Andr4720

Stævnet i retten pga. ulovlig download og fildeling

Recommended Posts

ThomasSneum
For 10 timer siden, Maurios skrev:

1) Du skal have advokat på sagen? Det er blevet mit klare indtryk fra disse sager, at advokat ikke er nødvendig i småsager. Dertil har min indboforsikring (danske forsikring) erklæret, at de ikke yder juridisk rådgivning i småsager.

2) Hvorfor er du interesseret i at trække sagen ud af småsager? Risikerer du ikke blot en endnu større bøde (eftersom Njordlaw faktisk har en række vundne sager bag sig)?

Njord law har vist ikke nogen vundne sager herhjemme fra. 

Sager hvor parten ikke har været juridisk repræsenteret, kan ikke bruges som bevis for noget og danner ingen præcedens. 
Jeg har selv kun hørt om een sag, hvor sagsøgte tilstod, men ville kæmpe for at få straffen nedsat, men udeblev fra retten. 

Jeg har ikke kendskab til nogen sager med juridisk bistand, hvor man har tabt i de her sager. 

Modsat ligger der en række afgørelser som støtter anklages sag. 

Virksomheden som ligger inde med data på folk, repræsenterer ikke rettighedsindehaverne, og der er derfor tvivl om de har data overhoved må bruges som bevis - specielt når vi taler småsager. Her er det tidligere afgjort, at data ikke må udleveres, da det alm. kræver en dommerkendelse at få data udleveret, og folk skal ikke stå dårligere på deres rettigheder, end når f.eks. politiet ønsker at rode i dit privatliv.  

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ieet
For 9 timer siden, Allexy skrev:

Tak for dit råd 

men grunden til at jeg gjord sådan var fordi , min advokat sagde 

Hej Allexy,

Jeg er ikke sikker på hvorfor din advokat anbefalede dette. Men det er ikke nødvendigvis en dårlig ide... Bevisførelsen i småsager er langt anderledes og hvis NJORD ikke ønsker at tage det som en reel sag med reel risiko for dem, taler det imod deres tro på sagen.

Det kan være et godt "trick" din advokat har brugt der, som modvirker den der "bevis det ikke var dig" som var udgangspunktet.

Jeg følger med spænding udviklingen i din sag og håber du fortsætter med at holde os opdateret.

Med venlig hilsen

Ieet

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
S.HAAE
For 22 timer siden, S.HAAE skrev:

Hvis der var flere brugere på samme netforbindelse? Kommer de til at bevise, at det præcist var hendes "brug"! Hvis hendes pc ikke var krypteret/låst, kan enhver få adgang. Uagtet hvilken udbyder.

Tag det roligt; Kontakt eventuelt en bistandsadvokat, måske via forsikringen?

Det samme ses i u-krypteret mails. Hvor fremmede bruger ens mail adresse................

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind