Andr4720

Stævnet i retten pga. ulovlig download og fildeling

Recommended Posts

Andr4720

Jeg er glad for at vi er enige der...

Spørgsmålet er så bare om det er værd at gå hele vejen hvis de vil køre sagen videre? 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum
For 3 minutter siden, Andr4720 skrev:

Yes vi er blevet stævnet. De kræver 7.500kr 

Jeg skal tale med noget gratis advokayhjælp i min by om en uges tid. Jeg har hørt om nogle stykke der er blevet stævnet før men har bare aldrig hørt om udfaldet... udover ham der indrømmerde i retten at han havde downloadet og udeblev fra de sidste retsmøde. Han tabte selvfølelig.

Jeg tror personligt at de ønsker en tilståelse og et forlig. De kan ikke vride noget økonomisk ud af en så lille sag, hvis de køre sagen for retten. 

1. I kan måske bevise at I ikke har haft en lukket netværk. (Andre har kunne bruge jeres netværk)

2.. De skal kunne bevise at din kæreste har handlet ulovligt, det er ikke nok at jeres netværk er benyttet alene. 
Der kan f.eks. have været peer to peer netværk etableret, hvor andre har benyttet jeres netværk, måske også uden I har været klar over det. 

I udgangspunktet vil jeg tro at de har en ret dårlig sag... jeg gætter på at de ikke ønsker at trække den i retten. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Andr4720
For 1 minut siden, DenBruneMunk skrev:

Kan du ikke lave brev om til et billede, slette personlig information og vedhæfte det her på forum? Det lyder som en spændende nyhed at de nu forsøger sig igen, selvom de ikke har vundet noget på det grundlag endnu.

Jo det kan jeg lige gøre senere idag når jeg kommer hjem.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Andr4720
For 1 minut siden, ThomasSneum skrev:

Jeg tror personligt at de ønsker en tilståelse og et forlig. De kan ikke vride noget økonomisk ud af en så lille sag, hvis de køre sagen for retten. 

1. I kan måske bevise at I ikke har haft en lukket netværk. (Andre har kunne bruge jeres netværk)

2.. De skal kunne bevise at din kæreste har handlet ulovligt, det er ikke nok at jeres netværk er benyttet alene. 
Der kan f.eks. have været peer to peer netværk etableret, hvor andre har benyttet jeres netværk, måske også uden I har været klar over det. 

I udgangspunktet vil jeg tro at de har en ret dårlig sag... jeg gætter på at de ikke ønsker at trække den i retten. 

1. Tror ikke hun kan bevise at der ikke har været kode på hendes net...

Ja det lyder ikke til at de har ret meget udover den ip adresse...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum
For 6 minutter siden, Andr4720 skrev:

1. Tror ikke hun kan bevise at der ikke har været kode på hendes net...

Ja det lyder ikke til at de har ret meget udover den ip adresse...

Hun skal sådan set ikke bevise det. 
Og selvom nettet var password beskyttet, så vil det ofte være nemt at komme ind alligevel. Men hun skal bare oplyse at hun ingen forstand har på det overhoved.. bevisbyrden ligger ikke hos hende. 

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Andr4720

Okay fedt.

Tak for svar det gør mig da lige mere rolig. Jeg sender  ogle billeder senere af hele sagen så i kan se det. Indtil videre tak for hjælpen.

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
DenBruneMunk

Spændende læsning om dette emne:

https://www.dr.dk/nyheder/kultur/10-aar-efter-kampen-mod-pirate-bay-saa-mange-streamer-ulovligt-i-dag-0

Det er dog ikke de mest intelligente personer som sidder med bolden, når de kan sige dette uden at uddybe.

- Vi ser mere og mere trafik til de ulovlige tjenester. Vores data indikerer ikke et fald, selvom der er tegn på en stagnation, siger Maria Fredenslund, direktør i Rettighedsalliancen.

For 10 år siden, var kvaliteten ikke 720p eller 1080/2160p , så det virker mere end logisk at der er mere trafik end tidligere , da der nok er mindre antal nu men dem som stadig gør det, henter nu deres medie i 2160p rips på 50GB, hvor man for 10 år siden hentede DVD rip på 700MB, det er vist lidt af en forskel, ikke at glemme hvor udbredt fiber nu er blevet på 10år. Så denne udtalelse skal nok tages med en gran salt, der er helt sikkert et stort fald i den generelle udvikling men trafikken er nok steget, det tror jeg gerne.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
On 16.4.2019 at 11:38, ThomasSneum skrev:

Man kan ikke bevises eller modbeviser om det daværende netværk var åbent eller lukket på det tidspunkt. Man kan kun se om det nuværende netværk er åbent eller lukket nu.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
Skrevet (redigeret)

Problemet med piratkopiering er at bevisbyrden er for tung at løfte i forhold til forbrydelsens karakter og omgang. Det er naturligvis ærgerligt, men politiet har ikke ressourcer til at efterforske den slags småsager, som kræver langt flere resurser end selve gerning kan retfærdiggøre.

Det betyder at man så går over til den slags metoder som nævnt her, som er grænsende til forsøg på afpresning. Det er heller ikke i orden, så  sagerne har kun tabere og ingen vindere.

Redigeret af modpol
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
EPICDanny
On 16.4.2019 at 11:57, Andr4720 skrev:

Okay fedt.

Tak for svar det gør mig da lige mere rolig. Jeg sender  ogle billeder senere af hele sagen så i kan se det. Indtil videre tak for hjælpen.

Hvad var udfaldet i din sag? - Jeg har nemlig også modtaget en stævning fra Njord præcis som du beskriver, vi har dog haft kode på, men ingen har downloadet den film, de påstår vi har downloadet, jeg har aldrig set den, og min roomie har set den i biografen, så det giver ingen mening at vi skulle have downloadet den...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind