråd indgik forlig.

Og jeg er lidt uforstående overfor din totale afvisning af, af sager skulle have været tabt (som fx på baggrund af tilståelse) bare fordi du ikke har hørt om det.

Igen, der er vist ingen som tilstår , som Thomas også påpeger, forlig er som nogle har skrevet i flere år, gøres fordi de bare ikke gider bøvlet med dem, det er så et valg men ingen har tabt eller tilstået, det ville i sig selv have en nyhedsværdi at disse advokater nu vinder sager.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Fyssen
On 9.7.2019 at 15:28, ThomasSneum skrev:

Tilståelse mener jeg er en helt anden boldgade. Mig bekendt har ingen tabt en sag, uden at tilstå.

Jeg er også blevet stævnet og de medsendte tre sager de havde vundet som ikke var gået i forlig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind