Andr4720

Stævnet i retten pga. ulovlig download og fildeling

Recommended Posts

Andr4720
For 7 minutter siden, chromea skrev:

@ThomasSneum Det er en stævning, ikke et trusselbrev. Derudover så snakkede jeg med en advokat hos dinjurist.net som sagde at nogle EU domme har gjort at bevisbyrden i større grad ligger hos den sagsøgte. Så antipiratgruppens råd er desværre uddaterede.

Jeg er stadig ikke stødt på nogle domme afsagt i danmark hvor den sagsøgte tabte efter at have nægtet kendskab. Men siden stævningerne er en ret ny ting, så kan det også være årsagen.

I stævningen beskriver NJORD at der har været domme i lignende sager fra danske domstole. (Se vedhæftet)

@Andr4720 Kan du evt. henvise mig til den/de advokater du snakkede med?

20190625_201235.jpg

Hvis du holder fast i at du er uskyldig og at du ikke har haft en kode på din router så er det dem der har bevisbyrden...

Njord bruger alle metoder for at skræmme folk til at betale... så jeg tænker at det er et trick eller en heldig sag de har vundet. 

Anyway.. jeg brugte Jonas Rubin fra hjulmann kaptain

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum
For 1 time siden, chromea skrev:

@ThomasSneum Det er en stævning, ikke et trusselbrev. Derudover så snakkede jeg med en advokat hos dinjurist.net som sagde at nogle EU domme har gjort at bevisbyrden i større grad ligger hos den sagsøgte. Så antipiratgruppens råd er desværre uddaterede.

Jeg er stadig ikke stødt på nogle domme afsagt i danmark hvor den sagsøgte tabte efter at have nægtet kendskab. Men siden stævningerne er en ret ny ting, så kan det også være årsagen.

I stævningen beskriver NJORD at der har været domme i lignende sager fra danske domstole. (Se vedhæftet)

@Andr4720 Kan du evt. henvise mig til den/de advokater du snakkede med?

20190625_201235.jpg

Har du referencer til de domme?

Jeg har mulighed for at tjekke de domme og se præcist hvad de er dømt for.

Jeg har kun kendskab til en tabt sag. Og det var en tilståelsessag hvor ansøgte alene forsøgte at få beløbet nedsat...og han udeblev fra retten.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum

De skyder i blinde. Før de blev forbudt at massetrække kundedata fra teleudbyderne, så sendte de iflæng 40-50.000 breve ud årligt. Ren penge/skræmme maskine. Nu er det langt færre breve, men kun fordi de er blevet påbudt selv at overholde loven. Men det er på nøjagtig samme grundlag...de famler i blinde og vil vinde ingen sager de forsøger at køre.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
chromea

@Andr4720 Hvad endte i så med at betale for det hele, altså inkluderet advokathjælp?

@ThomasSneum Jeg mener sagsnummeret står på billedet/papiret

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk
Skrevet (redigeret)

Hvordan skal man fortolke sådan en EU dom?  Vi har i Danmark ingen fortilfælde hvor man dømmes fordi andre stjæler ens cykel og slår nogen ihjel og man drages til ansvar? Eller at en stjålen bil gør ejeren til ansvarlig fordi han ikke låste den, og tyven kørte en fodgænger over?

Altså fordi man vælger at dele router med gæster i huset, så er man ikke ansvarlig for deres færden. Og man skal altså kunne bevise at man er skydig i Danmark, og det gør den EU dom ikke bare fordi man ejer noget.

Som at eje et våben og så er man skyldig i mord fordi det lå på terrassen, og fordi nogen skyder med dette, hvor er vi så på vej hen.

Indirekte sigtelse som gør en ansvarlig for andres adfærd når de vurderes tilregnelig i gernings tidspunktet? Er det den nye rets lov vi skal følge, så hvad vi ejer og andre bruger gør os ansvarlige, så må jeg da huske at låne naboens X når der skal ses på Y :)

I et rets samfund må man finde veje som gør ens data udstyr unikt, hvis man også skal anklages for kriminelle handlinger og er det ikke muligt at ens udstyr sætter en aftryk hvor den kommer, så kan man altså ikke dømme fri adgang til en router ulovlig for en ejer, når ejeren ikke er den som begår den handling.

Så lad os se den i dansk ret og hvilken begrundelse de kan grave frem.

Redigeret af DenBruneMunk

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
chromea

Hvis ens ip adresse er blevet hægtet til navn og adresse fordi ens internetudbyder udleverede det før dommen om beskyttelse af personlige oplysninger. Kan man så ved lov kræve at de parter, der har de dokumenter/information der forbinder ens IP med navn/adresse, skal slette den information? 
Giver det mening?
https://finans.dk/erhverv/ECE10581417/teleselskaber-vinder-piratsag-skal-ikke-afsloere-kunders-ulovlige-streaming/?ctxref=ext

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Andr4720
For 7 timer siden, chromea skrev:

Hvis ens ip adresse er blevet hægtet til navn og adresse fordi ens internetudbyder udleverede det før dommen om beskyttelse af personlige oplysninger. Kan man så ved lov kræve at de parter, der har de dokumenter/information der forbinder ens IP med navn/adresse, skal slette den information? 
Giver det mening?
https://finans.dk/erhverv/ECE10581417/teleselskaber-vinder-piratsag-skal-ikke-afsloere-kunders-ulovlige-streaming/?ctxref=ext

Ja det giver mening, men det er jo ikke forbudt for udbyderne at udlever informationer om ejeren af ipadresserne men det er bare ikke længere noget de SKAL.

Den sag vi var stævnet i var en film der skulle være hentede for 3 år siden så måske gider udbyderne ikke bøvlet med det...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum
For 13 timer siden, Andr4720 skrev:

Ja det giver mening, men det er jo ikke forbudt for udbyderne at udlever informationer om ejeren af ipadresserne men det er bare ikke længere noget de SKAL.

Den sag vi var stævnet i var en film der skulle være hentede for 3 år siden så måske gider udbyderne ikke bøvlet med det...

Jeg tror nu ikke udbydere må udleverer dine data, med mindre du har godkendt det.DK Hostmaster har også fjernet informationen for offentligheden.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk
Skrevet (redigeret)
For 4 minutter siden, ThomasSneum skrev:

Jeg tror nu ikke udbydere må udleverer dine data, med mindre du har godkendt det.DK Hostmaster har også fjernet informationen for offentligheden.

Nej, DK-hostmaster har intet fjernet, der skal man have hemmelig adresse hos folkeregister, før de gør det.

slå recordere.dk op, og du får alle person oplysninger om manden.

Redigeret af DenBruneMunk

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind